Kan inte mycket om Leagues lore men har fljt spelet i mnga r s jag kan alla champions osv.
Vilket betyder att jag frstr vissa referencer och knner igen karaktrer osv. Men oberoende av detta var tamejfan de frsta 3 avsnitten spektakulra i mitt tycke.
OTROLIGT vacker animering, grymt skdespel, lagom moget och inte fr barnsligt, vgar vara mrk i storyn samt att karaktrer har djup och konsekvenser fr sina handlingar.
Jag lskade alla 3 avsnitt men efter det frsta var jag liiite orolig att det skulle bli en "girl-boss" fokuserad story, men det var verkligen inte fallet utan det var genuint en fantastiskt bra uppfljning i avsnitt 2 och 3. Vntar p ark 2 (avsn 4-6) p sndag med enorm spnning.
P.S Gillar du fantasy/animerat, s behver du inte kunna ett skit om league fr att njuta av serien. Det r vldigt lite "fan-service" fr oss med league-historia och det r inget man behver alls fr att hnga med eller frst alls.
Riktigt snyggt och vlgjort. Tycker handlingen r spnnande men eftersom jag inte har spelat LOL s blir jag vldigt intresserad av vad det r fr ngot som jag missar. Exempelvis. Vad r "Skimmer" fr ngot i LOL och varfr r det s tabubelagt medan Arcanan verkar hyllas. Det hela verkar ven ta plats i ngon slags steam punk milj men det r inget jag har sett i LOL?
Grym serie! Spelat 1000+ timmar Lol senaste decenniet, men serien fastnar inte i fan-service utan bde engagerar och berr oavsett. Att animationerna r bland det bsta som ngonsin skdats i tv-format bidrar ocks sin del till helhetsintrycket.
Riktigt snyggt och vlgjort. Tycker handlingen r spnnande men eftersom jag inte har spelat LOL s blir jag vldigt intresserad av vad det r fr ngot som jag missar. Exempelvis. Vad r "Skimmer" fr ngot i LOL och varfr r det s tabubelagt medan Arcanan verkar hyllas. Det hela verkar ven ta plats i ngon slags steam punk milj men det r inget jag har sett i LOL?
Sent svar, men hoppas de funkar end.
Skimmer finns inte i spelet. och Arcanan r inte heller ngot stort eller s.
SPelet i sig r inte fyllt med lore utan det r bara en map dr 2 lag slss och bda lagen vljer 5 gubbar var, och de finns i talande stund runt 180 gubbar eller ngot. Inte alla i serien finns i spelet och inte alla gubbar i spelet kommer finnas i serien.
Vad gller skimmer s r det ngot fr seriens skull och storyns skull. En drog som
Silco fick monopol ver och d utnyttjade fr att kontrollera undercitys befolkning.
I spelet s bygger man olika "items" fr gulden man fr av att dda och ta ver mapen. Vissa av dem itemsen har/hade namn som "hextech revolver" eller liknande s de finns lite i spelet men inget du mste frst referense till. Arcanan r
"bara" en super potent energiklla som de alla egentligen vill ha ensam kontroll ver d det kan utnyttjas fr att skapa otroliga verktyg, vapen osv fr att n sina nda ml. Som Silco som vill bli sjlvstndig frn den vre staden (Piltover) och skapa sin egna stad (kallad Zaun). Eller de i Piltover som d vill anvnda det fr att expandera, fr mer respekt och kontrollera mer. Det hr med steampunk osv behver du inte veta mycket om specifikt. Som nmnt s finns det 180 gubbar i spelet atm. De alla kommer frn olika stder osv i "LoL vrlden". Piltover/Zaun(undercity) r ett stlle dr ngra kommer ifrn. Hr har du en map som visar hur mnga vrldar det finns just nu: https://d1wrci9wmi4ouq.cloudfront.ne...a2d463eb02.jpg . Sorry fr ful lnk och lngt inlgg. S det finns bde ar, pirat stder, ken- och is-stder att bygga fler serier p!
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!