Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-25, 15:18
  #1
Medlem
Idag har jag PlayStation 4, gamla Nintendo Wii, XBOX 360, SNES och retroPI för retrospel.

Har börjat bli lite sugen på VR så frågan är om man ska köpa Oculus Quest 2 som enligt tester ska vara bättre på VR än alla konsoler eller om man ska köpa senaste PlayStation eller XBOX med VR som tillbehör.
Citera
2021-09-25, 15:23
  #2
Medlem
Känns som oculus quest var prisvärt. Köp till en kabel för att jacka i den i datorn så har du massor av billiga spel att hitta. Det är skönt att Oculus är Stand alone, men urvalet av spel i oculus-butiken är inte fantastiskt.
Citera
2021-09-25, 15:36
  #3
Medlem
xposures avatar
Som ägare av en Oculus Quest 1 då så kan jag berätta lite!

VR är skithäftigt och ascoolt!
Men tyvärr bara i början.
Jag har inte rört min på över ett år nu.
Man tröttnar.
Har du en bra dator så kan det absolut vara värt det då du som sagt får en helt ny värld med massa spel.

Har du inte det så skulle jag nog föreslå en ny konsol.
Att enbart spela VR blir extremt tröttsamt i längden, särskilt om du enbart ska köra spel via Oculus Store.
VR är onekligen framtiden, men vi är inte där än på ett bra tag.
Citera
2021-10-14, 08:59
  #4
Medlem
Conceptions avatar
Jag köpte mig Quest 2 för något år sedan och jag spelar fortfarande. Just nu Star Wars Tales from the Galaxys edge och Jurassic World aftermath.

Dock håller jag med ovanstående postare om att variation är bra. Då jag även äger en Xbox Series X och en Gaming PC så alternerar jag.

Sedan ska jag tillägga att jag hade inte köpt en Quest om jag inte hade en gaming PC. De bästa titlarna jag spelat hittills är Half LIfe Alyx och Star Wars Squadrons. Helt otroligt spel och slår det mesta på vanlig platt PC.
Citera
2022-01-29, 02:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag köpte mig Quest 2 för något år sedan och jag spelar fortfarande. Just nu Star Wars Tales from the Galaxys edge och Jurassic World aftermath.

Dock håller jag med ovanstående postare om att variation är bra. Då jag även äger en Xbox Series X och en Gaming PC så alternerar jag.

Sedan ska jag tillägga att jag hade inte köpt en Quest om jag inte hade en gaming PC. De bästa titlarna jag spelat hittills är Half LIfe Alyx och Star Wars Squadrons. Helt otroligt spel och slår det mesta på vanlig platt PC.


Har det kommit några nya roliga bra spel?
Verkar som star Wars har avtal med Oculus då dom har flera ur serien.

Vill gärna att communityn skall växa mer bara för är halvt tomt i chattrummen kommer fler och fler visserligen
Citera
2022-02-01, 15:44
  #6
Medlem
Har du en monster dator med grafikkort RTX 3080 så kan du skita i att köpa spelen via Oculus och köpa via steam. Det är skit häftigt och om du har råd och köper joystick för att simulerar flygplan så omg...

Att man kan öka grafiken via datorn så att du kan se i 4K i varje öga är extremt! Gillar att detta är så pass nytt att utvecklarläge och allt är så öppet!

De tog precis ett skutt från 90hz till 120hz
Citera
2022-02-06, 14:46
  #7
Medlem
L3nn4rts avatar
För att länka datorn till Oculus, måste man ha bra grejer då? Även om man inte vill använda länkat enbart för att spela?

Går det inte att köra så bara i syfte att se film, eller är det något minimikrav för vilken hårdvara man måste ha i datorn för att den överhuvudtaget ska få kontakt med Oculus?
Citera
2022-03-20, 08:58
  #8
Avstängd
Kära folk. Oculus Quest 3 kommer bli bra.
Hoppas de verkligen gör något åt folk som bara kan sitta. För jag har inte ett helt jävla rum tillgängligt och vill inte stå upp ändå helt ärligt. Mycket coolt om man får sitta tycker jag. Behövs ett helt rum annars och inte lite heller. Äkta rikemans syssla ändå.
Jag tror Sony faktiskt kommer tänka på det här mer än alla andra.
Citera
2022-10-21, 17:11
  #9
Medlem
Har en fråga som jag grunnat på ett tag....

Meta Quest 2 har en lokal store i enheten och Oculus till PC har en store. Jag har märkt att man är ju inloggad på samma konto på båda men spelen från Quest 2 store finns inte med i PC store, varför?
Om jag har ett spel på Quest 2 store och vill köra samma spel i Oculus PC, måste man köpa det igen? Detta verkar lite konstigt...

VR Spel på Steam är ju en sak, men jag kör ju samma Meta-konto för både Quest 2 store och Oculus PC store, de borde väl vara synkade.
Citera
2022-10-22, 03:47
  #10
Medlem
Har du en trådlös quest enhet så spelar du ju trådlöst på quest store. Kopplar du headsetet till datorn så spelar du på oculus store. Finns ingen anledning att köra trådat till quest store.

Det är bara synd för såna som mig med en oculus s som inte kan spela quest spel då den inte kan vara trådlös.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback