Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-11, 16:01
Medlem
Yeats avatar
F&S skulle jag säga är bäst. Billigt, bra utrustning samt anständigt folk som fattar regler.
Citera
2021-10-11, 17:31
Medlem
hemlighemligssons avatar
Har någon erfarenhet av actic? var där för ett par år sedan då var det helt okej?
Citera
2021-10-13, 19:11
Medlem
cleovarnamnets avatar
Sats har faktiskt också vikter från Eleiko! Åtminstone mitt gym (Gärdet). Bara Eleiko, så vitt jag kan se. Så det så!
Citera
2021-10-14, 15:20
Medlem
Sats är marginellt bättre än Friskis när det kommer till utrustning, men det beror på vilket gym man tränar på. Det som är störande på Sats är alla personliga tränare. De är överallt och alltid i vägen. Förstår inte folk som lägger pengar på dessa - det finns inget de kan lära dig som du inte kan lära dig bättre genom att läsa på själv.
Citera
2024-10-11, 00:37
Medlem
Mitt lokala gym här i byn är det bästa jag varit på. Hantlar går upp till 85kg men dom är det väl ingen som lyfter

IPF combo racks, skivstänger och kalibrerade vikter men även bumpers enbart från eleiko. Riktiga deadlift plattformar. Tränar man efter kl 22 är man GARANTERAT själv där också, ett helt gym för sig själv! Det är väl bara precis efter jobbet det är folk där

Gymmet drivs av en icke vinstdrivande förening, billigt och man får mycket bra maskiner, typ gymleco och hammer strength. 100% rock i högtalarna, gott om riktiga muskelknuttar. Alla är trevliga och stämningen är bra. Lite sådär inslitet som det ska vara på den här typen av gym

Jag har varit på 2 andra gym, nära universitetet. Båda var stora och fräscha, men alltså nja, det är inte så mycket fokus på att lyfta tungt. Inga riktiga ipf grejer och lite klenare maskiner, mest fokus på crossfit, antar att det är billigare att slippa köpa massa rediga maskiner…dock gott om studenter där, mycket tjejer vilket är kul
Citera
2024-10-11, 00:39
Medlem
Masingas avatar
Mitt 24/7 har på senare tid fyllts med os luktande indier. Fruktansvärt!
Citera
2024-10-11, 03:15
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Sats - dyrt, mycket posörer, idiotiska skumgummigolv som gör att man aldrig står stadigt och enorma femkilosvikter för nyss nämna posörer.

Nordic Wellness - Billigt, dålig utrustning men i övrigt ganska okej.

Friskis och Svettis - Billigt, bra ordentlig utrustning och vettigt folk.

I mitt tycke så är F&S överlägset bäst bland dem stor gymkejdorna. Håller ni med? Motivet gärna era svar.

Jag skulle säga SATS.

Tycker de andra är sämre och mer tantigt/gubbigt. 24-7 är för mycket orten grabbar och usel service. SATS är oftast snyggt, bra med utrustning, städat och ok personal.

Actic kan vara ok med, men de har oftast sämre med klasser om man gillar att gå på sånt.
Citera
2024-10-11, 06:52
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Jag skulle säga SATS.

Tycker de andra är sämre och mer tantigt/gubbigt. 24-7 är för mycket orten grabbar och usel service. SATS är oftast snyggt, bra med utrustning, städat och ok personal.

Actic kan vara ok med, men de har oftast sämre med klasser om man gillar att gå på sånt.

På SATS får man mycket riktigt lite annan demografi. En grupp yngre och medelålders som betalar det dubbla mot alla andra för att få vara med varandra.
Citera
2024-10-11, 09:19
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag tror det har väldigt stor betydelse var gymmet är lokaliserat vad för typ av klientel man drar till sig. I småorter så är det nog mer blandat klientel eftersom antalet gym är begränsat.

De flesta STC jag varit på har varit på småorter och då är det främst föreningsfolk (lokala idrottslag, främst ungdomslagen) som springer runt på gymmen, kombinerat med pensionärer som tränar tidigt/förmiddag. Kvällarna dyker diverse knegarfolk upp för att köra bröst och armar efter långa dagar på byggarbetsplatsen.

STC på större orter var det mer blattar, byggare/fitness och gymluder som tränade. Har gymmet en "funktionell yta" så är det wannabe-crossfitare som hoppar runt som apor 2-3 timmar med tripods placerade överallt.

Trots att jag sett städare gå runt på gymmen och städa så lyckas det alltid vara grisigt som fan på alla STC-gym jag besökt. Skötsel av utrustningen har också varit undermålig trots påpekande och faktumet att STC har egna "tekniker" som lagar. Vet ett STC jag besökte sporadiskt där det tog över två månader att byta en trasig dörr, och den nya dörren stod i en hörna i över två månader för man saknade skruvar till gångjärnen.
Senast redigerad av Krappfiskarn 2024-10-11 kl. 09:22.
Citera
2024-10-11, 09:30
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
På SATS får man mycket riktigt lite annan demografi. En grupp yngre och medelålders som betalar det dubbla mot alla andra för att få vara med varandra.

Ja så kanske det är. Jag har faktiskt inget emot att betala några hundralappar extra per månad om det innebär bättre service, rena anläggningar och framförallt att jag slipper de värsta orten snubbarna.

Tycker SATS ger mig det. Sedan finns det ju lite mer exklusiva SATS klubbar typ Odenplan med om man vill ha det.
Citera
2024-10-11, 13:33
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Ja så kanske det är. Jag har faktiskt inget emot att betala några hundralappar extra per månad om det innebär bättre service, rena anläggningar och framförallt att jag slipper de värsta orten snubbarna.

Tycker SATS ger mig det. Sedan finns det ju lite mer exklusiva SATS klubbar typ Odenplan med om man vill ha det.

Problemet med SATS är väl mest att personalen är så aggressivt trevliga och dumhurtiga. Orkar inte med deras klämkäcka bilförsäljarbemötande. Jag orkar inte vara social när jag går till gymmet. Helst vill jag bara ha nån vresig turk bakom receptionen som blänger på mig när jag kommer in.
Citera
2024-10-11, 13:39
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Problemet med SATS är väl mest att personalen är så aggressivt trevliga och dumhurtiga. Orkar inte med deras klämkäcka bilförsäljarbemötande. Jag orkar inte vara social när jag går till gymmet. Helst vill jag bara ha nån vresig turk bakom receptionen som blänger på mig när jag kommer in.

haha hellre det. Jag har fått någon väska när min andra sats väska gått sönder tex. Där jag tränar nu säger de mest "hej" eller "hej då. Tror det spelar roll vart man tränar men tycker det kan vara trevligt om det skapas någon form av "relation" till de som arbetar där. 24-7 så var personalen så otroligt lat, stod bara o pratade med varandra, fixade aldrig maskiner eller hjälpte till på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in