• 3
  • 4
2021-10-16, 21:53
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Förstår mig inte på miffon som ska bo i höghus

Håller med men det är ju bra att dom samlas på ett ställe iallafall.
Citera
2021-10-16, 21:55
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det är märkligt att det alltid finns någon i varenda trappuppgång som bara måste störa sina grannar till varje pris.

Musik på hög volym, ofta förekommande högljudda fester.

Att ha nattarbete är inte lätt, alla får störa dig, men du får inte ens lyssna på radio på nätterna.
Citera
2021-10-17, 00:19
Medlem
Jofs avatar
Jag pallar inte en hyreskasern.
Vi får inte leva vårt liv som vi vill
För Larsson där uppe och Olsson intill.
Grannarna sladdrar om allting vi gör
Hör de ett knäpp säger de att vi stör

Nä. Jag kör min anläggning på max, och ingen som störs. Men bor inte i en hyreskasern.
Citera
2021-10-17, 02:34
Medlem
För att jag skiter i allt och alla. Tro fan att det är störigt när någon kusinknullare spelar arabisk musik (som alltid låter likadan), men då kontrar jag bara genom att spela black metal på full jävla volym och dränker deras skränande. Skiter i om det är minusgrader utomhus, jag öppnar ändå fönsterna för att det ska höras extra väl. Sitter hellre med jacka och mössa inomhus än ger vika för musik jag inte pallar med.

Att de sedan bankar i taket är bara grädde på moset.
Citera
2021-10-17, 05:58
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hörlurar i din egen lägenhet?! Då hör du ju inte om det ringer i telefonen, ringer på dörren och du kan inte prata med någon annan. Skulle aldrig ha hörlurar i mitt eget hem. Musik i högtalare är det som gäller. Givetvis på rimlig volym.

Ja visst är det chockerande att jag vill ha bra kvalité på ljudet utan att störa min omgivning.

Musik upplevs bäst i hög ljudnivå
Citera
2021-10-17, 06:09
Medlem
Vad tycker ni gäller angående musik på helger i en hyresrätt? Det är helg nu så är förstående med att det spelas musik men grannen bredvid spelade seriöst techno till klockan 10 på morgonen igår fredag till lördag och det ser inte ut bättre ut idag, klockan är 6 på morgonen och musiken går fortfarande.
Citera
2021-10-17, 06:20
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Vad tycker ni gäller angående musik på helger i en hyresrätt? Det är helg nu så är förstående med att det spelas musik men grannen bredvid spelade seriöst techno till klockan 10 på morgonen igår fredag till lördag och det ser inte ut bättre ut idag, klockan är 6 på morgonen och musiken går fortfarande.

Bajsa i ett brev o stoppa det i idiotens brevlåda.
Citera
2021-10-17, 11:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ja visst är det chockerande att jag vill ha bra kvalité på ljudet utan att störa min omgivning.

Musik upplevs bäst i hög ljudnivå

Det hedrar dig att du vill ha bra kvalitet. Alldeles för många spelar sin strömmade musik i nån jävla applehögtalare som står på fönsterbrädan.
Citera
2021-10-17, 14:01
Avstängd
Det är så fruktansvärt respektlöst att spela hög musik så grannar störs av det. Framför allt bassfrekvenser är extremt frustrerande då de inte går att fly ifrån på samma sätt som högre frekvenser. Det hjälper liksom inte ens med öronproppar utan man känner vibrationerna i kroppen överallt i lägenheten.

MEN nu har det ju kommit en ny lag som kan resultera i dryga böter för den som stör med hög musik. Om det inte funkar med en arg lapp, styrelsen eller störningsjour rekommenderar jag att ringa polisen faktiskt. Har själv gjort det och den gången slutade det i ett gripande eftersom idiotgrannen var full och dum haha.

Sen tyvärr är inte detta ett fenomen begränsat till lägenheter. Även i villaområden förekommer den här typen av störningar med folk som drar ut högtalare på altanen eller sätter upp festtält suck.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in