Citat:
Ursprungligen postat av
Ekorrex
Godkväll dricker några öl ikväll "igen" men det är betydligt bättre, (bara köpt) 8st bellman 6.0or ett par veckor varje dag. Finns det några andra alkoholister här i tråden? behöver spy en 2-3 gånger per arbetsdag 07-16. Får random kräkningar, någon annan som haft liknande?. Dricker otroligt mycket vatten. Kan inte dricka kaffe som jag gillar, det kommer upp inom 1 timme. Äter lite ofta en liten macka så spyr jag, väntar en timme eller 2 sen tar jag en liten macka igen, om och om igen beroende vad jag druckit. Hur gör ni andra?
Så blir jag också när jag "druckit sönder" magen. Det är väl pga inflammation i magsäcken (magkatarr) antar jag. Diarré kommer först hos mig särskilt om jag slarvar med maten. Och kommer jag upp i mängder om 8 långburkar om dagen tappar jag snart all aptit och börjar spy som du beskriver. Känner även igen det med vattnet. Det är som att vara väldigt törstig samtidigt som man kräks så fort man får nåt i magen så det blir ett moment 22. Jag har stått på jobbet och hinkat vatten bara för att gå in på toa och kräkas upp det igen och igen. Fy fan...
Bra att du minskat och skippar spriten men åtta Bellman om dagen är fortfarande så pass mycket att det är farligt och du borde söka vård. Din kropp protesterar ju vilt. Lyssna på den.
Annars om du ska sluta själv, byt Bellman 6,0 mot valfri 5,2 i några dagar, sen till 3,5 och sen till 2,8%. Sen kan du minska antalet. Tvinga i dig mat och ät lättäten mat typ soppor. Ät vitaminer och mineraler särskilt B1 och magnesium.