Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-11-08, 08:55
Medlem
Ny serie frn skaparna av det populra spelet League of Legends.
De 3 frsta avsnitten finns nu p Netflix, verkar slppas 3 i veckan.

I de frsta avsnitten s fr vi flja unga versioner av karaktrerna Vi, Jinx, Ekko, Jayce, Caitlyn och en inte s ung Heimerdinger.

Serien har verkligen potential.

https://www.netflix.com/se/title/81435684
Citera
2021-11-08, 22:17
Medlem
Kan inte mycket om Leagues lore men har fljt spelet i mnga r s jag kan alla champions osv.

Vilket betyder att jag frstr vissa referencer och knner igen karaktrer osv. Men oberoende av detta var tamejfan de frsta 3 avsnitten spektakulra i mitt tycke.

OTROLIGT vacker animering, grymt skdespel, lagom moget och inte fr barnsligt, vgar vara mrk i storyn samt att karaktrer har djup och konsekvenser fr sina handlingar.

Jag lskade alla 3 avsnitt men efter det frsta var jag liiite orolig att det skulle bli en "girl-boss" fokuserad story, men det var verkligen inte fallet utan det var genuint en fantastiskt bra uppfljning i avsnitt 2 och 3. Vntar p ark 2 (avsn 4-6) p sndag med enorm spnning.

P.S Gillar du fantasy/animerat, s behver du inte kunna ett skit om league fr att njuta av serien. Det r vldigt lite "fan-service" fr oss med league-historia och det r inget man behver alls fr att hnga med eller frst alls.
Citera
2021-11-09, 23:34
Medlem
peterZiipens avatar
Bland de bsta animeringarna jag ngonsin sett. Otroligt. Vacker. Serie. Skulle vilja pst att den t.o.m. r bttre n Into The Spider-verse.

Har aldrig spelat LoL, men kan nd rekommendera serien. Min enda relation till LoL r en musikvideo frn nr de slppte Jinx fr ca 7 r sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=0nlJ...eagueofLegends

Kan bara sga att den videon blev 10x bttre efter avsnitt 3. Sjukt vad de har lyckats knyta an serien med hennes lore.
Citera
2021-11-16, 10:34
Medlem
Herregud va bra avsnitt 4,5,6 var.

Brjar bli mrkt nu, riktigt mrkt.
Spnnande och se hur de gr med Viktor, verkligen intressant att flja hans resa.

Sen har jag aldrig uppfattat Jinx s fucked up i spelet som hon r i serien. Riktigt intressant twist.
Citera
2021-11-21, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokath
Herregud va bra avsnitt 4,5,6 var.

Brjar bli mrkt nu, riktigt mrkt.
Spnnande och se hur de gr med Viktor, verkligen intressant att flja hans resa.

Sen har jag aldrig uppfattat Jinx s fucked up i spelet som hon r i serien. Riktigt intressant twist.
Det mrka temat r det underbara. Gr det mer ofrutsgbart och mindre det typiska "slutet gott allting gott".

https://twitter.com/arcaneshow/statu...14285300432897

Ssong 2 i production redan.

https://twitter.com/niiicolo/status/1462225669551575042

Dock lr det komma 2023. Men hller det denna kvalitten s fr det ta den tid som behvs!
Citera
2021-11-21, 11:25
Medlem
Jannebigplays avatar
Riktigt snyggt och vlgjort. Tycker handlingen r spnnande men eftersom jag inte har spelat LOL s blir jag vldigt intresserad av vad det r fr ngot som jag missar. Exempelvis. Vad r "Skimmer" fr ngot i LOL och varfr r det s tabubelagt medan Arcanan verkar hyllas. Det hela verkar ven ta plats i ngon slags steam punk milj men det r inget jag har sett i LOL?
Citera
2021-11-23, 22:43
Medlem
Nissedruvas avatar
Grym serie! Spelat 1000+ timmar Lol senaste decenniet, men serien fastnar inte i fan-service utan bde engagerar och berr oavsett. Att animationerna r bland det bsta som ngonsin skdats i tv-format bidrar ocks sin del till helhetsintrycket.
Citera
2021-11-24, 22:10
Medlem
Ja, redan hantverket rcker fr att ge den en chans!

Gillar den!

Har aldrig och lr aldrig spela spelet.
Citera
2021-11-26, 15:37
Medlem
Sane?s avatar
Otroligt vacker och vlskriven serie med bra soundtrack. Har just nu 9,4 p IMDB vilket r helt fantastiskt.
Citera
2021-11-28, 21:32
Medlem
Nissedruvas avatar
Sett klart alla avsnitt nu. Helt klart en av rets starkaste tv-upplevelser som levererar hela vgen.

Citera
2021-11-30, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Riktigt snyggt och vlgjort. Tycker handlingen r spnnande men eftersom jag inte har spelat LOL s blir jag vldigt intresserad av vad det r fr ngot som jag missar. Exempelvis. Vad r "Skimmer" fr ngot i LOL och varfr r det s tabubelagt medan Arcanan verkar hyllas. Det hela verkar ven ta plats i ngon slags steam punk milj men det r inget jag har sett i LOL?
Sent svar, men hoppas de funkar end.

Skimmer finns inte i spelet. och Arcanan r inte heller ngot stort eller s.

SPelet i sig r inte fyllt med lore utan det r bara en map dr 2 lag slss och bda lagen vljer 5 gubbar var, och de finns i talande stund runt 180 gubbar eller ngot. Inte alla i serien finns i spelet och inte alla gubbar i spelet kommer finnas i serien.

Vad gller skimmer s r det ngot fr seriens skull och storyns skull. En drog som

I spelet s bygger man olika "items" fr gulden man fr av att dda och ta ver mapen. Vissa av dem itemsen har/hade namn som "hextech revolver" eller liknande s de finns lite i spelet men inget du mste frst referense till. Arcanan r
Citera
2021-11-30, 13:42
Medlem
Denna serie var helt fantastiskt att kolla p, otroligt snygg gjord och en riktigt bra story som berr.

Det var svrt att slita sig frn serien och kollade igenom den p mindre n en dag.
Man behver heller inte ha spelat LOL fr att tycka om den.

Hoppas att ssong 2 r under produktion fr detta kan mycket vl vara bland det bsta man har sett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in