• 1
  • 2
2021-12-23, 22:41
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag brukar söka på ett vanligt ord som "tradera", då kan jag klicka i rutan högst upp och kan radera 50 på en och samma gång...
Inte i appen.

Men i en datorbrowser. Dock stör det mig att inte ens där kan man välja ”alla” utan bara de 50 som listas per sida.
Citera
2021-12-23, 22:52
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Inte i appen.

Men i en datorbrowser. Dock stör det mig att inte ens där kan man välja ”alla” utan bara de 50 som listas per sida.
Aha, läste slarvigt!
Citera
2021-12-23, 23:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Inte i appen.

Som så ofta så finns inte all funktionalitet i appen, utan om man ska städa effektivt så får man använda browserversionen.
Citera
2021-12-24, 00:21
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Som så ofta så finns inte all funktionalitet i appen, utan om man ska städa effektivt så får man använda browserversionen.

Ok.
känns som ett väldigt förlegat upplägg isåfall som andas 2009 snarare än 2022 , med tanke på att smartphones gått från sekundära till centrala i folks användning av internet.

Därför så känns det som det finns nån anledning att Google gömmer undan såna funktioner så att det är krångligt även i en web browser. Man borde ju inte behöva skapa filter för att de avsändare jag vill ska hamna i inkorgen.
Senast redigerad av st33r 2021-12-24 kl. 00:23.
Citera
2021-12-24, 10:34
Medlem
Pecka-s avatar
Varför ens köra en app för Gmail när den inbyggda "Mail" i iPhone klarar det galant?
Citera
2021-12-24, 11:19
Medlem
Citat:
Därför så känns det som det finns nån anledning att Google gömmer undan såna funktioner så att det är krångligt även i en web browser. Man borde ju inte behöva skapa filter för att de avsändare jag vill ska hamna i inkorgen.
De flesta användare använder idag närmast exklusivt sin mobil eller surfplatta för att kolla sin mejl. Och som sagt, om du tar bort dina mejl måste Google enligt lag radera dem efter ett tag på grund av GDPR. Google bygger en profil på dig baserat på dina mejl, och tar du bort mejl så kan de såklart inte bygga en profil på dem.

Det är iaf den enda förklaringen jag kan komma på. Det är ett miljardföretag vi pratar om, inget litet indieföretag. Enda förklaringen att de då beter sig som ett indieföretag är således att det handlar om pengar.
Citera
2022-01-05, 10:31
Medlem
Kolla denna sida, massor med tips och sökfunktioner.

://m3.idg.se/2.1022/1.658975/5-smarta-knep-for-att-hitta-bortsprungna-mejl-i-gmail
Citera
2022-01-05, 12:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Varför ens köra en app för Gmail när den inbyggda "Mail" i iPhone klarar det galant?
Mail-appen, både på iOS och Mac, är enligt mig en av de mest (obegripligt) eftersatta mjukvaruprodukterna från Apple, vilket egentligen är helt otroligt eftersom de används av så många. Men Mail-appen är verkligen medioker.
Citera
2022-01-05, 12:02
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soemto
Kolla denna sida, massor med tips och sökfunktioner.

://m3.idg.se/2.1022/1.658975/5-smarta-knep-for-att-hitta-bortsprungna-mejl-i-gmail
Let me fix that for you Dock gäller väl detta browsern och inte appen?

https://m3.idg.se/2.1022/1.658975/5-...gna-mejl-i-gma
Citera
2024-11-16, 21:35
Medlem
st33rs avatar
Upptäckte att gmail nu gjort det möjligt att radera ALLA mail i en viss inkorg eller sökning. Inte bara de 50 eller 100 första.

Det var på tiden. För nåt år sedan var det fortfarande nåt man bara kunde drömma om.

Undrar vad som fick dem att äntligen ge användarna denna självklara möjlighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in