• 1
  • 2
2021-10-30, 15:43
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Jag tror inte heller du riskerar någon påföljd för sin kriminalitet. Sveriges rättsväsende är inte superbra på att konsekvensutsätta brottslingar.

Ja, du kan ju hävda vad du vill. Prova att skylla på langaren när du köper narkotika också. "Hen borde vetat att det bar olagligt,jag är oskyldig"
Vah? Funkar det inte att skylla övertrampet av lagens råmärken på langaren?
Fy fabian!
Citera
2021-10-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Vah? Funkar det inte att skylla övertrampet av lagens råmärken på langaren?
Fy fabian!

Trist men så är det

Lycka till när du väl säljer din bostad. Det är först då eventuella problem pga av svartbyggen brukar dyka upp.
Är en ganska bra prut punkt för köparen om inte annat.

Har en bekant som byggde pool och trädäck/altan utan bygglov. Han torskade närmare 1 mille på det när han sålde(2018), orkar inte dra hel storyn men det är bra om du känner till riskerna med fusk och svartbyggen.
Citera
2021-10-30, 18:04
Medlem
Henriksss avatar
Ang handikapp så ställer kommunen krav på att nybyggen ska vara handikappanpassade.
Bredd på dörröppning, både ytter och innerdörrar.
Det handlar om att kommunen inte vill ta kostnaden för ombyggnad om man blir rullstolsbunden…
Citera
2021-10-30, 18:59
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Trist men så är det

Lycka till när du väl säljer din bostad. Det är först då eventuella problem pga av svartbyggen brukar dyka upp.
Är en ganska bra prut punkt för köparen om inte annat.

Har en bekant som byggde pool och trädäck/altan utan bygglov. Han torskade närmare 1 mille på det när han sålde(2018), orkar inte dra hel storyn men det är bra om du känner till riskerna med fusk och svartbyggen.
Just den fastighet det gällde med takbytet är såld sedan många år så det verkar som att jag drog det längre strået. Phew...!
Trist med polarens bakslag, det är inte jätteofta man hör om sådana här saker och att någon faktiskt drabbas om det inte är en flane som byggt på 17-18 våningar på villan.
Citera
2021-10-30, 19:00
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Så är det ju. Man får försöka planera in att själva leveransen görs så fort som möjligt. Kanske mitt i natten i semestertider.

Man vill ha skyddrummet vid hemmet så man kan ta sig ner när svampmolnet dyker upp i horisonten.

Om någon undrar så kan man ju försöka ljuga och säga att man bygger en jordkällare.

Bygglov för en underjordisk bunker är ju något man inte vill ansöka om, då hamnar ansökan i kommunens arkiv och vem som helst kan begära ut det.

Här en som byggt en egen:
https://youtu.be/ZQy89tZ-mRU
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här