Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Typ en liten småsur Martin Timell sittandes i rättegången. Samma med Kapten klänning i samma sammanhang också han lite småsur. En rolig bild på Jean Claude Arnault som tar emot pris av Alice Bah kuhnke. Vad vill man förmedla med sådana här avatarer? Jag vet inte hur jag ska förklara, men jag dör av skratt varje gång jag ser dessa med tanke på historierna om dessa gubbar.
Den egentliga frågan är ju varför man inte har en avatar, vad vill man säga med det?
Jag gillar avatarer föreställande ansikten förvridna i lustiga miner. Gärna omänskliga ansikten, en användare här har en bild på en katt som flinar jättelustigt, skulle vilja ha den bilden men kan inte fråga i en tråd för det blir OT och ett pm känns för intimt.
Det är också väldigt stiligt att ha en kombination av anvädarnamn och avatar som passar, men jag kommer inte på något särskilt bra exempel just nu.
Sen har vi signaturer, man kan ju förmedla många olika bilder med länkar där, eller något kort och sinnrikt citat från en tänkare, eller någonting på utrikiska som får en att verka extra kultiverad och intelligent, då man tvingar andra nyfikna att goolga vad det betyder. De bästa signaturerna tycker jag är länkar som är titulerade på ett underfundigt sätt gentemot innehållet.