Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-30, 13:41
  #25
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du ens studerat hennes kvalifikationen, eller retar du dig mest på att ku*en är borta?
1) Jag har själv ingen kuk och jag anser inte att kompetens hänger på detta - samtidigt som jag inte ser något behov av att vara feminist längre - då denna ideologi har fullständigt spårat ur och blivit destruktiv. Jag tror personligen inte att just Maggan är inkvoterad pga kön - utan hon har faktiskt meriter som står sig oavsett. Däremot är det flera andra uppenbart inkvoterade kvinnor, invandrare och LBTQ personligheter i hennes nya regering.

2) Jag är fullt medveten om att Maggan har examen från Handels. Detta är en av ljusstrimmorna i den nattsvarta situationen. Uppenbarligen så har hon åtminstone en hyfsad IQ och disciplin - annars kommer man inte in där och klarar utbildningen. Hon blir alltså en statsminister som man inte behöver skämmas för, på samma sätt som man gjorde för Löfven.

3) Det var inte HENNE personligen jag klagade på - utan hennes regering. Trots att jag avskyr sossarna så tror jag att hon är betydligt mer kompetent och kapabel än Löfvén. Hon är en av de få sossar som jag tycker åtminstone är kvalificerad att sitta i en regering. Hon kan ha spelat alla möjliga sorters spel i sin tillsättning av ministrar. Sannolikt är det inte alls bara hennes personliga preferenser som reflekteras - utan hon har massor av grupperingar och intressenter som hon måste ta hänsyn till. Dessutom ska de godkännas av diverse instanser.
Citera
2021-11-30, 13:41
  #26
Avstängd
transperson som skolminister.

är du en förälder som fortfarande tar dina barn till skolan, då är du ta mig fan dum i hela huvudet.
Citera
2021-11-30, 13:42
  #27
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Uppsala, personer som heter Anna och rektorer är kraftigt överrepresenterat i regeringen, men det tycks inte vara ett större problem för dig. Ska inte detta också spegla samhället?

Jodå. Ifall du löser det och sparkar dem, så är jag för det. Sedan är rektor i en stad inte riktigt på samma nivå som regeringen, lika lite ett yrke eller kön i sig.

Redan börjas det vridas och vändas på huvudfrågan till något annat för att försöka förminska eller byta fokus. Sker som vanligast och är alltid ett bevis på att en vidare diskussion är ingen idé att ta.
Citera
2021-11-30, 13:45
  #28
Medlem
KillenArCPs avatar
Vem fan bryr sig om människan är trans eller inte. Hon ska utföra sitt jobb, svårare än så är det inte. Hur hennes resultat blir tror jag knappast beror på om hon är trans eller inte.
Citera
2021-11-30, 13:49
  #29
Medlem
orgonits avatar
Jag tror jag missuppfattade en kommentar till mig om den här transan i regeringen. Jag svarade om Maggan i stället. Förstod inte att de menade den personen - när de sa "HON".

Är det någon som vet om den här individen "Lina" har opererat bort sitt könsorgan, eller har kvar det och bara klär sig som kvinna?

Om jag går och simmar eller besöker en damtoalett - kommer jag riskera att "Lina" ser mig naken eller fifflande med sanitetsprodukter? Vad är det för något vi har att göra med här?

Hemskt många transpersoner (sannolikt majoriteten) lider av depression och går på psykofarmaka. Hur ser det ut med "Lina"?

Hur länge har "Lina" "identifierat" sig som kvinna? När genomfördes eventuell operation?
Citera
2021-11-30, 13:51
  #30
Medlem
revodnebs avatar
Tja "hon" såg ju bättre ut än USA:s motsvarighet, fast det är ju ff en man. Kromosomer ändrar man inte på så lätt.

https://www.google.com/search?q=us+t...Zu5kTAADDjQNlM

Jag kan inte sluta skratta när jag ser USA:s motsvarighet.
Citera
2021-11-30, 13:54
  #31
Medlem
Det anmärkningsvärda är väl att han inte är lika ruskigt ful som transor brukar vara.
Citera
2021-11-30, 13:55
  #32
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kromosomer ändrar man inte på så lätt.
Nej just det. Kromosomkombinationen XX eller XY finns i varenda cell i kroppen och man kan häva i sig hur mycket hormoner man vill, utan att detta faktum ändras. Slutar man med hormonerna så återgår kroppen till det den skapades till. "Man och kvinna skapade han dem."

Man kan lika gärna försöka göra en hund till en katt, som att försöka göra en manlig människa till en kvinnlig människa. Det går inte. Informationen är "hårdkodad" som vi programmerare säger. Det enda man kan göra är dålig "hacking" med inadekvata resultat, som är helt beroende på stark medicinering resten av livet.

Det humana och effektiva sättet att hjälpa den som lider av könsförvirring, är psykologisk hjälp att acceptera det man fötts till.

Man "blir" inte något bara för att man "känner" att det är sant. T.ex. så blir inte jag miljardär, bara för att jag "känner" att jag borde vara det. Det finns även människor som "känner" att de är en annan ras än den de föddes som, eller att de är ett djur i stället för en människa. En del känner att de är en reinkarnation av Jesus eller Napoleon. Vi vet var någonstans sådana personer brukar återfinnas, om de inte får hjälp att acceptera vem de faktiskt är.--
Sorgligt att vanföreställningar idag höjs upp på en pedestal!
__________________
Senast redigerad av orgonit 2021-11-30 kl. 14:10.
Citera
2021-11-30, 13:58
  #33
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Jag undrar ibland om jag är med i ett avsnitt av Twilight Zone eller Black Mirror då världen blivit upp o ner på ett groteskt sjukt sätt.


Ja, det är som en gammaldags cirkus med dvärgar (Morgan) och nu skäggiga damen.
Citera
2021-11-30, 13:59
  #34
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Jodå. Ifall du löser det och sparkar dem, så är jag för det. Sedan är rektor i en stad inte riktigt på samma nivå som regeringen, lika lite ett yrke eller kön i sig.

Redan börjas det vridas och vändas på huvudfrågan till något annat för att försöka förminska eller byta fokus. Sker som vanligast och är alltid ett bevis på att en vidare diskussion är ingen idé att ta.

Absolut representation kommer aldrig att uppnås. Du väljer att hacka på en transperson bara för att hon är trans och ägnar dig således åt den identitetspolitik som du säger dig vilja motverka. Ser man historiskt är det snarare en kraftig underrepresentation att vi först efter över 50 olika regeringskonstellationer fick en öppen transperson som statsråd.

Frågan istället bör vara om hon innehar rätt kompetens för uppgiften. Där är dock inte ditt fokus av någon anledning men det är ju förstås en fullkomlig slump.
Citera
2021-11-30, 14:02
  #35
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Absolut representation kommer aldrig att uppnås. Du väljer att hacka på en transperson bara för att hon är trans och ägnar dig således åt den identitetspolitik som du säger dig vilja motverka. Ser man historiskt är det snarare en kraftig underrepresentation att vi först efter över 50 olika regeringskonstellationer fick en öppen transperson som statsråd.

Frågan istället bör vara om hon innehar rätt kompetens för uppgiften. Där är dock inte ditt fokus av någon anledning men det är ju förstås en fullkomlig slump.

Spelar ingen roll. För mig spelar kompetens ingen roll ifall man är psykiskt sjuk eller har vanföreställningar.

Hade inte velat ha en schizofren preson representerad i regeringen heller.
Citera
2021-11-30, 14:04
  #36
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är en psykologisk åkomma. Att försöka ändra på genetiken blir som att sätta läppstift på en gris, det är ff en gris. Man kanske borde titta på vad det är för sjuka budskap vi präntar in i våra barn med HBTQ-genustramset som orsakar den här kognitiva dissonansen.

Japp! Det vore intressant att veta bakgrunden i den här personens fall. Har personen opererats? Hur extrem är personen i sin LGBT-syn (alltså kommer det bli ännu mer indoktrinering av barnen om detta, med Lina som minister?)
En mycket stor andel transsexuella har allvarliga problem med sin mentala hälsa och går på psykofarmaka. Känns lite svajjigt om detta är fallet med en minister. Skulle gärna vilja ha lite mer fakta om personens bakgrund som transa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback