2023-04-23, 15:18
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Det r inte en blockfrga, samtliga riksdagspartier str bakom frbudet att bra vapen.

Dock r jag starkt motstndare till att bde denna regering och den frra totalt struntar i att riva upp 5 rs licenserna fr pistol trots att det klubbats igenom i riksdagen, ytterst odemokratiskt om du frgar mig.

Jag ter ute 4 till 5 dagar i veckan ej inrknat lunch och brunch s det r inget speciellt fr mig. S absolut kan jag skriva inlgg p flashback, beror lite p de jag ter med. Ibland kan jag tom g ut och ta sjlv dock vljer jag inte en trestjrnig d.

Inga svenska riksdagspartier r frihetliga. Alla hatar de att folket skulle ha verklig makt genom att ga olicensierade vapen av alla de slag och hur mnga man vill.

Du tror vl inte p allvar att du bor i en riktig demokrati?

Citera
2023-04-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Inga svenska riksdagspartier r frihetliga. Alla hatar de att folket skulle ha verklig makt genom att ga olicensierade vapen av alla de slag och hur mnga man vill.

Du tror vl inte p allvar att du bor i en riktig demokrati?

Sverige hamnade 4a 2022 p demokratiindex s det skulle jag sga att jag gr. Men visst finns det problematik, sossarna har nstan ostrt haft makten i 100 r, d blir man maktfullkomlig
Citera
2023-04-23, 16:19
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Sverige hamnade 4a 2022 p demokratiindex s det skulle jag sga att jag gr. Men visst finns det problematik, sossarna har nstan ostrt haft makten i 100 r, d blir man maktfullkomlig

Demokrati r ett kodord fr kommunism. Karl Marx var en varm anhngare av demokrati. Sen Platons dagar har vi vetat att demokrati r inkompatibelt med frihet.
Citera
2023-04-23, 16:22
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Demokrati r ett kodord fr kommunism. Karl Marx var en varm anhngare av demokrati. Sen Platons dagar har vi vetat att demokrati r inkompatibelt med frihet.

Dr hller jag inte med dig, men den som tror att folket i Sverige har ngon reell makt r ju en lttlurad stackare. Vapenlagar finns ju just fr att frhindra att folket ska ha reell makt. I Sverige r 95% av de etniska svenskarna vapenlsa, och den lilla minoritet som ger vapen bestr till 99,99% av ynkedomar och trbockar, som aldrig skulle vga drmma om att anvnda sina vapen till att tppa till kften p en politiker eller hg tjnsteman en gng fr alla.
Citera
2023-04-23, 16:27
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Dr hller jag inte med dig, men den som tror att folket i Sverige har ngon reell makt r ju en lttlurad stackare. Vapenlagar finns ju just fr att frhindra att folket ska ha reell makt. I Sverige r 95% av de etniska svenskarna vapenlsa, och den lilla minoritet som ger vapen bestr till 99,99% av ynkedomar och trbockar, som aldrig skulle vga drmma om att anvnda sina vapen till att tppa till kften p en politiker eller hg tjnsteman en gng fr alla.

Tyvrr r demokrati en illusion baserad p teoretiska och felaktiga frestllningar om hur mnniskor r beskaffade. Vad du fr tminstone s smningom r massmnniskans diktatur. USAs grundare var medvetna om detta och frskte istllet fr en demokrati skapa en konstitutionell republik. IRL kan vi nu se hur demokratin i vst med raska steg gr i anti-frihetlig riktning.
Citera
2023-04-23, 17:39
Medlem
Citat:

Haha och du tycker att du r lmpad att bra vapen.
Citera
2023-04-23, 17:46
Avstngd
Citat:

Det r ju just drfr jag r lmpad, din idiot. Men jag tvivlar p att du ens ger vapen. Som Divination skriver s r det mesta du postar ljligt skrvel och gissningar om meningsmotstndare. Vem fan pongterar ens i en trd som denna att man bor i Vasastan och r miljonr? Du har verkligen noll koll p hur du framstr.
Citera
2023-04-23, 17:50
Medlem
Divinations avatar
Citat:

Du vet tydligen inte bakgrunden till det andra tillgget i USAs konstitution. Men du r vl en kuvad liten fjolla som tycker om att vara underste.
Citera
2023-04-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du vet tydligen inte bakgrunden till det andra tillgget i USAs konstitution. Men du r vl en kuvad liten fjolla som tycker om att vara underste.

Lr dig uttrycka dig i skrift. Ingen tar dig serist s som du raljerar

Ja jag vet bakgrunden till den. Och det var nr nr de blivit sjlvstndiga frn Storbritannien och knde de behvda freda sig. Den har varit hgst irrelevant i ca 200 r.
Citera
2023-04-23, 18:01
Medlem
Divinations avatar
Citat:

Ja jag vet bakgrunden till den. Och det var nr nr de blivit sjlvstndiga frn Storbritannien och knde de behvda freda sig. Den har varit hgst irrelevant i ca 200 r.

Kasta inte sten i glashus nu, pysen.

Du knner allts inte till bakgrunden till det andra tillgget. Det har inget med Storbritannien att gra utan handlar enbart om att folket med vapen i hand ska kunna strta en korrupt amerikansk regim.
Citera
2023-04-23, 18:05
Avstngd
Citat:

Det r aldrig irrelevant att behva freda sig frn staten. Nazisterna anvnde vapenlagen i Tyskland fr att avvpna judarna innan de mrdade dem. Stalin och Mao massmrdade tiotals miljoner med hjlp av vapenlagar. Samma med Rda Khmererna. Mnga lnder i Afrika har totalt vapenfrbud fr civila fr att hindra att vanliga mnniskor ska kunna stta makt bakom nr de krver reformer. Nordkorea har totalfrbud fr civila vapen vid vite av ddsstraff. I brjan av kriget vldtog, torterade och mrdade ryssarna massor av civila ukrainare, som troligen trodde att de inte behvde skjutvapen fr att freda sig.
Citera
2023-04-23, 18:06
Medlem
Citat:
Det r ju just drfr jag r lmpad, din idiot. Men jag tvivlar p att du ens ger vapen. Som Divination skriver s r det mesta du postar ljligt skrvel och gissningar om meningsmotstndare. Vem fan pongterar ens i en trd som denna att man bor i Vasastan och r miljonr? Du har verkligen noll koll p hur du framstr.

Att du vill mrda politiker du inte hller med. Jo det lter ju jvligt lmpad.
Jag har licens p en MP5 klon, AR9, VPR12 och Mossberg 500
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in