2021-11-08, 18:38
Medlem
Bor i studentkorridor nu sedan ett halvår tillbaks, med delat kök där de flesta av mina grannar håller en hygglig standard på hygienen (åtminstone med studentmått mätt). Men såklart har man hunnit se en del, vilket väl hör till kulturen på sitt sätt. :P

Ett småroligt fynd jag gjorde under någon av de första veckorna var en halväten förpackningen glass utan lock som låg uppochned längst ned i frysen. Utgångsdatum någon gång förrförra året, samt någon sån där obegriplig smak med typ mandel och ädelost. Inte min kopp te, men hoppas nån full medicinstudent njöt av den där på fyllan klockan tre på natten 2014 eller så.

Det riktigt vidriga fynd som inspirerade trådstarten kom när jag märkte att min papperspåse med lök i kylen hade kommit i kontakt med nån mörk vätska, och blivit blöt i kanten. Jag undersökte vad som läckte, tänkte nog rödbetor eller nåt annat färgstarkt, och hittade längst in i kyllådan en plastkorv innehållande mörkgrön gegga. Det var en före detta gurka, som intagit i stort sett helt flytande form. Fyfan.

Vad har ni hittat för äckligt, oförklarligt eller bara kul längst in i kylen eller frysen?
Citera
2021-11-08, 18:50
Medlem
TheJackets avatar
Hemma hos morsan hittade jag 2kg kantareller från 1992 längst in i frysen. Detta var 2020 haha.

Inte särskilt äckligt då det varit fryst hela tiden men vafan, 28 år hade det legat där.
Citera
2021-11-08, 18:59
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Lite halvrutten mat har alla hittat i kylen. I frysen hittar man dock ingenting läskigt på grund av den stränga kylan som råder där. Ingenting ruttnar. Man har till och med hittat mammut i Alaska och Sibirien som dog under istiden och vars kött ännu går att äta, och mammutstek har faktiskt serverats på restaurang. Folk i Sibirien brukade uteslutande ge sina hundar mammutkött på våren när kropparna smältes fram av solen.

https://www.theatlantic.com/science/...dinner/604069/

Det snuskigaste jag hittat i frysen måste ha varit en Gorby-pirog som jag måste ha köpt under ett alkoholrus som var så överväldigande att jag varken visste vad jag gjorde, var jag var eller att Gorby-piroger är det värsta gift mänskligheten framställt. Jag fick ett utbrott liknande det Max Cohen fick i filmen Pi, när han krossade hjärnan i handfatet, där jag slet ut Gorby-pirogen på golvet och försökte döda den med en marmormortel medan jag skrek som en gris tills grannarna kom och ringde på. När de fick se Gorby-pirogen på golvet började de också skrika, och till slut skrek hela kvarteret.
Citera
2021-11-08, 19:05
Medlem
peergs avatar
I min grönaste ungdom när jag bodde i korridor hade jag eget kylskåp med frysfack på rummet. Över sommaren skulle jag resa iväg och jobba på hemorten. Jag betalade ingen hyra för rummet över sommaren, däremot var jag tvungen att betala för elen, så jag tänkte vara lite smart och stänga av allt som gick. Städade därför ur kylen och stängde av den. Packade min pick och pack, hoppade på tåget och drog norrut.

Två månader senare kom jag tillbaka och insåg ganska snart att jag hade glömt att städa ur frysfacket. Där hade nämligen ett halvfullt paket spenat legat och jäst över sommaren. Den kylen fick jag ersätta.
Citera
2021-11-08, 20:26
Medlem
RudolfHutlers avatar
Hos en tjej jag var ihop med 2013 så hittade jag fyra katter och en död kanin i hennes frys. Alla utan huvud :/ Hon försvarade sig med att hon brukade onanera med dem.
Citera
2021-11-08, 20:31
Medlem
Shrimp-guys avatar
vaknade en morgon skulle ta ut lite frysta bär till filen, och där brevid hallonen ligger syrrans hamster inrullad i en plastpåse. det va speciellt.
Citera
2021-11-08, 23:35
Avstängd
fearreapers avatar
29 menar du väl ?
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hemma hos morsan hittade jag 2kg kantareller från 1992 längst in i frysen. Detta var 2020 haha.

Inte särskilt äckligt då det varit fryst hela tiden men vafan, 28 år hade det legat där.
Citera
2021-11-09, 09:57
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
29 menar du väl ?

Skrev ju att det hände 2020
Citera
2021-11-09, 12:13
Avstängd
fearreapers avatar