• 1
  • 2
2021-12-01, 22:17
Medlem
Håller med. Denna pandemi har krossat mitt äktenskap, jobb och håller på att tära på minn nuvarande relation. Jag bor allt som oftast i ett annat land dit jag inte kan resa pga coronan som det ser ut just nu, och har sett ut det senaste 1.5 åren.

Det jobbiga är att vi sitter som idioter på detta forum och krigar mot varandra om huruvida vi är vaccinerade eller inte och ger legitimitet gentemot staten då ni argumenterar åt dom.

Världens miljardärer har blivit stenrik på denna kris och dom flyger och lever precis som vanlig så varför ska det bli normalt igen? Dom skiter väl i hur mycket vi pissråttor får offra så länge det inte berör dom.

Först var det Corona som var jobbigt för gamla

Sen när man skulle vaccinera yngre så kom delta som var mer skadligt för mid age folk

Nu ska man vaccinera barn och vips kommer omikron som tydligen ska vara värre för barnen.
Citera
2021-12-01, 22:49
Medlem
DrDoaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Sorry men vilken värld lever du i? Ekonomin blomstrar och arbetsmarknaden är stekhet just nu.
Källa?
Citera
2021-12-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Källa?

https://www.di.se/live/oecd-svensk-e...-procent-2022/
Citera
2021-12-02, 00:03
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Källa?
Lever du under en sten? Tar du inte del av nyheter, så som andra personer gör? Senast igår sades på Rapport att antalet utannonserade lediga jobb i Stockholm är på ATH. Tittar vi på globala tillväxttal, ligger dom långt över medel. Tittar man på företagens planer för inköp, investeringar och rekryteringar, så är dom skyhöga, och ökar. Med mera, med mera...
Citera
2021-12-02, 04:07
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Kan man säga till en arbetsgivare att man har jobbat svart i flera år, och ändå få jobb?
Nä det kan man inte.
Det söks ju hur mycket som helst efter arbetskraft nu
vad hade de för jobb?
Men...det är NU du skall ta chansen att vidareutveckla dig
Läs IT två eller tre år
Citera
2021-12-02, 07:08
Medlem
Citat:
Kan man säga till en arbetsgivare att man har jobbat svart i flera år, och ändå få jobb?
Det tror jag absolut. Svarta jobb är sann kapitalism. Du har i princip motarbetat det statliga förtrycket av arbetsgivare i flera år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in