Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Ditto, det är fan inte värt det, någonsin!
Ok, nu är du ju inte TS.
Men det vore intressant och veta vad du grundar ditt korta budskap på ?
Citera
2022-08-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Denna knappast värre hepatoxiskt än alkoholen eller blott paracetamol, i princip allt man äter och dricker måste förstås göra ett s,k "första pass" förbi levern, det är inte gift detta dock(Se nightshadefamiljen för dylikt(den är rätt bred!)), fan folk äter bladen som "sallad" dagligen i japan(om jag minns korrekt, något asiatiskt land iaf eller fler), rätt kolhydratfri och proteinrik "sallad" för den delen.

The good outweighs the bad, sedan är det ju knappast menat att man skall gå på det konstant resten av livet, utan bara så att man tar sig igenom och utanför riskzonen för akut återfall samt vid behov inför när man kanske drar ut och gör någonting där begäret kan tänkas komma att krypa tillbaka under nackskinnet.

Klarat mig rätt länge nu på Kudzu, kan inte svara för varesig det är placebo eller genuin verkan, dock så talar ju studien rätt starkt för att det faktiskt har god effekt, så jag fortsätter såhär jag.

Det där sitter bara i huvudet.
Klassisk placebo.
Citera
2022-08-24, 04:51
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Det där sitter bara i huvudet.
Klassisk placebo.

Mycket duktigt utav dig att öht ens läsa den dubbelblinda placebostudien.
Citera
2023-06-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Det är en dyr hobby och nej är inte stolt, min lever är inget att hänga i granen. Spyr bajsar och pissar blod. 2013 fick jag sjukdomen henoch-schönlein purpura som inte direkt hjälpte.

Fy fasen. Är du av med HSP nu? Det är ju längesedan menar jag.
Citera
2023-06-13, 14:49
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Tragiskt att läsa när min egen frus pappa en gång dog av sitt alkoholmissbruk med all den sorgen det drog med sig när frun under dessa år bara var ett barn. SÖK HJÄLP OCH GE DIG INTE FÖRRÄN DU FÅR DEN HJÄLPEN. (Och ta hand om den lilla katten).
Citera
2023-06-13, 14:54
Bannlyst
Det är ganska kört när det gått såhär långt.

Storflaska vodka och såpass många starköl.

Många har dött då det inte finns någon behandling till dessa mängder.

Kroppen lägger av om man slutar direkt.
Det blir döden.

Mitt råd är att fixa detta hemifrån själv.
Men det kommer krävas 20v semester minst.
Och par flaskor Theralen/Alimemazin för sömn.
Samt 5mg Diazepam till dom värsta dagarna mot slutet.
CBD Vape slappnar av med. Starka CBD Buds och örtvape.

Trappa ner på Vodkan till noll sakta men säkert. Tar omkring 10v.
Den måste man först få ur bild helt.
Sen ölen 1 mindre per dag för varje vecka som går.

Det krävs att man är även MAN av rang.

Allt mellan 20-30veckor får vi räkna minst.
Lång och jobbig process kan kännas, men ett måste.

Annars är det graven innan 40
Citera
2023-06-13, 15:03
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gistgucker
Ts är ett troll finns ingen som klarar denämnda mängderna

Eh, jo. Det finns ganska många storkrökare som klarar de mängderna.
Citera
2023-06-13, 16:03
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Ja nu är man ju väldigt nyfiken på hur det gick.
Hoppas bra!
Citera
2023-06-13, 17:07
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Dricka varje dag i 13 år.. Vad väljer man då att dricka? Ts står väl inte med mixern och blandar goda cocktails?
Citera
2023-06-13, 17:20
Medlem
Dricka varje dag är omoraliskt och jag hoppas att TS slutat upp med det dåliga beteenset.
Citera
2023-06-13, 20:11
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Jobbar självständig som arbetsledare på en mekanisk verkstad för uthyrning av maskiner och service av enklare maskiner samt det vi har kunskap om. Lite som ModeLX så tänker jag inte testa några växter från vad Heyy sagde. Gistgucker prova att drick varje dag så det blir mer regel än undantag, man hamnar i en punkt där det bara går utför och där jag nu igen, tar hjälp från dom vill lyssna så gott jag kan. Jag hade förhållande 2013-2019ish som hjälpte mig men det sket sig pga av mitt drickande, då var det att bara att lämmna hus o hem och söka lägenhet, så där är jag idag. Tror jag tänker tillbaka för mycket och lever på nostalgi som var kaos nu i efterhand. Hoppas ni har en trevlig kväll.

Hur går det?
Citera
2023-06-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Hur går det?

Godkväll dricker några öl ikväll "igen" men det är betydligt bättre, (bara köpt) 8st bellman 6.0or ett par veckor varje dag. Finns det några andra alkoholister här i tråden? behöver spy en 2-3 gånger per arbetsdag 07-16. Får random kräkningar, någon annan som haft liknande?. Dricker otroligt mycket vatten. Kan inte dricka kaffe som jag gillar, det kommer upp inom 1 timme. Äter lite ofta en liten macka så spyr jag, väntar en timme eller 2 sen tar jag en liten macka igen, om och om igen beroende vad jag druckit. Hur gör ni andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in