Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-24, 12:53
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Kaffet blir ju äckligt och smakar bränt om bryggaren står på för länge. Många modeller har dock en varmhållningsfunktion som sänker värmen på plattan vid varmhållning. Funkar hyfsat.
Citera
2021-09-24, 12:53
Medlem
Hamsterbolls avatar
Stänger av efter första koppen. Dricker helst kaffet kallt eller ljummet. Gör en full kanna så jag kan dricka hela dagen.
Citera
2021-09-24, 12:56
Medlem
Kaffekokaren håller kaffet varmt så länge det finns kaffe kvar eller om jag bestämmer att det är färdigdruckit för den gången. Den kan stå på i många timmar ibland och det har hänt att den varit igång hela natten när jag glömde stänga av.

Ja det är inga problem när man har världens bästa kaffekokare, Moccamaster, den håller. Har den billigaste modellen utan timer och lägre temp vid mindre kaffe i kannan. Tramsfunktioner som folk betalar mycket extra pengar för i onödan. Min är nog över 10 år gammal nu, så garantin har precis gått ut.
Citera
2021-09-24, 15:34
Medlem
borrizs avatar
Använde tidigare kaffebryggare kopplad via en 15 min timer.
Skälet var lika mycket brandsäkerhet, som att kaffet som står varmt för länge i en kaffebryggare smakar överkokt!

För några år sen skrotade jag melittan och övergick till en fransk press, dvs jag värmer vatten och häller det i kannan.
Citera
2021-09-24, 17:49
Medlem
Turbomachines avatar
Jag stänger av bryggaren på knappen och har den på en 15 min timer som stänger av den ifall jag skulle glömma knappen.
Tar med mig kannan till datorn, brygger bara till två muggar.
Citera
2021-09-24, 18:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Och så heter det kaffebryggare!
Citera
2021-09-24, 18:17
Medlem
Alla kaffebryggare tillverkade för EU-marknaden har sedan 2015 (ska ha, åtminstone) automatisk avstängning efter en viss tid, så har man en relativt ny är det inte mycket att fundera över.
Citera
2021-09-25, 00:03
Medlem
Kör en manuell espressomaskin. Brukar stänga av den. Sätter på den ca 15 minuter innan jag ska ha en espresso, blir bättre kaffe om den är ordentlig varm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in