Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Vad är oklart med de ja skrev?

Förtydligande till dig: klippte = dödade

Stor skillnad på anstiftare och utförare

Okej men i ditt inlägg skrev du ju "Haval la inte en krona på nils" men nu säger du att han är anstiftare?
Citera
2024-11-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Okej men i ditt inlägg skrev du ju "Haval la inte en krona på nils" men nu säger du att han är anstiftare?

Jag rekommenderar dig att inte lägga nån energi på Broncobitch. Han/hon är en hatare och även en Einar fanboy. Alla vet vad som hände, det är 2024 nu, det är över. Men Broncobitch lever i förnekelse och kan inte acceptera vad som är sant. Vad alla vet redan. Så spara din energi är min rekommendation. Det här är inte raketforskning.

Einar kom upp med SSTV/Dalen. Einars mamma lägger sig i och eftersom hon själv har erfarenhet av underhållnings branschen så vill hon självklart att hennes son ska ha all rätt till pengarna och inte att Dalen grabbarna ska äta också. Einar väljer sin mamma framför grabbarna. Grabbarna menar att det inte är Einars mamma som ger Einar streetcred. Trots att dom bodde i Södermalm så rappade Einar Dalen med Dalen grabbarnas tillstånd.

När Einar sen väljer mamma före grabbarna så blir grabbarna självklart upprörda. Einar gör ju heller inte dansbandsmusik utan han gör "gangster rap" musik vilket följer med en viss energi. Det blir en konflikt mellan Einar och Dalen och sen sker kidnappningen. Sen efter det fattar alla vad som har hänt. Lillgrabben fick hybris, var inte gatusmart nog för annars hade han beblandat sig med rätt folk. Men för Einar så var gatan inte en livsstil, det var en hobby. Det var därför man tog han två gånger på så kort tid. Och såna här människor förlorar tidigt.
Citera
2024-11-04, 16:30
Medlem
Citat:

Säger dnt är
Citera
2024-11-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Jag rekommenderar dig att inte lägga nån energi på Broncobitch. Han/hon är en hatare och även en Einar fanboy. Alla vet vad som hände, det är 2024 nu, det är över. Men Broncobitch lever i förnekelse och kan inte acceptera vad som är sant. Vad alla vet redan. Så spara din energi är min rekommendation. Det här är inte raketforskning.

Einar kom upp med SSTV/Dalen. Einars mamma lägger sig i och eftersom hon själv har erfarenhet av underhållnings branschen så vill hon självklart att hennes son ska ha all rätt till pengarna och inte att Dalen grabbarna ska äta också. Einar väljer sin mamma framför grabbarna. Grabbarna menar att det inte är Einars mamma som ger Einar streetcred. Trots att dom bodde i Södermalm så rappade Einar Dalen med Dalen grabbarnas tillstånd.

När Einar sen väljer mamma före grabbarna så blir grabbarna självklart upprörda. Einar gör ju heller inte dansbandsmusik utan han gör "gangster rap" musik vilket följer med en viss energi. Det blir en konflikt mellan Einar och Dalen och sen sker kidnappningen. Sen efter det fattar alla vad som har hänt. Lillgrabben fick hybris, var inte gatusmart nog för annars hade han beblandat sig med rätt folk. Men för Einar så var gatan inte en livsstil, det var en hobby. Det var därför man tog han två gånger på så kort tid. Och såna här människor förlorar tidigt.

Var ju iof de ja skrev, ända jag säger är att Haval inte var den som styrde de
Citera
2024-11-04, 19:21
Medlem
Citat:

Är Haval hela dalen? Jag säger Dalen var anstiftare, det betyder ju inte att de va Haval som casha
Citera
2024-11-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90

Du som vet allt Mamme, eftersom de e de alla vill veta och du säger hela tiden allt e klart, alla vet, säg till oss vilka klev?
Citera
2024-11-07, 19:39
Medlem
Ska läsa nyinköpta boken ”Utpekad: Goaren” nu. Einar, Dumle - och hon som överlevde av Nina Svanberg.
Får se vad man kan få ut av denna litteratur då 🤔
Citera
2024-11-18, 23:25
Medlem
Citat:
Du som vet allt Mamme, eftersom de e de alla vill veta och du säger hela tiden allt e klart, alla vet, säg till oss vilka klev?

Citat:

Mamme90 som sannolikt är Haval själv som skriver.

Enligt Mamme90 så är allt framför våra ögon men Mamme90 är av sådan hög moralisk standard att han inte avslöjar mer än så, för Mamme90 är såklart inte en golare.
Så jag tolkar det som att Mamme90s syn var att det var Haval som beställde mordet. Haval satt i häktet, och beställde mordet på Einar via sina kompisar i Dalen och Skarpnäck (framför våra ögon) eftersom Einar hade krig med dessa. Haval gjorde detta pga att Einar låg bakom mordet pp Dara. Haval såg således till att Dumle fick betalt för goishen på Einar.
Haval fick se allt på facetime via grisen som smugglade in lur i häktet.
Mamme90 går aldrig in på vem som klev, för han är ingen golare. Men Mamme90 har antytt att de chillar utomlands. Så sannolikt menar Mamme90 att det var Scar som var klivare.
Och kanske Snickers. Även om Snickers är död. Haval hyllar Snickers/Awalee i sin låt lojalitet där han sjunger att han vill besöka hans palats.

Varför bor Snickers i ett palats i paradiset i livet efter detta som Haval antyder? Jo antagligen för att Snickers inte bara var en bra vän till Haval, det räcker nog inte för att förtjäna ett palats, Awalee måste ha gjort något väldigt stort i Havals ögon, som att döda barnet som Haval hatade så mycket.

Det är min gissning.

Vi andra är bara flashbackdetektiver som inte har en aning om något och Allchronix är bara en trollperson som hittar på saker enligt Mamme90.
Citera
Idag, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
En bild på TikTok dök upp på Scar, så jag försökte förstärka ljusbilden tills det vart någorlunda synligt.
Bilden till höger ifrån klippet efter Einarmordet tycker jag mig se att det är Scar iaf.
Vad tycker ni?

https://ibb.co/5vkfkrk
Scar och Snickers mördade Einár, de mördade även småbarnspappan i Farsta strand 9 dagar innan, när den egentliga måltavlan var Chris FST. Snickers mördades själv 10 april 2022 och Rasta och Roy från FST samt YK från Bagis som var Einárs vän har vid flertal tillfällen hånat Snickers.
Citera
Idag, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrgtjvr
Stort tack! Extremt less på alla som normaliserar dessa tankemönster och drar slutsatser utifrån de kriminellas bok om lag & ordning. Som i slutet av dagen bara är värt skit. Det är en sak att vi använder oss utav den boken när vi spekulerar kring mordet på Einar. För att försöka förstå vad som kan ha hänt och varför det har hänt. Men när det kommer till att dra slutsatser, så får man plocka fram den riktiga boken om Sveriges lag & ordning.

Hypotesen är kanske att han kanske blev mördad för att han lekte gangster och posera i områden kriminella portat honom från.

Slutsatsen är att han får leka gangster & befinna sig i dessa områden om han vill det. Samt att man aldrig har rätt att skjuta någon oavsett vad den gjort dig. Punkt.

Han blev inte mördad för att han lekte gangster och poserade i områden.

Han blev mördad för att han var skyldig pengar och hånade folk från höger till vänster.

I den världen så räcker det.
Citera
Idag, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3
I låten ”Southside” så rappar Haval om Einar:

”Du starta' kriget med fel ort
Hur kan du springa till fel port?”
..
”Pliten smugglade luren med FaceTime
Jag såg shootern dra gunnen från waistline
Jag fick se när de poppa' han FaceTime”
..
”Men din rapp om brorsan var ful, bre
Hur kan du vara så dum?
Du rappar mycket om kulor
Jag skicka dem i din mun”
..
”Bokstavligen du blev aska
De la din kropp i en ugn””
..
”Du starta' krig, du förlora'
Det kändes bra när jag vann
Din gäri ute och horar
Jag tror hon saknar sin man”

Texten fortsätter med fler rader riktade mot Einar.

Texten är 100% inspirerad av teorier som skrivits i den här tråden genom åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in