• 4
  • 5
2021-10-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Grekland kommer att tjäna på EUs gemensamma försvar, i sin kamp mot den auktoritära Nato-medlemmen Turkiet.

Jag tror INTE att Grekland gör motstånd mot EUs försvar!

Polen var aldrig del av Sovjet, och Polen borde (tydligen) aldrig ha fått bli EU-medlem.
Grekland är också livrädda nu för att lämnas i sticket såsom USA lämnade sitt 20:åriga T$-projekt i Afghanistan att plötsligt burn and die. Utan att berätta för någon allierad vad som pågick. Och sen den hemliga alliansen med Australien bom att utveckla tom-ubåtar åt dem.
Polacker tillsammans med många andra låtsasallierade undrar:
"- Vad är en allians med USA/NATO/EU värd egentligen? Vi i Polen är ju NATOs och EUs mest lojala följare. Ändå'hatar de oss p.g.a. vår familjepolitik, som ju har att göra med en helt annat kultur än den de har i Washington D.C. Så att vi kan ju inte välja den västliga alliansen ifall det kommer till priset att vi splittrar våra älskade familjer! Då gör vi hellre en deal med Ryssland istället."
Citera
2021-10-08, 18:56
Bannlyst
Jag pendlade mellan EU, USA och Tyskland mellan 2005 och 2018 av unioner eller nationer jag vill heja på efter Finland och i öst staterna stat som Polen är kända för kommunist svennar och för rasisterna och mig jag underskattade inte Polen senaste 3-4 år Polen femte plats i min gilla listor och USA strävar bli av med jänkare fansen och 2018 en blev av med en USA fans och EU inte allra bäste jag anser en utträde med Sverige euron till bitcoin valuta är chansen för mitt EU och EU professionella militär sanning med 2 år lång fakta grunder.

Jag tänker lite EU armé i ämnet fördel eller nackdel med en stor armé eller skall EU modernisera en EU armé ?
Citera
2021-10-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Vi i Polen är ju NATOs och EUs mest lojala följare.

??!? Jaså? Om Polen "EUs mest lojala följare", hur kommer det sig då att Polens högsta domstol just dömt att Polens lag överträffar EUs federala lagstiftning?

Så är det: Polen (Pokern) kommer snart att sparkas ut ur EU, ut i kylan.

Sen får Polen integreras som del av Ryssland, tillsammans med Belarus. Lycka till, kackerlackor!

Vi i EUs värme, kommer att samordna våra försvar till ett gemensamt EU-försvar, utan de otacksamma polska svinen.
Citera
2021-10-08, 19:08
Medlem
Citat:
??!? Jaså? Om Polen "EUs mest lojala följare", hur kommer det sig då att Polens högsta domstol just dömt att Polens lag överträffar EUs federala lagstiftning?

Sen får Polen integreras som del av Ryssland, tillsammans med Belarus. Lycka till, kackerlackor!

Vi i EUs värme, kommer att samordna våra försvar till ett gemensamt EU-försvar, utan de otacksamma polska svinen.
Det låter ju som en bra strategi. Att kicka ut alla som inte MORALISKT IDEOLOGISKT lyder EU/NATOs diktat om sånt som familjepolitik.

I motsats till att föra en realistisk utrikespolitik där man erkänner att jaha så vill ni leva inom era gränser. Så här vill vi leva inom våra gränser. Kan vi komma överens om det, eller lägger du dig med våld i vår familjepolitik?
Citera
2021-10-08, 19:32
Bannlyst
Polen är bäste land i öst EU men en annan flashbackare visade sämre takter mot Polen och polackerna det var gammal nationalist eller bonde från Luleå eller en Stockholmare... nationalist/nationalister mot polackerna är max en eller 8,9,10 procenter nationalism bittra mot grannarna ?
Citera
2021-10-08, 22:01
Medlem
SithMasters avatar
Citat:

Polsk hybris ...

Låt dem förbli medlemmar men dra in alla bidrag samt deras rösträtt tills de antingen inordnat sig i EU eller själva väljer att lämna EU. Väljer de det senare så låt dem tjäna som ett varnande exempel liksom UK före dem.

Ett gemensamt EU-försvar behöver inte ett bidragsparasitland som Polen. EU som helhet klarar sig bättre utan detta bidragsparasitland. Polen har allt att tjäna på att vara med i EU, och inordna sig EUs lagar och regler, och allt att förlora på att ställa sig utanför.
Citera
2021-10-09, 10:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EL1624
EU motståndarna påstår på ditt sätt du är revolutionär på höger sida eller vänster sida du härstammar från öst med kommunistiska svenne åsikter ?
Jag hade gärna försökt svara på ditt inlägg, om det hade gått att begripa vad det är du skriver.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in