• 1
  • 2
2021-10-07, 16:47
Medlem
MaartinReezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Jänkarna anfaller snart Libanon, mest troligt det första tertialet 2022. Är beredd att sätta pengar på det.
Jag tippar på att det förr eller senare blir Iran som kommer hota Israel tillräckligt mycket för att ev. starta ett större krig.
Libanon är inget allvarligt hot så till vida inte Iran stärker Hezbollah med avancerade missiler som kan slå ut Tel Aviv. Men världskrig så som de var innan kanske inte är troligt.

Jag ser gärna att Israel flyttar sig. Men å andra sidan är palestinierna dåliga förhandlare. De hade nog kunnat få det ganska gott ställt om de sett till att inga fler skott avlossas mot judarna.
Citera
2021-10-07, 16:53
Medlem
goofers avatar
När utanförskaps områdena har växt lite till och de invandrare som nu bor där har förökat sig tillräckligt
kommer de att slå tillbaka mot sina värdar, folk kommer inte att finna sig i att bo i skiten och revolten kommer skapa inbördes oroligheter.

Det blir startskottet för i första hand ett inbördeskrig som kommer sprida sig till andra länder och tillslut globalt.

Parasiterna kommer tillslut att äta upp värddjuret.

Sverige ligger mycket illa till sett till den kriminella utvecklingen, vapen finns och arga unga som vill avfyra dem finns också i mängder.
Citera
2021-10-07, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaartinReez
Jag tippar på att det förr eller senare blir Iran som kommer hota Israel tillräckligt mycket för att ev. starta ett större krig.
Libanon är inget allvarligt hot så till vida inte Iran stärker Hezbollah med avancerade missiler som kan slå ut Tel Aviv. Men världskrig så som de var innan kanske inte är troligt.

Jag ser gärna att Israel flyttar sig. Men å andra sidan är palestinierna dåliga förhandlare. De hade nog kunnat få det ganska gott ställt om de sett till att inga fler skott avlossas mot judarna.

Israel hatet är större i Mellanöstern än världen.

Jänkarna och kineser osv accepterar judar.

Ungefär 7 miljoner judar lever bland jänkarna.

Israel mot Iran är troligen sant.

Ryssland stora fiender med väst.
Citera
2021-10-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaartinReez

Definitionen hur ett världskrig måste se ut.
Måste det vara ett krig av arten vi har sett historiskt eller kan det ske på andra sätt?
(allt beror på om man tänker i en bubbla eller utanför boxen.

Israel kommer inte flytta på sig, och har ingen stans att flytta. Inte ens förenade Arab förbundet är pådrivande längre. Arabländerna känner mer hot o hat mot dem som de en gång var vänner o bröder med.

Nästa invasion från USA blir Libanon... Sen kommer du ställa dig frågan... Hur fasiken viste han detta
Citera
2021-10-07, 17:00
Medlem
MaartinReezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EL1624
Israel hatet är större i Mellanöstern än världen.

Jänkarna och kineser osv accepterar judar.

Ungefär 7 miljoner judar lever bland jänkarna.

Israel mot Iran är troligen sant.

Ryssland stora fiender med väst.
Jo men med pengar kan det vara lätt att muta bort iranska mullor och presidenter. Typ, här har ni en miljard dollar vardera i utbyte mot nedlagt kärnvapenprogram, eller vad det nu kan vara Israel vill.
Citera
2021-10-07, 17:29
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vi är redan inne i WW3... det är globalisterna mot befolkningen.
En global Power Grab av icke dess like

Konventionella vapen är så 2013. Medlet är förslavning via Vaccinpass (finns redan idag i Kina via deras Social Scoring System). Självklart maskerat i en "Klimat-kostym"

Öppna ögonen så blir det ganska klart.. går inte att missa

Det är definitivt WW3 men i allt kaos förändringar i det geopolitiska läget göra att länder kommer försöka att ta tillfället att göra landvinningar. Kina invanderar Taiwan är det uppenbara exemplet.

Tyvärr dessa krig kan få folk att förlora fokus från globalisterna som är den verkliga fienden.
Citera
2021-10-07, 18:02
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Vetenskapliga framsteg är viktigare nu än på länge. Stormakterna lägger enorma summor på att hemlighålla sin senaste teknik och framförallt metoderna som gett den.

Industriellt spionage intensifieras. Analyser av hur exempelvis militära fordon från konkurrerande styrkor blir mer träffsäkra. Man har rätt bra koll på varandra.

Men OM ett land skulle hitta på något banbrytande (i stil med atombomben) blir det bråttom för andra makter att agera innan spelplanen ritas om fullständigt.

Sannolikt handlar nästa stora grej om ett datorprogram eller kanske ett betydligt mer sofistikerat virus (alltså inte i första hand datorvirus, utan typ covid), som går att rikta med högre precision, eller kanske psykologisk manipulation.

Allt jag nämner kanske varit i full gång utan att jag märkt det ett bra tag, men jag är allmänt skeptisk, inte minst mot den sortens idéer.

Jag tror att en mer varierad handel och ömsesidigt beroende sinsemellan är det fortsatt bästa för att undvika att allt brakar samman.

Förtydligande: Om man kan börja fakka med en befolknings arbetsmoral tror jag att man hittat rätt sorts krigföring.
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2021-10-07 kl. 18:06.
Citera
2021-10-07, 18:12
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är definitivt WW3 men i allt kaos förändringar i det geopolitiska läget göra att länder kommer försöka att ta tillfället att göra landvinningar. Kina invanderar Taiwan är det uppenbara exemplet.

Tyvärr dessa krig kan få folk att förlora fokus från globalisterna som är den verkliga fienden.

Landvinningar är ointressanta om du tänker efter

Vad sägs om att äga det ekonomiska systemet på global nivå?
Samt koppla varje medborgare som du kan styra med et sk. Vaccinpass (låsa in/ låsa ut/ låsa konton) och olika Use Cases.. just nu är det vaccinering.. vem vet vad imorgon
Citera
2021-10-07, 18:24
Medlem
dieselpriset
Citera
2021-10-07, 22:55
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaineCowboy87
Njaa kan tänka mig ett scenario likt det i första/andra världskriget där vissa länders resurser tog slut o dom va tvungna o ta andra länders områden för att behaga sina egna behov.

Fast i vårat fall kommer det handla om att länder har kollapsat pga invandringen och att folk då rör sig vidare mot nya mål... såfort ett land kollapsat rejält pga av det så lär inte fler länder direkt va sugna på o gå samma öde till mötes.

Jag kan självfallet ha fel o de bara va en galen tanke men va mest intresserade vad ni tänkte🤠

Ålrajt, så när sverige har kollapsat under massinvandringen så söker sig olika afghaner och somalier vidare mot exempelvis finland likt en svärm av gräshoppor? Följer de infödda svenskarna med tror du eller stannar de kvar i ruinerna?

Eller du menar att när till exempel sverige har kollapsat så kommer alla andra länder förstå hur farligt det är att ta emot asylsökande och då kommer de.. förklara krig mot flyktingar? Som kommer att försvara sig med.. vad? Jag försöker verkligen bara förstå vad du menar.
Citera
2021-10-07, 23:01
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Vetenskapliga framsteg är viktigare nu än på länge. Stormakterna lägger enorma summor på att hemlighålla sin senaste teknik och framförallt metoderna som gett den.

Industriellt spionage intensifieras. Analyser av hur exempelvis militära fordon från konkurrerande styrkor blir mer träffsäkra. Man har rätt bra koll på varandra.

Men OM ett land skulle hitta på något banbrytande (i stil med atombomben) blir det bråttom för andra makter att agera innan spelplanen ritas om fullständigt.

Sannolikt handlar nästa stora grej om ett datorprogram eller kanske ett betydligt mer sofistikerat virus (alltså inte i första hand datorvirus, utan typ covid), som går att rikta med högre precision, eller kanske psykologisk manipulation.

Allt jag nämner kanske varit i full gång utan att jag märkt det ett bra tag, men jag är allmänt skeptisk, inte minst mot den sortens idéer.

Jag tror att en mer varierad handel och ömsesidigt beroende sinsemellan är det fortsatt bästa för att undvika att allt brakar samman.

Förtydligande: Om man kan börja fakka med en befolknings arbetsmoral tror jag att man hittat rätt sorts krigföring.

Du har väl inte fel. USA, kina och EU har ju lagt enorma summor på AI-forskning i rätt många år nu. Otroligt genomskinligt när de säger att det är för att hjälpa psykiskt sjuka och alzheimerspatienter. Som om USA skulle bry sig om utsatta människor lol.

En superintelligent AI skulle ju utan tvekan vara en ny atombomb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in