2021-11-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det finns väl larm, bara att klistra på en etikett innan köttet paketeras.

Dom där ”larmen” är bara fejk.
Finns inga larm på dom…
Är bara för att avskräcka.
Citera
2021-11-05, 09:00
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Babbarna i min skola när jag var 12 gick och snattade oxfilé på rasterna. Förekom det för 30 år sen så måste det ha eskalerat till helt nya höjder i dag när invandrarandelen närmar sig 35 %. Att svenska butiker ens kan existera är för mig ett mirakel. Framtiden för Sverige är som det ser ut i Mexiko. Små kiosker med galler.
Citera
2021-11-05, 09:11
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2021-11-05, 09:13
Medlem
RobbanUCs avatar
Det hela kommer att sluta som i Sovjet under kommunisttiden (precis som Mogge, Ygeman och 8-klövern vill ha det) dvs. att man tittar på varan bakom glaset, får en lapp med priset av biträdet, går till kassan och betalar, går tillbaka till biträdet som kollar kassakvittot och stämplar/river det och lämnar ut varan till kunden.

Detta är precis den önskade samhällsutvecklingen där de kriminella sätter tonen och samhället får anpassa sig därefter, och det finns ett namn på systemet: Bolshevism.
Senast redigerad av RobbanUC 2021-11-05 kl. 09:29.
Citera
2021-11-05, 09:21
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Ica mångdubblar sina priser som vanligt så då tycker jag det är rätt åt dem.

En ryggbiff kostar 100 kr mer på Ica än nån annan matbutik.

Endast rasister väljer handla på Ica bara för det anses vara ”svenskt” när vi har Lidl och andra billiga matbutiker.
Det finns hjälp att få.

Jag handlar inte på ICA (Jo, jag kan betecknas "rasist"), men det drabbar ju ingen fattig. ICA-handlare är bara WT med för mycket pengar.
Citera
2021-11-05, 09:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Dom där ”larmen” är bara fejk.
Finns inga larm på dom…
Är bara för att avskräcka.
Hur kan det då larma om man kommer för nära en larmbåge med en larmad vara?
Citera
2021-11-05, 09:27
Medlem
Jag är inte förvånad över att det finns folk som beter sig på det här viset och plundrar matbutikerna. Har hört många historier nu om affärer som har problem med snatteri och att det är ett ökande problem där man i princip gått från att ungdomar snattar något till att hela gäng/ligor/romska klanen går in i butiken och plockar för sig och promenerar ut från butiken.

Det som förvånar mig är att de kan göra på det här viset. Att ingen butikspersonal stoppar dessa och att polisen har sådana enorma problem att hitta tjuvarna när de äntligen kommer fram till butiken en timme senare.
Citera
2021-11-05, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Det hela kommer att sluta som i Sovjet under kommunisttiden (precis som Mogge, Ygeman och 8-klövern vill ha det) dvs. att man tittar på varan bakom glaset, får en lapp med priset av biträdet, går till kassan och betalar, går tillbaka till biträdet som kollar kassakvittot och stämplar/river det och lämnar ut varan till kunden.

Detta är precis den önskade samhällsutvecklingen där de kriminella sätter tonen och samhället får anpassa sig därefter, och det finns ett namn på systemet: Bolshevism.

Ett bra system, skapar många arbetstillfällen.
Citera
2021-11-05, 09:39
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag är inte förvånad över att det finns folk som beter sig på det här viset och plundrar matbutikerna. Har hört många historier nu om affärer som har problem med snatteri och att det är ett ökande problem där man i princip gått från att ungdomar snattar något till att hela gäng/ligor/romska klanen går in i butiken och plockar för sig och promenerar ut från butiken.

Det som förvånar mig är att de kan göra på det här viset. Att ingen butikspersonal stoppar dessa och att polisen har sådana enorma problem att hitta tjuvarna när de äntligen kommer fram till butiken en timme senare.
Vi har att göra med en helt annan retorik och aggressivitet än svensken är van vid eller klarar av att hantera utan att livet faller samman. Det vet förstås detta klientel, även om hoten är 99,99% luft så kryper en osäkerhet in i svensken och fantasin tar över, där de ser sitt barn mördad för att de ingrep mot klanen.

Hur lösar man då detta, tja, butiken får anställa väktare som får göra skitjobbet så att butikspersonal kan göra sitt jobb. Visst viker vi oss för buset men vad är alternativet när våra politiker vill ha det så här, då får vi anpassa oss, eller ta bort våra politiker och skicka ut packet de släpat hit, men det är en större fråga.
Citera
2021-11-05, 09:41
Medlem
Trollmias avatar
Har butiken i fråga sån där självscanning?

Det har ju blivit väldigt populärt på ICA i min lilla stad. Folk ställer sina kassar i kundvagnen, plockar o blippar sina varor och går genom självscannings-kassan. Om det ligger två kilo ej blippade köttvaror i botten på dessa kassar så blir det svinn ganska fort.

Eller har jag fördomar om självscanning?
Citera
2021-11-05, 09:43
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Ett bra system, skapar många arbetstillfällen.
Ja, skitbra. Åk till Saigon och kolla vettja! Där dräller det av folk med meningslösa jobb till löner de inte kan leva på och korruptionen är fantastisk! Kul med ett system som enbart gynnar rika, eller hur?
Citera
2021-11-05, 09:47
Medlem
(FB) SVT: Ligor i omfattande dagliga butiksstölder i Örebro, frustration hos handlare samma ligor/område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in