Bor i studentkorridor nu sedan ett halvår tillbaks, med delat kök där de flesta av mina grannar håller en hygglig standard på hygienen (åtminstone med studentmått mätt). Men såklart har man hunnit se en del, vilket väl hör till kulturen på sitt sätt. :P
Ett småroligt fynd jag gjorde under någon av de första veckorna var en halväten förpackningen glass
utan lock som låg uppochned längst ned i frysen. Utgångsdatum någon gång förrförra året, samt någon sån där obegriplig smak med typ mandel och ädelost. Inte min kopp te, men hoppas nån full medicinstudent njöt av den där på fyllan klockan tre på natten 2014 eller så.
Det riktigt vidriga fynd som inspirerade trådstarten kom när jag märkte att min papperspåse med lök i kylen hade kommit i kontakt med nån mörk vätska, och blivit blöt i kanten. Jag undersökte vad som läckte, tänkte nog rödbetor eller nåt annat färgstarkt, och hittade längst in i kyllådan en plastkorv innehållande mörkgrön gegga. Det var en före detta gurka, som intagit i stort sett helt flytande form. Fyfan.
Vad har ni hittat för äckligt, oförklarligt eller bara kul längst in i kylen eller frysen?