Citat:
Ursprungligen postat av
Niggward
Rihanna är väl den enda bra i den världen, förstår dock att det är lite konstigt att se henne med de övriga i den listan.
Det som är intressant är att listan baseras väl på sålda album? Med så mycket streaming tjänster och annan tid, hur räknar man det i dagens mått? Med tanke på att album inte säljs på samma sätt längre. Räknas att man betalar Spotify och lyssnar igenom albumet som att 1 såld?
Men musik förändras med tiden tyvärr. En dag när man själv är 70 så är Beatles säkert inte ens med på listan.
TS kommer falla av stolen när han får höra att Bieber har 85,5 miljoner lyssnare i månaden på Spotify nr 1
Jag Har också funderat på hur det där funkar. Att ifrågasätta varför dagens populära omoraliska autotune rnb är mer populär än moralisk gitarrmusik från 60-talet är ganska ointressant för mig, men det faktum att så många nya artister har lyckats sälja så mycket enligt alla sådana listor, med tanke på att "musikbranschen är död, det går ej att sälja musik längre", det skulle jag gärna höra mer prat om.