Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-11-25, 12:16
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Vi pratar om olika saker.

Greenely har en smartladdningstjänst som funkar med alla boxar. Den är gratis, man behöver inte vara elkund för att kunna använda den.

Tibber har en smartladdningstjänst som funkar med alla boxar. De kräver dock att man är elkund hos dem för att man ska få använda dem.

Easee har en smartladdningsfunktion i laddboxen. Den kräver inte att man är elkund hos Tibber.

Min poäng är att de "smarta funktioner" som finns i vissa boxar inte alltid är så nödvändiga, eftersom det finns flera olika sätt att åstadkomma samma funktionalitet.

Egentligen behöver man knappt någon som helst app alls. Sätt timer i bilen att ladda mellan 00-04 så brukar det träffa väldigt bra.
Citera
2021-11-29, 23:04
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Egentligen behöver man knappt någon som helst app alls. Sätt timer i bilen att ladda mellan 00-04 så brukar det träffa väldigt bra.

timer i bilen har löst hela problemet för mig och var super enkelt
Citera
2021-11-29, 23:29
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bipositive
timer i bilen har löst hela problemet för mig och var super enkelt

Gott!

Klockrent nu med så höga, och väldigt varierande elriser. Då kommer man ändå väldigt billigt undan.
Citera
2022-08-30, 21:17
  #52
Medlem
penguinfriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Du behöver inte var elkund hos Tibber. Att använda Easee, deras lastbalansering Watty, och även deras smartapp för att styra allt är gratis utan kostnad eller krav på att vara kund.

Faktum är att tom. 4G-koppling/abonnemang i Easee-boxen bjuder de på gratis utan att behöva vara kund. Så tycker det ändå är rätt generöst.

Om du köper en Easee så är du väl kund. Em kontra fråga: Vilken operatör ger ett så bra pris på 4G data-abonnemang. Finns det nägra restriktioner på det abbonnemanget t.ex volte. Easee har inget volte behov

Äger själv en easee home.
Citera
2022-12-06, 12:41
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penguinfriend
Om du köper en Easee så är du väl kund. Em kontra fråga: Vilken operatör ger ett så bra pris på 4G data-abonnemang. Finns det nägra restriktioner på det abbonnemanget t.ex volte. Easee har inget volte behov

Äger själv en easee home.

Jag avsåg kund som elkund.

Vet inte riktigt helt vad du avser med din fråga, men det är oftast speciella IOT-abb. som operatörerna säljer på billiga volymkontrakt till tillverkarna/tjänsteleverantörerna.
Citera
2022-12-08, 17:07
  #54
Medlem
Mullrets avatar
Malmbergs säljer en 3fas laddare för 4400:-

Sluta snåla är mitt tips.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback