2021-10-19, 13:19
Medlem
Kan man köpa någon bostad i Stockholm om man har 1.2 miljon besparingar i banken och är arbetssökande just nu samt kommer studera ?

Hur skulle ni göra om ni inte kan bo kvar där ni bor just nu och vill helst flytta till eget samt inte slösa pengarna på sjuka hyror osv ?
Citera
2021-10-19, 13:21
Medlem
Du kan köpa en bostad som kostar 1,2
Citera
2021-10-19, 13:39
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
Kan man köpa någon bostad i Stockholm om man har 1.2 miljon besparingar i banken och är arbetssökande just nu samt kommer studera ?

Hur skulle ni göra om ni inte kan bo kvar där ni bor just nu och vill helst flytta till eget samt inte slösa pengarna på sjuka hyror osv ?

Det beror på vad du menar med "Stockholm". Stockholm kommun? Mycket tveksamt, men med tålamod kommer det säkert ut något du kan få för 1,2 eller under. Det finns några objekt just nu för runt 1,2, men de går över 1,2 i budgivningarna. Se ex:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...n-109-17956524
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...en-11-17954677

Stockholms län? Ja, tveklöst. Men då kan du hamna en bra bit ifrån staden..
Citera
2021-10-19, 14:03
Medlem
fittslems avatar
Absolut går det, du får bara skita i lånet och lägga allt i lägenheten direkt. 1.2 millar så kan du nog hitta nått i betong-ghettona runt om i stan.

Men personligen hade jag väntat tills jobbet är säkrat och satsat på nått bättre. 1.2 räcker till en fin insatsats.
Citera
2021-10-19, 14:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-

För 1,2 miljoner så kommer du tyvärr inte långt i Stockholm med omnejd. Du får försöka hitta en husvagn att bo i tills du får jobb och inkomst helt enkelt så du kan antingen skaffa en hyreslägenhet eller ta lån. 1,2 miljoner i insats kommer du en bit på iallafall.
Citera
2021-10-19, 14:32
Medlem
Du kan alltid köpa en billigare bostad utanför Stockholm, 1.2 räcker långt då
Citera
2021-10-19, 21:09
Medlem
fyfan vilka skit tider man lever i... hela stockholm är rena getto pga diversa kriminella där någon blir skjuten, våldtagen eller rånad varje dag och så ska man betala sjuka pengar för en liten skit bostad också.

1.2 är det totala kapitalet jag har, om jag ska köpa något så får det max kosta 1 miljon med eller utan budgivningen alt utan budgivning för mindre bostad, sämre läge etc...

jag har som sagt inget jobb så hur kommer bostadsägaren eller föreningen ställa till det för mig ?
Det är väl det som hindrar mig från att slå till.. kommer jag bli nekad eller vad kommer hända ?

Jag kan alternativ leta i andra angränsande städer alt flytta till andra stora städer men vill helst bo i berget som i umeå samt bo billigt med månads avgift eller hyra, gärna i en stor 1a eller 2a alt hus, rad hus än att hamna på nån getto område..

då kan jag fokusera på studier 2-3 år sen sälja skiten och flytta till värmen eller flytta tillbaka till sthlm om man har tur.

eller ska jag bara flytta till umeå och hyra billigt där som student samt låta pengarna växa på börsen under 3 år ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in