Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det är elefanten i rummet. Indirekt är hon det genom att låta en tjej som anställts för att vårda en rullstolsbunden man, får full koll på värdesakerna i hemmet. Det framgår att det är en stor lägenhet, långt mellan rummen och garderoberna. Trots det har tjänstehjonet full koll på härligheten.
Det är inte logisk. Tjejen har ju inte varit anställd som hjälpreda åt frun på Instagram, eller för att damma av alla väskor. Därför blir det konstigt att hon är så informerad.
De sexuella trakasserierna är också något som får mig misstänksam med tanke på tjejens ålder. I den åldern kan man inte hålla god min och planera en hämnd i nästan ett år medan det pågår snusk. Tjejen framför att det är en hämnd genom att planera en stöld mot gärningsmannens frus handväskor. Där frun samtidigt inte märker vilken gris hennes man är. Det blir för långsökt och befängt. En tjej gör som förra tjejen och tar ett avgångsvederlag. Men vara kvar vill ingen ung tjej vara, och därför är min slutsats att det inte har skett.
Sen är det för inlärt med fruns tider när hon lämnar barn på dagis, när hon kommer hem, och i övrigt att det fanns tidsintervaller en tjej och hennes kriminella gäng har full koll på, och planerar därefter. Det är för inlärt, av en person som påstår att hon också inte hade koll på värdesakerna, men ändå vet vad som skulle stjälas, och var i lägenheten, och av vem.
Sen tror inte jag på att ett kriminellt gäng främst går på handväskor, när det finns värdefulla klockor och annat i hemmet. Jag tror det var en kidnappning polisen lyckades förhindra med tanke på hur många de var som deltog i brottet. Där val av fordon är centralt. Var det bara klockor hade det räckt med två killar som åkt i väg på en cykel då klockor är det mest behändiga som går att stjäla.
Du som verkar ha koll på läget - hur lyckas Malin hitta parkering utanför porten nästan varje dag för vita MB G-klass AMG med allt bling och krom som gick att beställa? Oftast står den på första lagliga parkeringsplatsen efter T-baneuppgången (motsatt sida Hemköp). En bedrift på den återvändsgatan efter varje dagislämning!
Den där bilen hade nog illbattingarna tagit med sig om de hittade nyckeln bland allt Chanel…