• 1
  • 2
2021-11-04, 17:43
Medlem
jagnickars avatar
Det bör väl kunna gå att ”bygga igen” där dom tar sig in med nät?

Nu vet jag inte om det finns, men kanske finns byggfirmor som kan komma och kolla och se vad som kan göras för att hålla dem ute.
Citera
2021-11-04, 18:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Precis! TS måste förklara lite var och hur han bor?

Det måste finnas mat i närheten annars hade dom knappast valt bosätta sig där.
Tycker det är märkligt om inte Anticimex redan förklarat detta .

Gissar på att TS bor i gammal kåk på landet bredvid spannmåls producerande bonde typ..

Ja, detta är det enda sättet på lång sikt att lösa problemet. Råttor finns bara på ställen med nära tillgång till mat, och de är allätare, gillar samma saker som människor gillar att äta inklusive komposter möjligen. Kan man på något sätt isolera tillgången på mat så kommer de att flytta frivilligt.
Citera
2021-11-04, 18:11
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Hej,

Finns det någon metod som fungerar idag för att bli av med råttor under golvet och i väggen? Anticimex menar att de inget kan göra mer än att lägga ut fällor och har varit här vid fem tillfällen.

Skall jag borra ett hål ner i golvet och lägga ut giftgodis till dem eller vad rekommenderar ni?

Tack
Om du trivs omgiven av lukten av död är det en bra idé. De kommer ligga döda och ruttna i dina väggar.
Citera
2021-11-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är olagligt att avliva så.
Tror du nån bryr sig?
Citera
2021-11-04, 18:15
Medlem
hippilis avatar
En hederlig musfälla modell smäck i nacken och ladda med lite snickers funkar riktigt bra. Dom letar sej in nu för vintern och förökar sej snabbt
Citera
2021-11-04, 18:34
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rep0904
Tror du nån bryr sig?

Det hoppas jag. Varför ska man plåga djur om man inte måste.

Har själv avlivat djur smärtfritt och snabbt ett stort antal gånger när det varit nödvändigt.
Citera
2021-11-04, 19:05
Avstängd
kyrkstockens avatar
Jag köpte en sådan där lågfrekvent när harald nyborg fanns och jag fick råttor på vinden.
Det var inte den billigaste utan sände ut två olika signaler vill jag minnas.

Vad jag läste mig till var det osäkert hur bra det skulle fungera när de väl etablerat sig. Men jag hade tur. De flyttade.
Citera
2021-11-04, 20:19
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Hej,

Finns det någon metod som fungerar idag för att bli av med råttor under golvet och i väggen? Anticimex menar att de inget kan göra mer än att lägga ut fällor och har varit här vid fem tillfällen.

Skall jag borra ett hål ner i golvet och lägga ut giftgodis till dem eller vad rekommenderar ni?

Tack
Vilket typ av boende har du. Centralt i storstaden, villaområde eller avsides? Har du grannar med samma problem? Bor du nära en restaurang eller liknande som producerar, tillhandahåller slänger mat? Varför har Anticimex varit där fem ggr utan att kunna åtgärda problemet? Många frågor behöver besvaras innan man kan komma med lämpliga förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in