Denna fantastiska tråd måste återupplivas!
Jag bodde i ett lägenhetshus, var 17 år vid denna tid. Nedanför oss är det en Grek som har för vana att hyra ut sin lägenhet svart, då han inte längre bor där själv bor det istället mindre bemedlade knarkare och störande blattar (lägenheten som gud glömde). Under flera års tid har det varit allt från festande med högmusik i kombination med att man möts av påtända fläktremmar i trapphuset som inte kan bemöda sig att röka utanför porten till gården. Men de flyttade vidare och in kom ett WT-par, en skallig man med tatueringar som täckte hela ansiktet, med pingisögon som såg ut att hans hade dragit Torsten Flincks 5e lina, hans WT-bimbo till flickvän med ankläppar som gjorde att hon såg deformerad ut, och deras fina lilla hund. Ständigt fick man höra skrik mitt i natten, de bråkade som fan, hunden skällde, och detta hände seriöst 4-5 gånger i veckan. Vältande möbler, utkastade saker från balkongen och kvinnan som skrek hela jävla tiden. Detta stod vi ut med, tror ingen i trapphuset vågade klaga då mannen såg tungt kriminell ut. En dag, jag och tvillingbrorsan sparkade lite boll inomhus, alltså bara passningar, inga studsar eller liknande i vardagsrummet (mitt på dagen vid 16-tiden), då de nedanför till oss skrivit ett brev och postat i vår brevlåda som vi fick framemot kvällen.
Brevet var handskrivet:
Hej, Kan ni sluta upp med att sparka eran jävla boll, det låter som ett jävla bowlingklot
.
Det var allt som skrevs, med en jävla smiley efteråt?!? Den jävla ilskan och grova dubbelmoralen. Hmm, ja det är inte mitt fel att ni dricker och knarkar till kl.9 för att sedan sova hela dagen och "störas" av en vinande boll på golvet. Detta brev fick mig som testosteronstinn 17-åring att börja smida planer.
Jag fick inte utkräva någon hämnd för tidigt, den saken var klar. Väntade i ca 3 månader, trots den ständiga uteblivna nattsömnen, men inget fick misstänkas.
En söndagskväll hade jag planlagt mitt dåd, eftersom detta skulle göras mitt i natten och eventuella vittnen skulle därmed med största sannolikhet utebli, det var också perfekt då vi hade studiedag från skolan på måndagen. Jag hade bestämt med en polare att sova över hos honom denna natt, och han var väl upplyst om vad min granne var för en typ, som inte lät mig sova osv, han bodde på gården intill ca 500 m bort, så det var perfekt. Vi softade hemma hos honom (hans föräldrar var bortresta), drack energidryck och lirade TV-Spel tills jag frågade honom "kan vi använda datorn"? Visst, vad tänkte du? "Jag vill anmäla denna jävel till polisen så de blir vräkta och har vi tur så kanske han har droger i lägenheten". Sagt och gjort, vi anmälde honom på massor av saker, ett att ha hyrt svart, två att ha droger i lägenheten, tre att han misshandlar sin flickvän och även sin hund. Det räckte ju inte, för vi visste ju redan först vad vi tänkt göra, själva anledningen till övernattningen. De två stenarna hade vi tidigare plockat upp på dagen, ungefär lika stora som tennisbollar. Knarkarna nedan bodde på det som kallas gårdsplan alltså var fönstret i samma längd som oss grabbar. Vi drog ut vid 01-tiden, inga ute, perfekt. Vi promenerade till min gård där inte en jäkel syntes till. Med adrenalinet upp till himmelen var vi framme vid deras dubbla fönster, det lyste svagt inne i ena fönstret. Vi pratade inte med varandra, vi bara kastade, varsin sten in i vardera fönster och sedan kutade vi med allt vi förmådde, med långsamma adrenalinpåslagna ben att tilläggas. När vi var kanske 20 meter från polarens port hörde vi ett högt jävla vrål som sedan gjorde oss riktigt nojiga, han kommer fan döda oss om han vet att det var vi sade vi till varandra hela kvällen haha, på den tiden trodde man ju alltid det värsta, även om det var omöjligt att det finns en chans att han skulle sett oss eller veta vilka de två svartklädda med huva var.
Hursomhelst slutar tyvärr kvällen här, men en smaskig nyhet som kom efter ca 3 veckor var att de hade blivit vräkta. Inget aning om uppföljning eller något men det svarta hyreskontraktet var brutet och jag mådde som en Gud. Ingen av mina familjemedlemmar vet om detta, bara tvillingbrorsan (Lyckligt omedvetna att jag räddat husefriden för all framtid). Det var ju bara en galning som ville hämnas på en kriminell knarkare!