Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-08-04, 18:03
  #61
Medlem
wpus avatar
För kännedom; FUP från vapenbrottet och olaga hot 2006 finns på wpu. https://wpu.nu/wiki/Uppslag:D5270-03
Citera
2022-10-14, 22:01
  #62
Medlem
Ograsts avatar
Kanske dags för svd att följa upp det här "avslöjandet". Hur gick det, vad har sänt sedan reportaget om Bengt etc.
Citera
2022-12-10, 21:21
  #63
Medlem
Ograsts avatar
Snart 1 år sedan artikeln om Vägsalts Bengt. Har flashbacks privatsparare avslöjat eller kommit fram till något av större intresse under det senaste året?
Citera
2023-03-26, 15:20
  #64
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Jag kan inte förstå hur vägsaltsmannen inte utreds ytterligare. Dessa kan skäl kan läggas tills hans last;

1. Innehade rätt vapen, medlem i skytteklubb
2. Har speciellt stalkat socialdemokrater och i flera fall hotat dem. Skickat och skickar fortfarande hundratals med e-post till framförallt socialdemokrater och med rätt rå ton, snudd på hot.
3. Har hotat vägverksdirektören och placerat bomb utanför dennes arbetsplats
4. Har uppenbara identitetsproblem och med enkla undersökningar förstår man att han lider av personlighetsstörningar där han besitter flera olika identiteter, mycket likt zodiakmördaren.
5. Har en utpräglad dialekt som taxichauffören Martin Wesslen sätter ned på orten. Utseende stämmer in också. Vägsaltsmannen blonderade sitt hår under denna period. http://www.itdemokrati.nu/page36ap.html
6. Har grottat i vägsaltsmannens olika identiteter och troligen hittat flera men kan ej räkna upp dem här då det skulle innebära att jag blir utesluten. Men jag tror att hans fru bedrog honom, de skiljde sig och detta triggade ett hat som kan inte sedan dess kommit ur.
7. Han skickade de facto in kulor till utredarna med post ett par dagar efter mordet.
8. Skaffade ny Smith & Wesson 1 vecka efter mordet.
Citera
2023-03-26, 15:25
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Jag kan inte förstå hur vägsaltsmannen inte utreds ytterligare. Dessa kan skäl kan läggas tills hans last;

1. Innehade rätt vapen, medlem i skytteklubb
2. Har speciellt stalkat socialdemokrater och i flera fall hotat dem. Skickat och skickar fortfarande hundratals med e-post till framförallt socialdemokrater och med rätt rå ton, snudd på hot.
3. Har hotat vägverksdirektören och placerat bomb utanför dennes arbetsplats
4. Har uppenbara identitetsproblem och med enkla undersökningar förstår man att han lider av personlighetsstörningar där han besitter flera olika identiteter, mycket likt zodiakmördaren.
5. Har en utpräglad dialekt som taxichauffören Martin Wesslen sätter ned på orten. Utseende stämmer in också. Vägsaltsmannen blonderade sitt hår under denna period. http://www.itdemokrati.nu/page36ap.html
6. Har grottat i vägsaltsmannens olika identiteter och troligen hittat flera men kan ej räkna upp dem här då det skulle innebära att jag blir utesluten. Men jag tror att hans fru bedrog honom, de skiljde sig och detta triggade ett hat som kan inte sedan dess kommit ur.
7. Han skickade de facto in kulor till utredarna med post ett par dagar efter mordet.
8. Skaffade ny Smith & Wesson 1 vecka efter mordet.

Punkt 8 hade jag inte koll på.
Vet du mera om hans vapen?
Citera
2023-03-26, 17:41
  #66
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Punkt 8 hade jag inte koll på.
Vet du mera om hans vapen?
Sorry, ska justera mig. Han sökte om att köpa en 9mm vapen, inte uttryckligen en smith wesson. Dock anmärkningsvärt nära datumet. https://wpu.nu/wiki/Ingenjörsspåret#...apenlicens.png
Citera
2023-04-11, 13:25
  #67
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways

7. Han skickade de facto in kulor till utredarna med post ett par dagar efter mordet.
8. Skaffade ny Smith & Wesson 1 vecka efter mordet.

7. Han postade brevet mer erkännandet en vecka efter mordet. Hade han postat brevet bara någon dag efter mordet hade han ju med stor säkerhet varit mördaren, hur skulle han annars ha vetat vapen och ammunitionstyp? En vecka efter mordet kunde han hitta denna informationen i media.
8. Jag förstod det som att han redan köpt vapnet och ansökte om tillsånd först en vecka efter mordet.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback