Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-11, 12:04
  #589
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Vilket land?

Europakarta om attityder gentemot svarta:
https://qz.com/984587/a-new-study-sh...s-black-people
Ett konservativt östeuropeiskt land, kan inte säga mer då det var tjänsteresa, vill inte outa mig mer så att säga. Men jag var ganska chockad att se sådant där jag inte trodde detta skulle finnas.
Citera
2024-04-11, 14:13
  #590
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Konsument makten är rätt stor. Jag förstår ärligt talat inte varför det är ett sådant himla ståhej då fort människor ser människor som inte ser ut som dem själva på tv. Titta inte, köp inte, om det inte passar men tro inte att vi i en global värld inte ser olika ut för så ser det ut nu.

Vad våldtäkter kom in vet jag inte men människor med makt har alltid utsatt andra grupper och kvinnor. Det är inte som så att variation i tv eller reklam tar bort sexuellt förtryck eller sexism. Det tar inte ens bort rasism. För det är bara delvis en del av problematiken att kvinnor och andra grupper inte syns.Det är inte de största frågorna inom ämnena.


Jag undrar varför just bruna upprör så mycket? asiater då som också svämmar över, eller just ja de som klagar på bruna är väl sådana som köper sex av asiater på salonger i Sölvesborg, eller i Phuckot
Citera
2024-04-11, 22:29
  #591
Medlem
invandrar-leffes avatar
En av förklaringarna till fenomenet lär ju vara att företagen i sin skräck för att bli anklagade för rasism alltid tar det säkra före det osäkra och har negrer och andra färgade med i all sin reklam och marknadskommunikation.
Varje gång jag ska logga in på swedbank möts jag av en berikad bild och jag kan inte minnas när någon bild därifrån endast innehöll en kärnsvensk familj eller en grupp västerländska ungdommar. När jag nu ska "gå in på banken" möts jag av 4 ynglingar, en negress, en latina en tjej och en hen som
skulle kunna vara svenskar.
Citera
2024-04-12, 02:11
  #592
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ahhh, det är alltså ren slump att samma etniciteter utmärker sig i våldsbrott i alla västländer. MENA:iter, juggar och afrikaner måste alltså ha en högre frekvens av män, bland... männen. Klockrent!

För övrigt är kön en kulturell konstruktion, eller hur var det?
Så pga våld så ska enbart vita män med makt tillåtas att synas i rutan och ha repliker som framträdande roller?

Du tror inte att vita män (och kvinnor ur samma medelklass av privilegier) med makt över medierna och som identifierat sig med kriminella de sannolikt köpt droger av- har en stor skuld till varför det svenska samhället blev särskilt allvarligt när det kommer till gängproblematik ? Och att det då är mer normalt att mörkare människor syns i normala vardagssituationer och sammanhang där de oftare återfinns än vad de gjort i tidningen. De flesta icke-ljusa är vanligt folk och bör således visas upp i vanliga sammanhang eftersom även de har rätt precis som kvinnor, att representeras i bild och samhälle.

Du förstår inte hur viktigt identifikation är och att mediefolk styrt lite för mycket varpå den mer normala miljön är viktigt att barn och unga ser. Dvs att de är vanliga människor och inte per automatik hör ihop med kriminella invandrare som fläks ut i medierna medan de får en offerkofta stickad.

För din del så är det bara att flytta till ett mer homogent land. Däremot får du räkna med att folk inte ser ut som dig men i Syd Korea som exempel så slipper du att se någon större blandning.

Den globala ekonomin innebär även att mörkare människor kommer öka i köpkraft och i helheten så är faktiskt människor likt dig (som jag antar att du ser ut) och mig, en minoritet i världen. Det är ofrånkomlig fakta. Så vanliga är vi inte.
Citera
2024-04-12, 14:49
  #593
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Ok/Q8 har som bekant använt samma man och kvinna under en lång tid nu. Helt plötsligt har en viss Jessica W Sandberg, som sedan 1977 driver pr- och kommunikationsbyrån "Besvärlig" , fått problem med att AI avbildar dessa två vita människor som just vita.

https://nyheter24.se/nyheter/ekonomi...-bara-sorgligt
Citera
2024-04-14, 07:16
  #594
Medlem
Samnytt har en låst artikel om någon PR-kvinna som uttrycker missnöje med OKQ8s reklam.

"OKQ8s nya AI-reklam kritiseras för att ha för många vita." "White-as-fuck-people".

Man kan nog misstänka att det finns en del liberala negerälskare inom reklambranschen då de flesta annonser fylls av dem. Sara Skyttedal och Zara Larsson är ju båda negerälskare och det verkar inte vara annorlunda inom reklambranschen.

https://samnytt.se/okq8s-nya-ai-rekl...as-fuck-people
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback