Citat:
Ursprungligen postat av
realFEZ
Jag muppade mig inte. Men jag har lärt mig av misstaget. Det finns ingen anledning att prata med ordningsvakter öht. Jag är ...mer än tillräckligt... gammal.
Jag läste den tråden. Det är rätt små skadestånd det handlar om.
Jag var inte så sugen på att sitta i 10, 12, 18h?-COVID-19-köer på SöS så jag stod över det där. Så länge jag hade ryggen i rätt position så gjorde det inte särskilt ont. Men det blev desto värre då jag tog ett "felsteg".
Och, ja, det lär vara rätt kört juridiskt.
Lite muppade du dig när du imiterade honom och för att sedan vända dig om och fråga hur långt du ska gå?
Vilket jag hade börjat skratta högt av, men dom verkar rätt känsliga dom här typerna. Precis som när jag bad dom iakta att jag drar mitt SL kort och inte plankar, inte fan hade jag väntat mig att dom ska dra batonger för det, så jag tror på dig vilket andra i tråden inte verkar att göra, har sett många gånger hur dessa undermänniskor beter sig.
Ja, jag förstår det. Inget skadestånd att tala om nej, men skönt ändå att personen fick äta upp det han gjort, känns ju som en enorm vinst. Han hade gärna fått slagit ut 2-3 tänder till om det ytterligare hade lett till 20-30k
Hade ändå gratis tandvård i den åldern.
Men nästa gång du råkar ut för liknande gör en polisanmälan direkt, ju flera som kommer in på samma person desto bättre då det uppenbarligen visar att något är fel.