Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-05, 17:55
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag har fått lämna drogtest innan jag anställdes på ett företag samt utdrag urbepttsregistret.
Det fick alla göra som började på det företaget. Då är man seriös och vill inte ha in fel människor.
Är man seriös så tycker jag drogtester borde vara slumpaktiga bland medarbetarna.

Att ha personal som sitter och drogar på ett företag varje dag
Vilket det troligtvis är då de har gömmor på kontoret.
Ska de hålla på med andra människors viktiga placeringar drogade.
Man blir lätt omdömes lös när man inte är klar i skallen och kan ta risker som inte är ok.
Nä!
För mig är det inget företag jag skulle vända mig till efter detta.
Sedan om det är ett skitföretag eller ej men det är ett i mina ögon oseriöst företag.

Är man proffsig så har man seriös personal och inte knarkhuvuden

Det stämmer inte. Knarkhundarna markerade på platser där det hanterats droger. De hittade aldrig några droger vid genomsökningen av kontoret.
Citera
2021-11-09, 23:35
  #266
Medlem
Dan-Eliassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag har fått lämna drogtest innan jag anställdes på ett företag samt utdrag urbepttsregistret.
Det fick alla göra som började på det företaget. Då är man seriös och vill inte ha in fel människor.
Är man seriös så tycker jag drogtester borde vara slumpaktiga bland medarbetarna.

Att ha personal som sitter och drogar på ett företag varje dag
Vilket det troligtvis är då de har gömmor på kontoret.
Ska de hålla på med andra människors viktiga placeringar drogade.
Man blir lätt omdömes lös när man inte är klar i skallen och kan ta risker som inte är ok.
Nä!
För mig är det inget företag jag skulle vända mig till efter detta.
Sedan om det är ett skitföretag eller ej men det är ett i mina ögon oseriöst företag.

Är man proffsig så har man seriös personal och inte knarkhuvuden

Exempel på några knarkhuvuden man ej vill anställa:

Steve Jobs, Elon Musk & Michael Phelps.

Som du ser finns det i alla fall tre högfunktionella knarkhuvuden i världen som eventuellt skulle torskat om de jobbat under dina premisser.

Vad tycker du de ska göra då, utföra dagliga tester på samtliga anställda för evigt?
Nu nu valde Avanza att testa samtliga anställda för att man misstänkte att två(?) anställda brukade droger på arbetsplatsen.
Lite overkill i mina ögon men för lite för dig.

Förklara gärna hur du skulle driva en storbank till perfektion.
Kan informera dig om att på varje större företag begår personal misstag som leder till avsked eller andra drastiska åtgärder med jämna mellanrum, drogrelaterat ej undantaget.

Detta är en icke-nyhet egentligen, hade självaste VD:en dragit en lina mitt under pressträff så hade det varit en nyhet.
Nu vet vi inte ens vilken befattning de påverkade hade, kan likväl ha varit vaktmästaren och hans kollega.

Sen att du har testats i samband med anställning behöver ju inte betyda att du var drogfri veckan före eller efter anställningen.
Citera
2021-11-10, 11:00
  #267
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Eliasson
Exempel på några knarkhuvuden man ej vill anställa:

Steve Jobs, Elon Musk & Michael Phelps.

Som du ser finns det i alla fall tre högfunktionella knarkhuvuden i världen som eventuellt skulle torskat om de jobbat under dina premisser.

Vad tycker du de ska göra då, utföra dagliga tester på samtliga anställda för evigt?
Nu nu valde Avanza att testa samtliga anställda för att man misstänkte att två(?) anställda brukade droger på arbetsplatsen.
Lite overkill i mina ögon men för lite för dig.

Förklara gärna hur du skulle driva en storbank till perfektion.
Kan informera dig om att på varje större företag begår personal misstag som leder till avsked eller andra drastiska åtgärder med jämna mellanrum, drogrelaterat ej undantaget.

Detta är en icke-nyhet egentligen, hade självaste VD:en dragit en lina mitt under pressträff så hade det varit en nyhet.
Nu vet vi inte ens vilken befattning de påverkade hade, kan likväl ha varit vaktmästaren och hans kollega.

Sen att du har testats i samband med anställning behöver ju inte betyda att du var drogfri veckan före eller efter anställningen.


Självklart ska man drogtesta alla när något sånt här händer. Som jag skrev finns det företag som drogtester alla innan anställning och det är en självklarhet
Varför ska det då vara konstigt att göra det inom bankvärlden? Det är väl ingen bransch som ska vara undantagen och där det är ok att vara ett knarkhuvud.
Jag förstår inte ditt resonemang.

Är det ok att droga på jobbet bara för att Elon Musk gör det?
Jag tycker inte det.

Drogtester visar renhet flera veckor innan dagen de görs och sedan kan företaget ha slumpmässiga kontroller av sina anställda
Det är väl inget hemskt eller farligt utan bara ett självklart val om man än seriös.
Företagsledningen kan ju välja själv vilken policy det vill ha i företaget och om det vill knarkhuvuden.

Allt är väl upp till vilket ansikte utåt varje enskild företag väljer att visa
Vilken värdegrund de har och gillar man droger kanske man väljer Avanza
Jag gör det inte när det finns andra val.
Vi väljer olika.
__________________
Senast redigerad av Krickedixan 2021-11-10 kl. 11:14.
Citera
2021-11-10, 21:55
  #268
Medlem
Dan-Eliassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Självklart ska man drogtesta alla när något sånt här händer. Som jag skrev finns det företag som drogtester alla innan anställning och det är en självklarhet
Varför ska det då vara konstigt att göra det inom bankvärlden? Det är väl ingen bransch som ska vara undantagen och där det är ok att vara ett knarkhuvud.
Jag förstår inte ditt resonemang.

Är det ok att droga på jobbet bara för att Elon Musk gör det?
Jag tycker inte det.

Drogtester visar renhet flera veckor innan dagen de görs och sedan kan företaget ha slumpmässiga kontroller av sina anställda
Det är väl inget hemskt eller farligt utan bara ett självklart val om man än seriös.
Företagsledningen kan ju välja själv vilken policy det vill ha i företaget och om det vill knarkhuvuden.

Allt är väl upp till vilket ansikte utåt varje enskild företag väljer att visa
Vilken värdegrund de har och gillar man droger kanske man väljer Avanza
Jag gör det inte när det finns andra val.
Vi väljer olika.

Men din pappskalle, det är ju precis det som de har gjort d.v.s testat varenda anställd.
Vad mer vill du att de ska göra för att vara dig till lags?

Kan mer eller mindre garantera att ingen svensk bank har drogtester på agendan vid nyanställning.
De jobbar inom finans och klickar på en dator, ingen kommer bli påkörd av trucken oavsett hur mycket de pundar för det finns ingen.
Därför görs inga tester vid nyanställning heller.
Ta ut pengarna (om du har några) och lägg i madrassen då om det inte passar.

Sen har jag inte skrivit en endaste gång att det skulle vara okej att knalla runt påtänd på jobbet. Det är din lättlurade pk-hjärna som hittat på det.

Vet av egen erfarenheten och studier att spårbarheten av droger varierar bl.a med preparat, dosering, kroppsbyggnad och metabolism.
Det finns många variabler som påverkar spårbarheten men de allra flesta går att spåra några enstaka dagar.
En del andra timmar eller märks inte alls på ett vanligt kommersiellt urinprov.

Sen finns det förståss mildare preparat ex. Cannabis som kan spåras 1-2 månader vid mycket hög konsumption.
Men är det värt övertrampet och intrånget i den anställdes privatliv förutsatt att denne sköter sig i övrigt?

Har det verkligen betydelse att någon tog ett preparat ett steg ovan koffein en ledig lördagskväll i soffan framför Doobie-do?
Jag anser att det inte har någon betydelse men förstår att du tycker det motsatta som verkar gilla att någon övervakar varje steg du tar.

Gillar frihet och pengar eller rättare sagt att inte vara fattig, samt tycker om en bra produkt, vilket de levererar.
Därför kan jag välja vilken bank som helst, medans du i själva verket kan välja ingen men är för dum för att förstå det själv.
Det finns ingen "värdegrunds-bank", ingen!
__________________
Senast redigerad av Dan-Eliasson 2021-11-10 kl. 22:11.
Citera
2021-11-10, 23:27
  #269
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Eliasson
Men din pappskalle, det är ju precis det som de har gjort d.v.s testat varenda anställd.
Vad mer vill du att de ska göra för att vara dig till lags?

Kan mer eller mindre garantera att ingen svensk bank har drogtester på agendan vid nyanställning.
De jobbar inom finans och klickar på en dator, ingen kommer bli påkörd av trucken oavsett hur mycket de pundar för det finns ingen.
Därför görs inga tester vid nyanställning heller.
Ta ut pengarna (om du har några) och lägg i madrassen då om det inte passar.

Sen har jag inte skrivit en endaste gång att det skulle vara okej att knalla runt påtänd på jobbet. Det är din lättlurade pk-hjärna som hittat på det.

Vet av egen erfarenheten och studier att spårbarheten av droger varierar bl.a med preparat, dosering, kroppsbyggnad och metabolism.
Det finns många variabler som påverkar spårbarheten men de allra flesta går att spåra några enstaka dagar.
En del andra timmar eller märks inte alls på ett vanligt kommersiellt urinprov.

Sen finns det förståss mildare preparat ex. Cannabis som kan spåras 1-2 månader vid mycket hög konsumption.
Men är det värt övertrampet och intrånget i den anställdes privatliv förutsatt att denne sköter sig i övrigt?

Har det verkligen betydelse att någon tog ett preparat ett steg ovan koffein en ledig lördagskväll i soffan framför Doobie-do?
Jag anser att det inte har någon betydelse men förstår att du tycker det motsatta som verkar gilla att någon övervakar varje steg du tar.

Gillar frihet och pengar eller rättare sagt att inte vara fattig, samt tycker om en bra produkt, vilket de levererar.
Därför kan jag välja vilken bank som helst, medans du i själva verket kan välja ingen men är för dum för att förstå det själv.
Det finns ingen "värdegrunds-bank", ingen!


Du tror att jag jobbat på ett truckföretag
Då kan jag berätta att företaget jag pratar om ligger på Birger Jarlsgatan ett stenkast från Stureplan. En trappuppgång med kontor och jag såg inte en endaste truck.

Väx upp och ta in lite av vad företag vill ha idag.
Citera
2021-11-12, 09:09
  #270
Medlem
Dan-Eliassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Du tror att jag jobbat på ett truckföretag
Då kan jag berätta att företaget jag pratar om ligger på Birger Jarlsgatan ett stenkast från Stureplan. En trappuppgång med kontor och jag såg inte en endaste truck.

Väx upp och ta in lite av vad företag vill ha idag.

Knepigt att diskutera med den som inte kan läsa.
Har inte skrivit en rad om var du kan tänkas arbeta....
Och du verkar undvika frågan, vad vill du de ska göra for att vara dig till lags?
Drogtestat alla anställda har de redan gjort med mycket gott resultat.
Visste inte att sossarna hade sitt kansli på Birger Jarlsg men grattis till jobbet.
__________________
Senast redigerad av Dan-Eliasson 2021-11-12 kl. 09:25.
Citera
2021-12-05, 22:24
  #271
Medlem
Hej!

Vet någon hur det är att jobba på Avanza? Ser att de anställer studenter på deltid som "sparcoacher" alltså kundtjänst. Är det meriterande på CV? Hur ser möjligheterna ut att klättra uppåt?
Citera
2022-01-21, 10:22
  #272
Medlem
Narkopodden med avanzas VD https://aca.st/75428d
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback