Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2021-12-27, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Man näthatar för att man vill veta detaljer om hur samtalet gick innan nån blir oprovocerat påhoppad av fyra man?
Tror det bara var två, kanske tre, som skadade mig.

Citat:
Detta uttalande tillsammans med infon om att du "spelar käpp" tyder starkt på att du hade tjänat i hop till varenda blessyr.
Jepp, då är vi med på din inställning kring Ärendet.
Citera
2021-12-27, 14:09
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det var inget anmärkningsvärt vi pratade om. Det var lite om deras arbete, om jag minns rätt.

Så du med din käpp sökte upp några ordningsvakter för att bara prata.

Nej det här håller inte.
Citera
2021-12-27, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Så du med din käpp sökte upp några ordningsvakter för att bara prata.
Jag tog en promenad och gbegick misstaget att jag tänkte läsa min epost i Björns trädgård. Egentligen skulle jag träffa en kompis där vid 10, men det blev inställt. Det var 17/5, vid 10:15-tiden. Där stod fyra (tror jag) ordningsvakter och jag pratade lite med dom fredligt. Det hela urartade (se trådstarten).
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej det här håller inte.
Vad är det som inte håller?
Citera
2021-12-27, 15:01
Medlem
PeterForsmans avatar
Citat:
Där stod fyra (tror jag) ordningsvakter och jag pratade lite med dom fredligt. Det hela urartade (se trådstarten).
Vad är det som inte håller?

Vem inledde samtalet och med vad?

Varför börjar man "prata lite" med ordningsvakter om man inte behöver deras hjälp eller vill påkalla deras uppmärksamhet till en situation?
Citera
2021-12-27, 15:40
Bannlyst
Citat:
Vem inledde samtalet och med vad?
Jag minns inte vem som började samtalet och med vad. Men jag minns att jag pratade lite med dom om hur deras arbete var.

Citat:
Varför börjar man "prata lite" med ordningsvakter om man inte behöver deras hjälp eller vill påkalla deras uppmärksamhet till en situation?
Varför "pratar man lite" med någon öht.? Det är inte helt enkelt att svara på.
Citera
2021-12-29, 16:53
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Hur/när/var får jag hjälp av ett juridiskt ombud? Jag tänkte inte betala något för det då.

Som jag sa ska du förbereda dig med tidslinjen och vittnen, du har flera alternativ att vända dig till. Sök på nätet så ser du vilka möjligheter som finns, det finns allt från studerande i juridik till slipade ombud med erfarenhet som bjuder på rådgivning.

Lycka till och lägg energin på lagom nivå för risken är att utredning läggs ned.
Citera
2021-12-29, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Som jag sa ska du förbereda dig med tidslinjen och vittnen, du har flera alternativ att vända dig till. Sök på nätet så ser du vilka möjligheter som finns, det finns allt från studerande i juridik till slipade ombud med erfarenhet som bjuder på rådgivning.

Lycka till och lägg energin på lagom nivå för risken är att utredning läggs ned.
Tack! Vittnen finns det inga, så vitt jag vet. Annat än ordningsvakter. Energin kommer läggas på väldigt låg nivå och det här är inte så prioriterat för mig just nu.
Citera
2021-12-29, 17:03
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Tack! Vittnen finns det inga, så vitt jag vet. Annat än ordningsvakter. Energin kommer läggas på väldigt låg nivå och det här är inte så prioriterat för mig just nu.

Se till att få det gjort bara, då blir det lättare att gå vidare med lite självkänsla i behåll. Ingen vill bli utsatt för vad du fått uppleva och klart det är fel agerat av ordningsvakterna, tänk på alla som blivit misshandlade och kränkta men ej vågar skriva om det.
Citera
2021-12-29, 17:31
Medlem
bobo909s avatar
Varför står du och muppar dig med muppar för? Slutar bara på ett sätt. Antar att du inte är så gammal? Kunde själv uppträda lite provocerande ibland i mina unga dagar typ efter jag varit och förkrökat på nivå 22 och skulle ta tunnelbanan vidare från fridhemsplan. Minns vid just det tillfället att när jag skulle dra mitt kort stod några ordningsvakter där och då sa jag "HURRNI KOLLA NU, JAG DRAAAR KORTET!". Direkt drog dom fram batongerna och började jaga vilket ledde till att jag joggade ifrån tjockisarna. Varken noll tolerans och humor från dessa misslyckade snutar.

Men har själv fått en tand utslagen på en krog (finns en gammal tråd om det som jag skrev för typ över 10 år sedan om du kollar min historik). Nu visade det sig vara en entrévärd och inte en ordningsvakt som jag felaktigt trodde direkt efter händelsen, men jag ringde polisen direkt som kom och trodde på mig samt gick in och tog reda på vem denna var. Hade som tur var en massa vittnen och det ledde till en rättegång som jag själv deltog på via telefon typ 1-2 år senare då jag hade flyttat till Oslo. Han blev dömd iallafall och jag fick skadestånd på 10 000 som tog en jävla tid för den serben att betala.

Självklart skulle du åkt med till SöS och dokumenterat skadorna samt ringt polisen direkt. Efter 7 månader är det såklart kört.

Men sluta med att leka allan ballan framför allan ballan
Citera
2021-12-30, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Varför står du och muppar dig med muppar för? Slutar bara på ett sätt. Antar att du inte är så gammal?
Jag muppade mig inte. Men jag har lärt mig av misstaget. Det finns ingen anledning att prata med ordningsvakter öht. Jag är ...mer än tillräckligt... gammal.

Citat:
Men har själv fått en tand utslagen på en krog (finns en gammal tråd om det som jag skrev för typ över 10 år sedan om du kollar min historik). Nu visade det sig vara en entrévärd och inte en ordningsvakt som jag felaktigt trodde direkt efter händelsen, men jag ringde polisen direkt som kom och trodde på mig samt gick in och tog reda på vem denna var. Hade som tur var en massa vittnen och det ledde till en rättegång som jag själv deltog på via telefon typ 1-2 år senare då jag hade flyttat till Oslo. Han blev dömd iallafall och jag fick skadestånd på 10 000 som tog en jävla tid för den serben att betala.
Jag läste den tråden. Det är rätt små skadestånd det handlar om.

Citat:
Självklart skulle du åkt med till SöS och dokumenterat skadorna samt ringt polisen direkt. Efter 7 månader är det såklart kört.
Jag var inte så sugen på att sitta i 10, 12, 18h?-COVID-19-köer på SöS så jag stod över det där. Så länge jag hade ryggen i rätt position så gjorde det inte särskilt ont. Men det blev desto värre då jag tog ett "felsteg". Och, ja, det lär vara rätt kört juridiskt.
Citera
2021-12-30, 15:51
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Jag muppade mig inte. Men jag har lärt mig av misstaget. Det finns ingen anledning att prata med ordningsvakter öht. Jag är ...mer än tillräckligt... gammal.

Jag läste den tråden. Det är rätt små skadestånd det handlar om.

Jag var inte så sugen på att sitta i 10, 12, 18h?-COVID-19-köer på SöS så jag stod över det där. Så länge jag hade ryggen i rätt position så gjorde det inte särskilt ont. Men det blev desto värre då jag tog ett "felsteg". Och, ja, det lär vara rätt kört juridiskt.

Lite muppade du dig när du imiterade honom och för att sedan vända dig om och fråga hur långt du ska gå? Vilket jag hade börjat skratta högt av, men dom verkar rätt känsliga dom här typerna. Precis som när jag bad dom iakta att jag drar mitt SL kort och inte plankar, inte fan hade jag väntat mig att dom ska dra batonger för det, så jag tror på dig vilket andra i tråden inte verkar att göra, har sett många gånger hur dessa undermänniskor beter sig.

Ja, jag förstår det. Inget skadestånd att tala om nej, men skönt ändå att personen fick äta upp det han gjort, känns ju som en enorm vinst. Han hade gärna fått slagit ut 2-3 tänder till om det ytterligare hade lett till 20-30k Hade ändå gratis tandvård i den åldern.

Men nästa gång du råkar ut för liknande gör en polisanmälan direkt, ju flera som kommer in på samma person desto bättre då det uppenbarligen visar att något är fel.
Citera
2021-12-30, 17:45
Bannlyst
Citat:
Lite muppade du dig när du imiterade honom och för att sedan vända dig om och fråga hur långt du ska gå?
Tja, armarna i kors ska väl jag också få ha. Men det var tydligen rätt onödigt/olämpligt. Det var en seriös fråga ang. hur långt jag var tvungen att gå eftersom jag skulle sätta mig och kolla min mail. Det fanns ju f.ö. ingen anledning till att jag inte skulle få vara på Medborgaplatsen. Men eftersom jag inte vill vara där (någonsin egentligen) var det inte ett problem.
Citat:
Vilket jag hade börjat skratta högt av...
Antagligen jag med. För att sen svara på frågan.

Citat:
Precis som när jag bad dom iakta att jag drar mitt SL kort och inte plankar...
Vadan detta? Är du någon slags "luffare"?

Citat:
Men nästa gång du råkar ut för liknande gör en polisanmälan direkt, ju flera som kommer in på samma person desto bättre då det uppenbarligen visar att något är fel.
Jag har inga planer på att det ska hända igen, men om det händer kommer jag anmäla direkt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in