Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-12-24, 21:34
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skremmen
Min katt äter tills den spyr. Det gäller att ge den rätt mängd mat.

Det gör min också nu för tiden.
Citera
2021-12-24, 21:44
  #14
Medlem
kyrkstockens avatar
Björnar slår en älg och kommer tillbaka och äter då och då.
Hundar har antagligen så djävla tråkigt att de okynnesäter.
Citera
2021-12-24, 23:40
  #15
Medlem
Milton.Millss avatar
Mättnad känner alla däggdjur, våra hjärnor är i stort sett identiska med varandra förutom människan som har neocortex.
Citera
2021-12-25, 00:21
  #16
Medlem
Djuren vet när de blir mätta och slutar att äta. Precis samma som människor.

Det man får se upp med som djurägare är att de flesta djur man har i hemmet får alldeles för lite motion och alldeles för energirik mat, dvs när de äter för att bli mätta så har de fått alldeles för mycket energi och blir därför tjockare med tiden.

Men har man koll på det så är det lugnt och de flesta kan alltså lägga i rejält med mat i skålen och se att djuret inte äter upp allt på en gång.
Citera
2021-12-25, 04:51
  #17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Låter faktiskt lite som en skröna, eller finns det faktiska belägg för påståendet att hundar inte känner mättnadskänsla?

Med tanke på tråden och att faktiskt många har erfarenhet av hundar just som gör så. Ingen skröna. Många av dom äter allt de kommer över tills de spyr. Lite varför man som hundägare måste vara på för allt de käkar är ju inte bra för dom.
Citera
2021-12-25, 04:55
  #18
Medlem
Narutoshippchops avatar
Hundar är onaturligt muterade asätare.
De är därför de äter ihjäl sig. Inget hundar gör är normalt eller naturligt djurbeteende. Inte ens hundens skall är naturligt förekommande i naturen.

Tragiskt att så många i vårt samhälle tror att hundmutanterna är helt naturliga och normala djur. Inga andra djur beteer sig så efterblivet som hundar gör.
Citera
2021-12-25, 05:10
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Med tanke på tråden och att faktiskt många har erfarenhet av hundar just som gör så. Ingen skröna. Många av dom äter allt de kommer över tills de spyr. Lite varför man som hundägare måste vara på för allt de käkar är ju inte bra för dom.

Anledningen till min skepticism är just för att jag vet hundar som tenderar att lämna kvar mat i matskålen. Jag googlade snabbt och hittade detta:

"Känner hunden hunger och mättnad?
Det är högst individuellt. Det finns hundar som helt saknar mättnadskänsla och därför äter till dess att maten är slut, oavsett mängd. Men det finns även hundar som slutar självmant när de är nöjda. Precis som hos oss människor är det dock vanligast att hundar äter lite mer än vad de behöver så länge mat och andra godsaker finns tillhands."

https://www.harligahund.se/avsnitt-6...-matsmaltning/

Vilket låter rätt rimligt med tanke på mina erfarenheter av hundar.
Citera
2021-12-25, 07:30
  #20
Avstängd
Det är mycket få vilda djur som kan äta så att de blir feta, undantaget är djur som går i dvala pga kyla eller torka t ex björnar och ökenråttor
Citera
2021-12-31, 00:05
  #21
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Jag har sett akvariefisk äta tills de får rejäl kulmage.

Ormar kan äta så mycket att om de efter maten tvingas att krypa runt, ex att man lyfter upp dem, då kräks de upp maten.
Man ska inte gilla med ormar ett par dagar efter de ätit mycket. Inte heller efter5-7 dagar för då sätter krypandet igång tarmrörelser och då blir man nerskiten.
Citera
2024-02-16, 00:10
  #22
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Mättnad känner alla däggdjur, våra hjärnor är i stort sett identiska med varandra förutom människan som har neocortex.
Intressant hur mycket fel man kan producera i relativt lite text.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback