Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-29, 14:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anubis-
Jo så har jag gjort med tex oregano, den sprider sig som f#n annars i sidled. Där tar jag bort botten på en större plasthink och trycker ner den i jorden så rötterna bara går neråt och det fungerar.

Vi har både en oregano och en mynta i en pallkrage och de båda håller på att ta över hela pallkragen, dessa är inte planterade i kruka men ska göras nästa gång vi gör om.
Citera
2021-09-29, 16:06
Medlem
Anubis-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vi har både en oregano och en mynta i en pallkrage och de båda håller på att ta över hela pallkragen, dessa är inte planterade i kruka men ska göras nästa gång vi gör om.
Det vi har i pallkrage är thaimynta, växer bra, chili fungerar sådär då de vill ha värme och inte för blåsigt, funderar på växthus för dem.
Provat olika thai växter med de funkar inte utan växthus.

För att vara topic får man nämna att hallon och annat odlat bör skyddas mot rådjur om man ha de i området, de äter det mesta så även chilibuskar har de tuggat i sig (med chili frukter).
Citera
2021-09-29, 18:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anubis-
Det vi har i pallkrage är thaimynta, växer bra, chili fungerar sådär då de vill ha värme och inte för blåsigt, funderar på växthus för dem.
Provat olika thai växter med de funkar inte utan växthus.

För att vara topic får man nämna att hallon och annat odlat bör skyddas mot rådjur om man ha de i området, de äter det mesta så även chilibuskar har de tuggat i sig (med chili frukter).

Chilin har vi inomhus och i år blev det så mycket frukt så vi kommer nog ha chili i allt😀 Vi är heller inga chilifantaster men är kul att odla.

Rådjur har vi som tur är inte på tomten så ett problem mindre.
Citera
2021-09-30, 08:18
Medlem
massuppfittarens avatar
Jag grävde upp några små hallonplantor i skogen och satte i en hink i slutet av förra sommaren, sen glömde jag den ute över vintern och på våren trodde jag de var döda. Men sen kom nya skott och de växte som jävla ogräs! Fick jättegoda hallon i år
Citera
2021-09-30, 16:10
Medlem
Anubis-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Chilin har vi inomhus och i år blev det så mycket frukt så vi kommer nog ha chili i allt😀 Vi är heller inga chilifantaster men är kul att odla.

Rådjur har vi som tur är inte på tomten så ett problem mindre.
Vår chilli har varit ute under den varma perioden och då i krukor, sådär med frukt, men sen när vi tog in dem till ett söderfönster växter det på bra, har en hel del olika sorters chili och även mini tomater från thailand, deras fröer fungera bättre än de man kan köpa här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in