• 5
  • 6
2025-03-13, 18:25
Medlem
Klosseklumps avatar
Teams – kan man verkligen inte göra detta?!

Ska genomföra ett Teams-möte och vill som arrangör av mötet visa en PDF. Förväntade mig att det var lika lätt som att klicka på en knapp med text i stil med ”Add file...”, ”Show file...” eller ”Add image”, men så verkar det inte alls vara. Knappen ”Dela” (”Share” står det på min ena dator där jag har en engelsk version installerad) ger bara andra och mycket mer begränsade möjligheter. Gäller en PDF med några enkla rubriker fördelade på 5-6 sidor. Herregud, är funktionerna i Teams verkligen så torftiga eller har jag missat något?
Citera
2025-03-13, 18:31
Medlem
leachs avatar
Öppna pdf´en och klicka på dela så får du välja vad du vill dela.
EDIT.
Vill du dela med dig av en hel fil så är det bara att dra den till chatt rutan.
Citera
2025-03-13, 18:35
Medlem
Well. Oklart vilken Teams du avser... New, Classic, Web, App.
Version. Om det är för företag eller privat. Osv-osv.

Men i princip, enklast för sinnet och humöret om man bara har förväntningen att "dela sin skärm". Sen kanske man kan utöver hitta om det finns fler möjligheter osv.
Men MS arbetar ju aktivt med att ta bort och förändra sina funktioner, så tipset är att inte vänja sig för mycket med nåt...

Det du ser på din skärm, det kan du dela.
Citera
2025-03-13, 18:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klosseklump
Ska genomföra ett Teams-möte och vill som arrangör av mötet visa en PDF. Förväntade mig att det var lika lätt som att klicka på en knapp med text i stil med ”Add file...”, ”Show file...” eller ”Add image”, men så verkar det inte alls vara. Knappen ”Dela” (”Share” står det på min ena dator där jag har en engelsk version installerad) ger bara andra och mycket mer begränsade möjligheter. Gäller en PDF med några enkla rubriker fördelade på 5-6 sidor. Herregud, är funktionerna i Teams verkligen så torftiga eller har jag missat något?

Du delar din skärm, inte ett dokument. Har du dokumentet uppe på skärmen så är det det som syns.
Citera
2025-03-13, 18:52
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Det du ser på din skärm, det kan du dela.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du delar din skärm, inte ett dokument. Har du dokumentet uppe på skärmen så är det det som syns.
Fattar! Tack!!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in