Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4X8
Nej men grejen är den att jag enbart rökt hhc, men blev lite nojig när jag läste att en torskat för att han beställt hhc med 0,2 % thc, så jag tog ett snabbtest och det visade positivt på thc! Därav mina frågor om det är lagligt eller inte

Blir så trött på folk som tror dom vet så nu skriver jag sanningen en gång bara.
HHC är inte en naturlig cannabinoid även om det finns i väldigt väldigt små mängder skulle det behövas närmare 100kg cannabis för ca 0,3kg HHC om inte ännu mindre.
HHC framställs och sen sprayar dom det på buds och även HHC kan innehålla spår av THC då det framställs av THC sen vanliga hampa buds som dom oftast använder innehåller upp till 0,3% THC beroende på sort.
Så röker du HHC buds kan du nästan räkna med att bli positiv i 3dagar då THC stickor är Mega känsliga. Röker du därimot HHC via vape kan du nog klara testet men HHC kan ge positiva THC på tester då det är väldigt likt THC. Mer vet jag inte men vad jag vet är att vanlig cannabis är bättre för allt syntetisk är mera beroende framkallande och ger mera biverkningar.
Lycka till
Citera
2023-05-20, 22:48
Medlem
Vasterass avatar
Jag gör ett utlägg, varorna jag gillade är slut.

https://cannaone.se/
Jag giller verkligen dessa:
https://cannaone.se/vare/hhc-toppsko...ver-haze-2-gr/
https://cannaone.se/vare/hhc-weed-toppskott-2-gr/

Jag har bett dem om att köpa in mer till sommaren, annars är de idioter.
Citera
2023-05-20, 22:50
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Blir så trött på folk som tror dom vet så nu skriver jag sanningen en gång bara.
HHC är inte en naturlig cannabinoid även om det finns i väldigt väldigt små mängder skulle det behövas närmare 100kg cannabis för ca 0,3kg HHC om inte ännu mindre.
HHC framställs och sen sprayar dom det på buds och även HHC kan innehålla spår av THC då det framställs av THC sen vanliga hampa buds som dom oftast använder innehåller upp till 0,3% THC beroende på sort.
Så röker du HHC buds kan du nästan räkna med att bli positiv i 3dagar då THC stickor är Mega känsliga. Röker du därimot HHC via vape kan du nog klara testet men HHC kan ge positiva THC på tester då det är väldigt likt THC. Mer vet jag inte men vad jag vet är att vanlig cannabis är bättre för allt syntetisk är mera beroende framkallande och ger mera biverkningar.
Lycka till
En till som tramsar i tråden.
Citera
2023-05-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ja. Det är naturligt. Ingen behöver bara orolig över att röka HHC. Klart det äkta är bättre. Tror ingen sagt emot.

Och så var vi där igen. Det är naturligt men nej det är inte naturligt det är syntetiskt och allt som är syntetiskt är inte i närheten av naturligt. Du fattar verkligen inte eller vill du bara pusha detta. Så det HHC som är tio gånger så potent är det med naturligt?
Hade det varit naturligt skulle man ju för fan inte behöva framställs det ens. Är du totalt tappad eller spelar du dum bara?
Dom sprayar ju hampa buds med HHC. Å jätte naturligt. Du låter som en dålig vetenskapsman som försöker förklara att att något dom fått framställa kommer från naturen typ. Hur kom det då fram ur naturen. Jo vi gick in i ett labb och framställde det men det är ändå naturligt och växte upp från naturen 😆🙄👍
Innan du ger dig in i så t du uppenbarligen inte förstår fullt ut läs på lite till.
Som att säga heroin är naturligt för det är med semisyntetiskt. Hoppas du en dag förstår skillnaden på naturligt och syntetiskt.
Citera
2023-05-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishyyyy
För någon som aldrig rökt tidigare, vilken produkt bör jag börja med?

Skicka gärna någon länk på vad jag bör beställa.

Det är inte lika potent som THC (vissa säger 70-80% effekt men det varierar beroende på sort & rökvana). Testat en hel del olika sorter/märken men för engångs vape & carts/ampuller tycker jag Canapuff eller Space HHC är bäst. Brukar beställa dom på https://smokeryz.se/ där dom säljer båda i flera olika smaker & har snabba & diskreta leveranser.
Citera
2023-05-20, 23:00
Medlem
Citat:
En till som tramsar i tråden.

Jag tramsar definitivt inte jag säger sanningen vilket inte du gör så om någon tramsar är det väl du isf eller?

Är det olagligt säga hur det går till? Bara undrar
Citera
2023-05-20, 23:04
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Och så var vi där igen. Det är naturligt men nej det är inte naturligt det är syntetiskt och allt som är syntetiskt är inte i närheten av naturligt. Du fattar verkligen inte eller vill du bara pusha detta. Så det HHC som är tio gånger så potent är det med naturligt?
Hade det varit naturligt skulle man ju för fan inte behöva framställs det ens. Är du totalt tappad eller spelar du dum bara?
Dom sprayar ju hampa buds med HHC. Å jätte naturligt. Du låter som en dålig vetenskapsman som försöker förklara att att något dom fått framställa kommer från naturen typ. Hur kom det då fram ur naturen. Jo vi gick in i ett labb och framställde det men det är ändå naturligt och växte upp från naturen 😆🙄👍
Innan du ger dig in i så t du uppenbarligen inte förstår fullt ut läs på lite till.
Som att säga heroin är naturligt för det är med semisyntetiskt. Hoppas du en dag förstår skillnaden på naturligt och syntetiskt.

Bra sagt där! Känns överflödigt att citera.
Citera
2023-05-20, 23:04
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Har ju inte sagt det du sa jag skulle säga
Nej är inte för detta alls. Men får vi inte thc så ge oss hhc så länge.
Det finns naturligt men skapas genom process.
Var dock inte rädd för HHC-produkter.
De är svaga och kommer inte orsaka att någon hamnar i droghelvetet.
Citera
2023-05-20, 23:22
Medlem
Citat:
Har ju inte sagt det du sa jag skulle säga
Nej är inte för detta alls. Men får vi inte thc så ge oss hhc så länge.
Det finns naturligt men skapas genom process.
Var dock inte rädd för HHC-produkter.
De är svaga och kommer inte orsaka att någon hamnar i droghelvetet.

Jag förstår det är mycket bättre än andra sjukt starka cannabinoider och jag vill dom inte klassar detta HHC då det verkar vara det närmsta vi kommer till THC men det ger visst biverkningar. Har läst många som fått skumma biverkningar som huvudvärk mm minns inte alla nu. Fast Sverige kommer klassa detta det vet jag men vet oxå att vanligt cannabis kommer bli lagligt om 7-8år max kanske innan.
Fast en sak till vill jag få sagt som är känt sedan länge om cannabis och det börjar även det komma ut och det är att cannabis ska man intaga som te för när du bränner THC blir det faktiskt farligt för hjärnan.
Orkar inte mera men tycker ändå det är upp till var och en att få välja vad dom vill göra.
Som sagt alkohol är lugnt och är enligt mig och många flera en av de farligaste droger som finns. Alkohol tar ut alla levande ämnen från allt så tänk på det när du dricker att din själ tar skada men detta vet dom om och just därför är det lagligt. Dom har gjort så mycket studier nu på folk som faktiskt fått sin drog dom föredrar eller behöver och alla kunde återgå till normalt liv igen men inte dom som drack alkoho l🤔
Det är tyvärr designat så och även kriget mot droger har visat varje gång är fel sen där dom legalisera där minskar användandet både i Portugal och nu Kanada som nästan legalisera allt. Sjukt men även det första spice som kom var lugnt men klassades sen kom det helt sinnessjuka sorter som döda till och med men blir så tyvärr.
Citera
2023-05-20, 23:27
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Jo jag vet men så här är det.
HHC tillverkas kemiskt i laboratorium genom att lägga till väteatomer till befintliga THC-föreningar. Genom denna process, känd som hydrering, placeras cannabinoider under tryck för att skapa HHC. Semisyntetiskt för skulle inte hända i naturen av sig självt.
Finns ju även andra HHC varianter som är 10 gånger så potent som THC och inte naturliga vilka jag är helt säker kommer komma när HHC klassas vilket är synd.
Låt dom som vill röka cannabis så är allt löst men då det handlar om att folk börjar använda sin pineal gland när dom röker cannabis gör dom allt för att hålla det olagligt.
Det dör säker några tusen om dagen av alkohol och förstör människor totalt men då alkohol gör en dummare så klart det är lagligt.
Var anti droger som fan tills jag testade och fann att alkohol är en av de värsta drogerna och började ställa frågor och söka svar och sanningen var jag inte beredd på men det är slut med detta nu äntligen och folk kommer få full tillgång till vad dom vill. Om ca 5-7år kommer vi kunna köpa vad vi vill och det händer redan i många länder för folket vaknar.
Fast allt jag ville säga är att HHC är semisyntetiskt och framställs genom THC.
Så är inte alls naturlig som du säger. Som jag skulle säga jag köper c vitamin och sen säger jag äter en apelsin 🙄 även vitaminer är syntetiska och en död substans vilket inte är bra för kroppen fast folk får göra vad dom vill enligt mig det är deras val. Vi har fri vilja men det vill dom ta ifrån oss men det gick åt helvete och nu vaknar människor upp snabbare än någonsin så vi kan få leva normalt igen och göra våra egna val.

TACK!
Citera
2023-05-20, 23:33
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Lycka till

Tack för ditt inlägg!
Du har precis förklarat hur det är, det kan inte bära sig ekonomiskt sett genom att "omvandla" THC.
Så man använder cannabidoider, hade varit fint om det bara var naturligt som förr.
Citera
2023-05-21, 00:00
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Jag förstår det är mycket bättre än andra sjukt starka cannabinoider och jag vill dom inte klassar detta HHC då det verkar vara det närmsta vi kommer till THC men det ger visst biverkningar. Har läst många som fått skumma biverkningar som huvudvärk mm minns inte alla nu. Fast Sverige kommer klassa detta det vet jag men vet oxå att vanligt cannabis kommer bli lagligt om 7-8år max kanske innan.
Fast en sak till vill jag få sagt som är känt sedan länge om cannabis och det börjar även det komma ut och det är att cannabis ska man intaga som te för när du bränner THC blir det faktiskt farligt för hjärnan.
Orkar inte mera men tycker ändå det är upp till var och en att få välja vad dom vill göra.
Som sagt alkohol är lugnt och är enligt mig och många flera en av de farligaste droger som finns. Alkohol tar ut alla levande ämnen från allt så tänk på det när du dricker att din själ tar skada men detta vet dom om och just därför är det lagligt. Dom har gjort så mycket studier nu på folk som faktiskt fått sin drog dom föredrar eller behöver och alla kunde återgå till normalt liv igen men inte dom som drack alkoho l🤔
Det är tyvärr designat så och även kriget mot droger har visat varje gång är fel sen där dom legalisera där minskar användandet både i Portugal och nu Kanada som nästan legalisera allt. Sjukt men även det första spice som kom var lugnt men klassades sen kom det helt sinnessjuka sorter som döda till och med men blir så tyvärr.
Håller med dig. Fick i mig en sjuk variant av spice när jag testade ett parti för en vän. Var inte som cannabis alls. Hade någon oförberedd rökt det jag rökte 🙈
Därför jag inte klassar HHC som onaturligt.
Ser det som en svag cannabinoid mellan thcd-8 och cbd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in