2021-12-29, 08:26
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Hur gick det, kom den hem i tid?

Personligen skaffade jag en 351P men den kräver rätt mycket jobb innan den är så bra som du vill ha den, för den kom ut så tidigt i den här generationen.

Lite småintresserad av att även skaffa en Retroid 2 Plus då den sägs vara rätt så skarp, hela vägen upp till vissa få Gamecube spel.

Jo, den kom fram innan Jul. Mycket trevlig liten spelmaskin, men som du säger krävs det ju lite pillande (vilket jag gillar) för att få den att se ut som man vill. Har man som jag experimenterat med emulatorer och teman till Retropie på Rasberry Pi och liknande är det ju bara kul. Visst går den att använda direkt ur lådan (innehöll tusentals romfiler, om än lite dåligt organiserade och döpta), men är kanske inte en enhet man rekommenderar den som vill ha något färdigt från början.
Citera
2021-12-29, 08:59
Medlem
Nintendo switch ska du slå ett öga på. Kommer fler NES och SNES spel till den hela tiden. Möjligt gamecube framöver
Citera
2021-12-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rootavdrag
Xbox series x går utmärkt att emulera upp till GameCube på, finns video här
https://youtu.be/UGAjhjp8dnI

Xbox series x helt klart överlägsen alla andra retrokonsoler om inte jämför med PC.
Citera
2021-12-29, 09:45
Medlem
AnnaDeas avatar
Mister FPGA.

Annars finns det original konsoler och Everdrives.
Citera
2022-01-01, 10:58
Medlem
Syrons avatar
Retroid Pocket 2 Plus verkar vara rätt stark, men kvaliten varierar väldigt mycket från konsol till konsol. Vissa knappar är målade för tjockt ibland, vissa skärmar är mindre bra när det gäller ljus och touch, etc.

Fortfarande antagligen värt priset, men kan vara värt att vänta nåra månader på att köpa den (den är ändå överbeställd).
Citera
2022-01-19, 18:32
Medlem
Karl.Orsas avatar
Anbernic 351P eller M tycker jag personligen är kanon. Man får fixa lite själv, men upplevelsen är kanon när de är klart. Finns bra guider på internet och lite olika operativsystem att välja på. Den handhållna känslan är som att komma tillbaka till GameBoy-tiden på 90-talet. Det är ju något man lätte kan ha i jackfickan om man är en sådan proletär som åker kollektivt och likande.

PS1 spel funkar fint att spela men inte kraftigare än så. N64 har jag inte testat så där vet jag inte.
Retroid Pocket 2+ verkar vara rätt trevlig den med.
Citera
2022-02-19, 19:07
Medlem
cerns avatar
Tråkiga med alla "All-In-One" konsoller bara är att de är bara massa dötrista Street Fighter, Super Mario spel i Nintendo anda.

S.U.G.E.R
Citera
2022-03-18, 00:36
Avstängd
puppatorrs avatar
Vilken gäller just nu då? AYN Odin eller Steam Deck?

Funderade på en RG351P eller MP själv men att kunna spela Saturn och Gamecube lockar ordentligt.
Citera
2022-08-04, 10:41
Medlem
Har själv gått i tankarna att skaffa en Anbernic 351MP eller nåt liknande.

Viktigt för mig är att det är nåt som går att starta med en gång utan att behöva krångla med massa inställningar. Jag har egentligen inte heller något behov av att den klarar nyare konsoler, tvivlar på att jag kommer att köra nåt nyare än SNES på den, så vill inte lägga pengar på sånt jag inte kommer att använda.

Hade gärna sett en konsol med ett Amiga 500-bibliotek, eller åtminstone där det är lätt att installera.
Citera
2022-08-05, 15:21
Medlem
bananjuices avatar
Bygg en på raspberry pi. Retropie och emulationstation är väldigt lättkonfade och sen har du full frihet. Nej det är inte plug and play och man måste ha grundläggande förståelse av linux men jag är inget proffs och klarade det galant.
Citera
2022-08-05, 15:41
Medlem
Clint Ruins avatar
Här har du en med 53000 spel: https://explosionoffun.com/product/r...and-pc-2-in-1/
Citera
2022-09-15, 22:54
Medlem
Gosifs avatar
Skulle nog säga Wii. Den låter ingenting om du inte har en skiva i… Klarar det mesta upp till ps1… Även c64/dosbox etc…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in