2021-10-18, 16:59
Bannlyst
Jag tänker på en sak, skulle inte lås på kylskåpet vara en bra uppfinning så att man kan öppna kylen och stänga kylen en viss tid av dygnet? T.ex. en tid mellan 08:00-08:30 och andra regelbundna måltider?

Det jag tänker på är att småätandet av mat skulle minska och det hade varit en smart idé eller uppfinning.

Har du själv olika tider där du kan öppna din kyl och frys? Småäter du endel? Hade det varit en bra lösning och är det en uppfinningsrik idé?
Citera
2021-10-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag tänker på en sak, skulle inte lås på kylskåpet vara en bra uppfinning så att man kan öppna kylen och stänga kylen en viss tid av dygnet? T.ex. en tid mellan 08:00-08:30 och andra regelbundna måltider?

Det jag tänker på är att småätandet av mat skulle minska och det hade varit en smart idé eller uppfinning.

Har du själv olika tider där du kan öppna din kyl och frys? Småäter du endel? Hade det varit en bra lösning och är det en uppfinningsrik idé?
Låter helt idiotisk.
Dels kanske du inte kan lägga in grejer du handlat för att du kommer hem på fel tider, dels finns det ju massor med saker man kan äta som inte behöver vara i kylen, så dålig självkontroll kommer man inte ifrån ändå.
Citera
2021-10-18, 17:11
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

den här artikeln är snart 10 år gammal och nämner ett sorts tidlås. https://marketersmedia.com/new-intel...d-habits/20960

varför uttrycker du dig så JÄVLA KONSTIGT ???
Citera
2021-10-18, 17:14
Medlem
mikaelss avatar
Varför inte bara sluta småäta om det är vad du vill? Varför måste du ha ett lås (som du kan låsa upp) till det? Du framstår som varierad intellektuellt.
Men det är ju så många av dina trådstarter är ...
Citera
2021-10-18, 17:37
Tycker idén faktiskt är rätt bra. Dessutom är det ju bra om man t. ex bor i studentkorridor och har en egen hylla i kylen/frysen. Man skulle kunna ha ett lås för varje hylla så slipper man folk som norpar av ens mat. Lyckligtvis bor jag inte i korridor men ni förstår andemeningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in