2021-10-28, 21:02
Medlem
Hej !

Hur mycket anser ni är vettigt pris att betala för att få urstädning av ett normalsmutsigt fritidshus på 25kvm inkl 15kvm vedeldad bastu och ett litet förråd på några kvadratmeter.

Jag pratade med en städfirma som tog 3000kr inkl moms för att flyttstäda en 40kvm lägenhet. Det är enda referensen jag har.
Senast redigerad av Ghandiz 2021-10-28 kl. 21:47.
Citera
2021-10-28, 21:09
Medlem
hm har du hyrt ett fritidshus ? om du ska sälja skulle jag försökt städa det ock sen sälja det ostädat
Citera
2021-10-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
hm har du hyrt ett fritidshus ? om du ska sälja skulle jag försökt städa det ock sen sälja det ostädat

Nja det är väl ingen flyttstädning utan snarare en urstädning/utstädning vilket namn man nu vill välja.

Städa det och sen sälja det ostädat ? Hur menar du nu ?
Citera
2021-10-29, 05:52
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandiz
Hej !

Hur mycket anser ni är vettigt pris att betala för att få urstädning av ett normalsmutsigt fritidshus på 25kvm inkl 15kvm vedeldad bastu och ett litet förråd på några kvadratmeter.

Jag pratade med en städfirma som tog 3000kr inkl moms för att flyttstäda en 40kvm lägenhet. Det är enda referensen jag har.

Är det tömt på möbler och alla saker?
3000 kr innan RUT-avdrag låter som ett rimligt pris.
Citera
2021-10-29, 07:14
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandiz
Nja det är väl ingen flyttstädning utan snarare en urstädning/utstädning vilket namn man nu vill välja.

Städa det och sen sälja det ostädat ? Hur menar du nu ?
Jag tror hen menar att du städar själv men om du ska sälja det så skriver du att det säljs ostädat då folk förväntar sig flyttstädsstandard annars.

Angående din fråga tänker jag att det beror på syftet; är det för din egen skull eller för försäljning? Är det möblerat? Finns det en massa lösa tillhörigheter som ska hanteras? Finns det kök och badrum?
Du behöver ge lite mer information här.
Citera
2021-10-29, 17:48
Medlem
killawifes avatar
3000:- är nog rätt rimligt. Annars känns det som nåt man gör själv på ett par timmar. Det som tar tid att städa i en lägenhet är köket och toaletten och dessa existerar ju knappt i ett fritidshus på 25 kvm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in