Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-12, 13:24
Citat:
Ursprungligen postat av skipperman
Ja med tanke på att helt plötslikt ska vi gå med nato utan folklig omröstning och nya spion lagen kommer nu 16 november sverige blir en diktatur på det sättet ? ska du och jag oxå föras till guantanamo för att vi uttrycker freedom odd spech ? eller gäller nya lagen bara handling ? vi säner yu nu även vapen som faktiskt dödar ryssar i ukraina kriget och troligen några civila ukrainare och ryssar oxå är sverige i krig med rysslan nu ?

Det är väl uppenbart att rikets säkerhet inte kan hanteras på ett tillfredsställande sätt av den generiske StorSwäNsKe byfånen med ambitioner att klättra i karriärstegen för att imponera på sin granne hemma i potemkinfabrikörernas snickarbod.

Men oroa dig inte, så länge baarnen får lov att vaska en pava eller två uppe i fjällen så. Frågan är nu hur många i det militärindustriella komplexet som kommer få smaka på följdverkningarna.

Personallistorna på SÄPO är mer eller mindre värdelösa. Dock för KSI och MUST. Ja, vem är vem och vad i det militärindustriella komplexet?

RYSSEN VET!

SvÄRje!
Citera
2022-11-12, 13:25
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Var förvarar man 2 spioner vilket fängelse blir det ?

Om de döms för grovt spioneri så lär de hamna på någon av de tyngsta anstalterna, typ Hall eller Tidaholm.
Citera
2022-11-12, 13:30
Medlem
sebno1s avatar
Arla Gryning är väl i alla fall fortfarande homogent?
Citera
2022-11-12, 13:31
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Om de döms för grovt spioneri så lär de hamna på någon av de tyngsta anstalterna, typ Hall eller Tidaholm.
De kanske kommer behöva bygga nya anstalter för alla ovaxxade rysstroll som gömmer sig i varje vrå. Jag befarar att anklagelserna kommer hagla när rysshatarna fått upp ångan och paranoian.
Citera
2022-11-12, 13:35
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Var förvarar man 2 spioner vilket fängelse blir det ?
Döms de till grovt spioneri lär inget annat alternativ än klass 3 vara aktuellt.
Citera
2022-11-12, 13:40
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De kanske kommer behöva bygga nya anstalter för alla ovaxxade rysstroll som gömmer sig i varje vrå. Jag befarar att anklagelserna kommer hagla när rysshatarna fått upp ångan och paranoian.

Uppenbarligen måste skuldens finger pekas mot något godtyckligt persona non grata som inte målar och bankar på potemkinfasaden hemma ryggdunkandets och hyckleriets StOrswäNskhET.

De två iranierna flög under radarn så det stod härliga till. Lågintelligenta ”patrioter” kan tydligen utlänningar med personlighetsstörningar lätt manövrera sig runt.
Citera
2022-11-12, 13:49
Avstängd
Vad kommer allt detta få för konsekvenser för svensk inrikessäkerhet?

Jag kan tänka mig mer disinformation.
Citera
2022-11-12, 13:57
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
(Om han bedöms skyldig) men eftersom namn publicerats och spaningen pågått i 4 år lär han inte vara oskyldig.

Var det verkligen nödvändigt att spana länge innan personen greps?
Citera
2022-11-12, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Var det verkligen nödvändigt att spana länge innan personen greps?
Troligen för att få dom fällda kanske gav miss led information we hope to them
Citera
2022-11-12, 14:22
Medlem
glorytorussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag trodde han var född i Iran. Gäller väl gissningsvis också den yngre brodern…
Lillebrorn Payam är född i Sverige, Peyman är född 1980 i Teheran och hans familj flyttade till Sverige 1985.
Senast redigerad av glorytorussia 2022-11-12 kl. 14:26.
Citera
2022-11-12, 14:25
Avstängd
Så den ena brodern var superkompetent och högt uppsatt och fick med sin slacker till lillebror på nåt slags spionage. Intressant. Dock inte så intelligent av dem äldre, för lillebror framstår som en pajas som inte ens vet hur rättsväsendet fungerar på basic nivå.
Senast redigerad av Florman 2022-11-12 kl. 14:27.
Citera
2022-11-12, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Så den ena brodern var superkompetent och högt uppsatt och fick med sin slacker till lillebror på nåt slags spionage. Intressant. Dock inte så intelligent av dem äldre, för lillebror framstår som en pajas som inte ens vet hur rättsväsendet fungerar på basic nivå.
finns det bilder på dom ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in