Denna serie r sjukt bra tycker jag, vldigt snyggt gjord och bra story. Nu lirar jag LoL sjlv men tror folk som ser den utan att lira skulle uppskatta den ocks.
Skimmer finns inte i spelet. och Arcanan r inte heller ngot stort eller s.
SPelet i sig r inte fyllt med lore utan det r bara en map dr 2 lag slss och bda lagen vljer 5 gubbar var, och de finns i talande stund runt 180 gubbar eller ngot. Inte alla i serien finns i spelet och inte alla gubbar i spelet kommer finnas i serien.
Vad gller skimmer s r det ngot fr seriens skull och storyns skull. En drog som
Silco fick monopol ver och d utnyttjade fr att kontrollera undercitys befolkning.
I spelet s bygger man olika "items" fr gulden man fr av att dda och ta ver mapen. Vissa av dem itemsen har/hade namn som "hextech revolver" eller liknande s de finns lite i spelet men inget du mste frst referense till. Arcanan r
"bara" en super potent energiklla som de alla egentligen vill ha ensam kontroll ver d det kan utnyttjas fr att skapa otroliga verktyg, vapen osv fr att n sina nda ml. Som Silco som vill bli sjlvstndig frn den vre staden (Piltover) och skapa sin egna stad (kallad Zaun). Eller de i Piltover som d vill anvnda det fr att expandera, fr mer respekt och kontrollera mer. Det hr med steampunk osv behver du inte veta mycket om specifikt. Som nmnt s finns det 180 gubbar i spelet atm. De alla kommer frn olika stder osv i "LoL vrlden". Piltover/Zaun(undercity) r ett stlle dr ngra kommer ifrn. Hr har du en map som visar hur mnga vrldar det finns just nu: https://d1wrci9wmi4ouq.cloudfront.ne...a2d463eb02.jpg . Sorry fr ful lnk och lngt inlgg. S det finns bde ar, pirat stder, ken- och is-stder att bygga fler serier p!
Tack fr svar. Jag vet vad LoL gr ut p d jag har spelat en hel del Dota 2 i mina dagar. Dremot var jag som sagt nyfiken p om karaktrerna och sakerna i serien fans i LoL och det verkade lite blandat dr. Om jag frstr dig rtt s finns vissa karaktrer frn spelet i serien men sjlva vrlden i serien r mer knutet till "lore" om de olika karaktrerna mer n att det finns i spelet om jag frstr dig rtt.
Tack fr svar. Jag vet vad LoL gr ut p d jag har spelat en hel del Dota 2 i mina dagar. Dremot var jag som sagt nyfiken p om karaktrerna och sakerna i serien fans i LoL och det verkade lite blandat dr. Om jag frstr dig rtt s finns vissa karaktrer frn spelet i serien men sjlva vrlden i serien r mer knutet till "lore" om de olika karaktrerna mer n att det finns i spelet om jag frstr dig rtt.
Oj! Mitt fel, antog att du inte hade ngon moba-erfarenhet alls
Ja precis. Det r lite frn serien men inte jtte mycket och ganska minimal fan-service s det r nog drfr den r s uppskattad av mnga non-LoL fans.
Karaktrer som finns i spelet OCH i serien hittils: Ekko, Vi, Jinx, Jayce, Viktor, Heimerdinger, Singed, Caitlyn. ven lite spekulationer om
att Vander kanske BLIR en karaktr som finns i spelet. Mer vill jag inte sga dr i risk att spoila framtida content.
Men ja.. de r mest anknytet till ny lore med en del saker frn spelet men inget mste-veta eller bara frn spelet.
Animationen och CGI r helt otrolig (frestll er HD wallpapers i 24 fps). Lgg sedan till soundtracken s r ni helt lost.
Var lnge sedan jag sg en serie som blste hjrnan ur en. Den r helt sjukt **** bra.
Lite sen till partyt kanske, men fick tips om serien av tonringen. Jag gillar animerade filmer och serier i strsta allmnhet, men jag mste instmma i hyllningskren kring konsthantverket. Fantastiskt vacker, det i srklass bsta animeringsjobb jag sett! Ja jvlar! Faktum r att jag kommit p mig sjlv med att gapa (ja, p riktigt) flera gnger.
Jag har aldrig spelat LoL, men storyn br sig sjlv. Den r gripande, intressant, djup och vlskriven ven om man inte knner till karaktrer eller lore.
Mste vara den bsta spelfilmatiseringen som gjorts hittills. Har aldrig spelat en sekund av spelet, men fann denna serien otroligt medryckande. Frstr varfr den lovordats s mycket.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!