Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 22:09
  #7129
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Och för mig har det bara varit på AT pengar försvunnit oförklarligt, aldrig på fs
Så hävdar fortf att båda är lika osäkra/säkra.
Säljare som är pålitliga/opålitliga finns på båda och de flesta svenska säljarna verkar finnas på båda.
Det är bra att kolla betyg på båda sidorna innan man beställer, oavsett vilken sida man sen väljer.

Jaha se där. Det har jag aldrig hört någonstans tidigare. Vad tråkigt
Citera
2024-05-01, 13:57
  #7130
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Nu var det ett tag sedan jag kollade på fs så kan ju ha dykt upp sedan jag var där sist. Men på at kan man ju köpa hem grejer via dead drop för att slippa leverans med postnord vilket helt klart tar bort ett riskmoment. Så at är helt klart att föredra fram tills samma erbjuds på fs om du frågar mig. Men rent krasst har du rätt är omöjligt för oss som icke insatta att veta vilken sida som löper störst risk att bli busted, är ju bara spekulationer de flesta häver ur sig.
Finns säljare som erbjuder dead drop på FS. Men då måste man ju bo i storstäderna för att det ska funka också... Har hört att folk haft uteblivna leveranser från AT också. Så ser faktiskt ingen skillnad på om jag köper från samma säljare från AT eller FS.
Citera
2024-05-01, 14:04
  #7131
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Vendors är nog nog samma lika på båda sidorna.

Men jag har aldrig blivit av med mina cash på AT.
Det har jag däremot blivit på FS vid 2 tillfällen. Inga phishing länkar eller något, utan jag har satt över cash och handlar (paketen fick jag) och det har blivit en 500 kr kvar.
Veckan därpå så var dessa pengar borta.

Totalt över 1000 kronor har mystiskt försvunnit på FS. Har läst väldigt många här i tråden och på reddit samt andra forums. Tro vad du vill själv.
Plus att admin och mods på FS är sjukt partiska och ger alltför ofta rätt till vendor.
Om du läser denna tråd är det flera som har blivit av med pengar från AT och FS tydligen. Det har tack och lov inte hänt mig.

Har varit i flera dispyter och allt har löst sig till min fördel varje gång. Sitter i en dispyt nu igen, och denna gång verkar supporten inte jätte sugen på att svara om jag ska vara ärlig.
Med andra ord kan man påstå att båda sidor har sina problem.
Citera
2024-05-01, 19:20
  #7132
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Och för mig har det bara varit på AT pengar försvunnit oförklarligt, aldrig på fs
Så hävdar fortf att båda är lika osäkra/säkra.
Säljare som är pålitliga/opålitliga finns på båda och de flesta svenska säljarna verkar finnas på båda.
Det är bra att kolla betyg på båda sidorna innan man beställer, oavsett vilken sida man sen väljer.

Då har du loggat in via en phishinglänk. Finns absolut ingen annan förklaring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback