Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-24, 23:38
Medlem
JymdKjams avatar
Förr i tiden fanns inte så mycket att välja på, kanske bara två kanaler för linjär-tv och alla kollade i timmar på Stenmark, ishockey-VM eller det svenska Tennisundret. Numer räknar man ”slattar” på 3 minuter:

https://mms.se/wp-content/uploads/_d...kyo%202021.pdf

Citat:
Drygt 5 miljoner personer, dvs 50 % av Sveriges befolkning såg minst 3 sammanhängande minuterpå någon av OS-sändningarna på TV. Vi kan jämföra det med OS i Rio 2016 som hade 5,7 miljoner tittare, motsvarande 60 % av Sveriges befolkning.

Minns även att fäder på 1980- och 1990-talen tog semester under Sommar-OS, eller att vabbandet ökade märkbart under t ex Fotbolls-EM osv. Men det verkar ha upphört nu sedan länge....så vem tittar ens på sport i dessa dagar? Sändningsrättigheter säljs för rekordbelopp och det måste väl ändå vara nutidens värsta scam!?!?

Tiittar ni hängivet på sport på TV längre? Jag gör det inte. Mina vänner och bekanta har också slutat.
Citera
2021-11-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Förr i tiden fanns inte så mycket att välja på, kanske bara två kanaler för linjär-tv och alla kollade i timmar på Stenmark, ishockey-VM eller det svenska Tennisundret. Numer räknar man ”slattar” på 3 minuter:

https://mms.se/wp-content/uploads/_d...kyo%202021.pdf

Minns även att fäder på 1980- och 1990-talen tog semester under Sommar-OS, eller att vabbandet ökade märkbart under t ex Fotbolls-EM osv. Men det verkar ha upphört nu sedan länge....så vem tittar ens på sport i dessa dagar? Sändningsrättigheter säljs för rekordbelopp och det måste väl ändå vara nutidens värsta scam!?!?

Tiittar ni hängivet på sport på TV längre? Jag gör det inte. Mina vänner och bekanta har också slutat.

Sport är livet, Nästan alla jag känner kollar sport
Citera
2021-11-25, 00:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Kollar fotboll och ibland hockey. Inget linjärt.
Citera
2021-11-25, 01:13
Medlem
Har oftast ett schema jag brukar göra/följa vissa matcher & lag. Men annars har man börjat bli ganska less & titta, men det är förmodligen pga mitt jobb. Har man sitt hjärta i ett lag är det helt annat, annars kan det bli lite mer själlöst tyvärr.
Citera
2021-11-25, 12:24
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Brukade kolla mycket sport under tonåren men ju äldre man blivit, desto mer har man tappat intresset. Följer i princip endast Allsvenskan nu för tiden men blir inte speciellt upprörd/glad vid förlust/vinst för "mitt" lag längre. Sport kan vara bra underhållning, men kommer aldrig riktigt förstå vuxna människor som tar det på blodigt allvar. Men alla är vi olika.

https://youtu.be/Md2vBiNm7W0?t=67
Citera
2021-11-25, 12:29
Medlem
När Ingemar Stenmark stakade sig iväg utför, förr i tiden, så stannade halva Sverige, detta
kommer nog aldrig att ske mer i svensk idrott via Tv´n någonsin eller ..
Citera
2021-11-25, 12:29
Medlem
toxicitys avatar
Kollar en del på Champions League.
Kollar extremt mycket på Premier League, kan bli 5-6 matcher per helg.

Har många vänner som är fotbolls intresserade, så några öl och tippa lite.
Det är trevligt.

Förutom det, så tittar jag inte speciellt mycket på sport.
Citera
2021-11-25, 13:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Frågan är adekvat ur den synvinkeln att stort utbud leder till färre ser allt. Går man tillbaka till den tiden då det bara fanns ett fåtal kanaler och ingen streaming så såg fler det som visades i sportväg. Går man ännu längre tillbaka när det bara fanns SVT så slukade man ju fullständigt allt som visades, vilket inte var mycket.

För egen del ser jag nog mer sport på TV per vecka än jag gjorde för 50 år sedan, men det beror ju på att det knappt visades något då. Jag såg alltid Sportspegeln. Nu är det nog 10 år sedan jag såg Sportspegeln. Jag ser på längdåkning och friidrott samt större mästerskap i ishockey och fotboll (om trav och galopp räknas in ser jag även det). Jag kollar dock alla resultat däremellan, men gitter inte ägna tiden som krävs för att se det så ofta.
Citera
2021-11-25, 14:40
Medlem
Sport är ju mer underhållande än valfri partiledardebatt om vi ska dra nån sorts parallell .
Citera
2021-11-25, 14:55
Medlem
Nilsbofinks avatar
Tittade väldigt mycket förut både fotboll, hockey och skidor men väldigt sällan numera. Föredrar att vara på plats och titta isåfall men var säkert ett år sen jag såg en hel match av något på tv. En halvlek eller period händer sen ledsnar jag och gör något annat
Citera
2021-11-25, 15:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Sport är ju mer underhållande än valfri partiledardebatt om vi ska dra nån sorts parallell .

Varför skulle sport bli bättre genom att jämföras med något annat urtråkigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in