2022-04-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Fanns inte tillräckligt med bevis för att stödja att det ska vara ställt utom rimligt tvivel att gärningen skulle genomföras på annat sätt än vad de tilltalade själva uppgett, alltså genom att smyga in under tiden Curt låg och lyssnade på radio i hörlurar. Buntbanden förklarar dom var till för Maria för det skulle se verkligt ut. Jag lyssnade på rättegången i efterhand och tycker de ger en bra förklaring som inte går att döma som helt otrovärdig kring hur de tänkte gå tillväga. Det dom beskriver som tillvägagångssätt är en inbrottsstöld då de boende ej skulle märka av något förrens efter gärningen var klar.
Hade vart intressant om de sa att de ångrade sig innan de blev gripna och de var på väg att avbryta det. Inte för att det var mycket folk utan för att de ansåg det vara etiskt fel. Om tingsrätten hade köpt det och därmed frikänt dom, men jag tvivlar starkt på det.

Vill minnas att annat sades vid avlyssningarna men det kanske aldrig kom upp i rätten eller om det bedömdes som för löst för att nå upp till beviskraven.
Citera
2022-04-27, 14:12
Medlem
vad menas med "Villkorligt medgiven frihet förklaras helt förverkad"?
Citera
2022-04-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
vad menas med "Villkorligt medgiven frihet förklaras helt förverkad"?

Man släpps ju villkorligt efter 2/3 av det straff man dömts till. Om man begår brott under den villkorliga tredjedelen så kan den tiden helt eller delvis förverkas. Då läggs tiden till det straff man tilldöms för den nya brottsligheten.
Citera
2022-04-27, 14:21
Medlem
Vem är tjejen som har hjälpt dessa apor med inside information?
Citera
2022-04-27, 16:12
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Vem är tjejen som har hjälpt dessa apor med inside information?
Det står ju om du kollar en sida bakåt.
Citera
2022-04-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det står ju om du kollar en sida bakåt.

Tack, hittade nu.

Bara jag som är lite nyfiken på hur hon ser ut? Har hon fått smaka på gangbang med Dhl ligan tror ni?
Citera
2022-04-27, 22:31
Medlem
Dunder90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Tack, hittade nu.

Bara jag som är lite nyfiken på hur hon ser ut? Har hon fått smaka på gangbang med Dhl ligan tror ni?

Ja det är nog bara du som bryr dig om hennes sexliv. Det finns fö halvdåliga bilder på henne i fuppen.
Citera
2022-04-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vill minnas att annat sades vid avlyssningarna men det kanske aldrig kom upp i rätten eller om det bedömdes som för löst för att nå upp till beviskraven.

Rätten läser inte förundersökningen
Citera
2022-04-28, 00:40
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är elefanten i rummet. Indirekt är hon det genom att låta en tjej som anställts för att vårda en rullstolsbunden man, får full koll på värdesakerna i hemmet. Det framgår att det är en stor lägenhet, långt mellan rummen och garderoberna. Trots det har tjänstehjonet full koll på härligheten.

Det är inte logisk. Tjejen har ju inte varit anställd som hjälpreda åt frun på Instagram, eller för att damma av alla väskor. Därför blir det konstigt att hon är så informerad.

De sexuella trakasserierna är också något som får mig misstänksam med tanke på tjejens ålder. I den åldern kan man inte hålla god min och planera en hämnd i nästan ett år medan det pågår snusk. Tjejen framför att det är en hämnd genom att planera en stöld mot gärningsmannens frus handväskor. Där frun samtidigt inte märker vilken gris hennes man är. Det blir för långsökt och befängt. En tjej gör som förra tjejen och tar ett avgångsvederlag. Men vara kvar vill ingen ung tjej vara, och därför är min slutsats att det inte har skett.

Sen är det för inlärt med fruns tider när hon lämnar barn på dagis, när hon kommer hem, och i övrigt att det fanns tidsintervaller en tjej och hennes kriminella gäng har full koll på, och planerar därefter. Det är för inlärt, av en person som påstår att hon också inte hade koll på värdesakerna, men ändå vet vad som skulle stjälas, och var i lägenheten, och av vem.

Sen tror inte jag på att ett kriminellt gäng främst går på handväskor, när det finns värdefulla klockor och annat i hemmet. Jag tror det var en kidnappning polisen lyckades förhindra med tanke på hur många de var som deltog i brottet. Där val av fordon är centralt. Var det bara klockor hade det räckt med två killar som åkt i väg på en cykel då klockor är det mest behändiga som går att stjäla.

Du som verkar ha koll på läget - hur lyckas Malin hitta parkering utanför porten nästan varje dag för vita MB G-klass AMG med allt bling och krom som gick att beställa? Oftast står den på första lagliga parkeringsplatsen efter T-baneuppgången (motsatt sida Hemköp). En bedrift på den återvändsgatan efter varje dagislämning!

Den där bilen hade nog illbattingarna tagit med sig om de hittade nyckeln bland allt Chanel…
Citera
2022-04-28, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Rätten läser inte förundersökningen

Nej, precis.
Citera
2022-04-28, 08:05
Medlem
Har det framgått hur polisen fick uppgifter om det här brottet skulle äga rum?
Citera
2022-04-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Du som verkar ha koll på läget - hur lyckas Malin hitta parkering utanför porten nästan varje dag för vita MB G-klass AMG med allt bling och krom som gick att beställa? Oftast står den på första lagliga parkeringsplatsen efter T-baneuppgången (motsatt sida Hemköp). En bedrift på den återvändsgatan efter varje dagislämning!

Den där bilen hade nog illbattingarna tagit med sig om de hittade nyckeln bland allt Chanel…

Jag har ingen åsikt om Malins bil och hur hon parkerar.

Om du vill veta mer så har Samnytt en artikel med bild på guldklimparna, som det var styrkt i tingsrätten att de inte skulle skada någon människa!!! Dessa sköna grabbar som diggar handväskor .

Samnytt är som en trasig klocka, som visar rätt två gånger per dygn.

https://samnytt.se/har-ar-invandrarn...max-grundaren/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in