• 1
  • 2
2021-10-19, 18:52
Avstängd
Arkhamists avatar
Att Löfvens £örintel$ejippo gick av stapeln nu beror på att Löfven står i begrepp att lämna skutan och bespetsar sig på en reträttposition i den judiska maktapparaten som tack för lång och duktig tjänst. Reinfeldt fick ju ett lukrativt uppdrag som rådgivare i Bank of America (har jag för mig, gitter inte googla) som tack för sina åtta år av antivit folkmordspolitik. Löfven vill naturligtvis också ha en släng av den gyllene sleven nu när hans tjänst i judens sold är till ända.

Idioten Linde med sina typiska svensk vänster-sympatier för Palestina passar på att suga båda sidors kukar när hon ändå är nere i MENA-sandlådan. Löfven är nog inte helt nöjd med det.
Citera
2021-10-19, 21:49
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Samarbetspartierna i regeringen:
Yamina, Yesh Atid, Blue and White, New Hope, Yisrael Beitenu, Labor, Meretz, United Arab List.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thirty...ment_of_Israel

Vilket av partiernas namn betyder "Judisk makt"?

Otzma Yehudit. De stödde Naftali Bennett i statsministeromröstningen.
Citera
2021-10-20, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Otzma Yehudit. De stödde Naftali Bennett i statsministeromröstningen.

Röstade Ben Gvir för Bennett? Omröstningen slutade 60-59. Jag vet inte iofs inte vad han röstade på, men jag har mycket svårt att tro att han skulle ha fällt den avgörande rösten för att landet skulle styras av araber och vänsterpartister. Det verkar helt orimligt.

Otzma betyder för övrigt snarare "styrka" än "makt".
Citera
2021-10-20, 23:52
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Röstade Ben Gvir för Bennett? Omröstningen slutade 60-59. Jag vet inte iofs inte vad han röstade på, men jag har mycket svårt att tro att han skulle ha fällt den avgörande rösten för att landet skulle styras av araber och vänsterpartister. Det verkar helt orimligt.

Otzma betyder för övrigt snarare "styrka" än "makt".

Han var en av de som röstade på Bennett, ja. Jag vet att Otzma betyder styrka men "white power" översätter vi oftast till "vit makt" alltså gäller samma sak för ord som betyder "Jewish power".
Citera
2021-10-21, 07:30
Medlem
Om Israeliska ministrar kan åka till Ramallah och träffa Abbas m.fl. så är det väl inget konstigt om Linde gör det?
Citera
2021-10-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Onödigt riskera relationer igen , Ann Linde verkar tro att hon är en fjortis..

Sverige har inget behov av goda relationer till Israel, goda relationer till muslimska länder är viktigare. Israel kommer inte att finnas länge.
Citera
2021-10-21, 13:27
Medlem
Citat:
Han var en av de som röstade på Bennett, ja. Jag vet att Otzma betyder styrka men "white power" översätter vi oftast till "vit makt" alltså gäller samma sak för ord som betyder "Jewish power".

Du drömmer. Han blev ju t.o.m. utkastad ur parlamentet efteråt för att han häcklade Bennett så mycket.
Citera
2021-10-21, 20:37
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Du drömmer. Han blev ju t.o.m. utkastad ur parlamentet efteråt för att han häcklade Bennett så mycket.

Källa?
Citera
2021-10-21, 20:40
Medlem
Anti-WOGs avatar
Varför ska svenska politiker över huvud taget åka till Israel för?
Våra politiker vurmar ju för i helsike Islam över allt annat.
Citera
2021-10-22, 12:13
Medlem
Citat:
Källa?

Finns många artiklar om det.
T.ex. här: https://www.israelhayom.com/2021/06/...ft-government/
och här, inklusive bild: https://www.jpost.com/israel-news/be...rmation-670897
Citera
2021-10-22, 15:07
Medlem
All kritik av det rasistiska/ sionistiska experimentet Israel är befogat. Att sen PLO blivit dja korumperat är ju tragiskt var väl därför Hamas vann valet 2006 i Gazza inte för att folket där var så religösa utan mindre korupta.
Några frågor son
jag ofta ställer till Sionister (men hitils inte fått ett vettigt svar)
Varför skapades den Sionistiska staten på ett redan befolkat landområde där i förutsiktningen (mer eller mindre) ingick att fördriva en stor del av ursprungsbefolkningen.
Sen vad menas med en jude (jag vet det där med född av Judisk mor)
men det fins ju blonda/ svarta.....judar , hur många har etnisk historik till det historiska Palestina?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in