Citat:
Ursprungligen postat av
varbynatverket
Hej, nu r det s hr att jag r jvligt fucking frbannad ver funcruises.se som jag har bokat studentkryssning p och frsker avboka den och ringer kundtjnsten men krringen i telefonen sger man mste betala 250 kr per person fr att avboka! Har bokat fr tv personer och bokade massa jvla lyx tnkte ta det p faktura och testa ifall jag kunde lta den ligga och betala efter kryssningen och testade igr och ringde kundtjnsten idag fr att avboka men nu fick jag fakturan och den r saftig ska jag sga er.
Jag har frskt ndra i bokningen o gra den billigare s jag kan bekosta den och njuta av den nd men det blir ett helvete, nu kanske min polare kommer f fakturan ocks fr jag skrev in hans personnummer os men rligt talat vad fan ska jag gra? Kan dom ens gra s utan Bank ID, tnk vem som helst kan bara boka i ngon annans namn p den sidan utan bank ID, bokade i hans namn utan bank id, track in hans uppgifter dr s nu vettefan vem som kommer f fakturan o betala och vill inte ha den och avboka den men dem ska ta 500 spnn fr det rligt talat vad r det hr fr krngel och tjafs.. vad kan gra? Ge mig grna bra svar dr nere blir fan jttesur och stressad just nu ☹️
Det finns en distanshandelslag som ger rtt att avboka vissa typer av kp inom 14 dagar. Men den hr typen av resor finns det inget lagstd fr att man som kund har rtt att avboka.
Faktum r att det egentligen r generst av fretaget att lta dig avboka, de hade lika grna kunnat sga att du som kund fr betala hela resan som du bokat.
Se det som lropengar. Ingenting att lgga ner tid och energi p. Bara fr dig att g vidare i livet. Rtt s sknt att det bara kostar er 500 kr fr er att lra sig lxan. Hade lika grna kunna kosta mngdubbelt mer. Framfrallt om ni ngrat er nrmare avresan d ni behvt betala fr allt.
1. Skerstll alltid att du har rd att kpa det som du tnkt.
2. Skerstll att datumet verkligen r rtt s att du kan ka.
3. Skerstll att kostnaden fr resan r frsumbar s att du kan strunta i resan utan att det mentalt gr fr ont. Inte s roligt om man blir sjuk tv dagar innan avfrd och inte har mjlighet till att ka. Alternativt att du r i alperna p skidresa och din kompis fr ont i knna redan frsta dagen s att du inte kan/vill utnyttja liftkortet som du kpt och att stora delar av resans syfte gtt till spillo.