Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-01-05, 06:50
Avstängd
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det provade man redan under 1800-talet. Det fungerade inte speciellt bra. Norge, som har en ännu mer humanare kriminalvård än Sverige, har färre återfall än Sverige. Sveriges problem när det gäller personal är att för få arbetar med intagna och för många vänder papper. Lönetrappan är också så att du får ofta högre lön ju mer papper du vänder. Det gör också lättare för de intagna att muta vårdare som har nära kontakt med dem.

Någon skall betala för dessa lyxfängelse, det bli du och jag. Världen högsta skatter kan bli 101% fråga Astrid Lindgren.

Särskilt när 75% av dem som besudlar svenska fängelse inte ens har jord och blod kopplingar till riket, dvs man skulle prinpicpe straffa dem med isolering under hela straffet och sedan skicka hem packet till 3:e världen ingen , där slöddret hör hemma.

DET GÅR INTE ATT DALTA MED KRIMINELLA! Se på Svartenbrandt.
Citera
2022-01-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Besöksparkeringen är en del av anstaltsområdet även fast det är utanför stängslen.

Inte på alla anstalter. Jag vet minst två där de tillhör kommunen och är öppen för allt alla. Dessutom så är skyltningen om kamerabevakning finns ofta på porten och inte vid parkeringen.
Citera
2022-01-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Någon skall betala för dessa lyxfängelse, det bli du och jag. Världen högsta skatter kan bli 101% fråga Astrid Lindgren.

Särskilt när 75% av dem som besudlar svenska fängelse inte ens har jord och blod kopplingar till riket, dvs man skulle prinpicpe straffa dem med isolering under hela straffet och sedan skicka hem packet till 3:e världen ingen , där slöddret hör hemma.

DET GÅR INTE ATT DALTA MED KRIMINELLA! Se på Svartenbrandt.

Öhhh du verkar inte veta riktigt vad du pratar om.
Citera
2022-01-05, 13:36
Avstängd
Niggerss avatar
Citat:
Öhhh du verkar inte veta riktigt vad du pratar om.

Öhhhhh. Är du klassad som femfemma av staten? Kommunist?
Citera
2022-01-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Öhhhhh. Är du klassad som femfemma av staten? Kommunist?

Bara du att kommer och brölar om Astrid Lindgren visar väl att du inte är vidare påläst. Sen drar upp Svartenbrant i samma veva som beviset för att dina medeltida idéer skulle fungera visar väl på att jag har rätt. Sen som grädde på moset kommer urbrölet från de som inte fattar något på högerkanten - Kommunist? Jag tror inte ens du vet vad kommunism är för något.

1 Sverige har inte världens högsta skatter

2 Astrid pratade om marginalskatter - Där hon hade både rätt och fel.

3 Det var för cirka 50 år sedan.

Skattetrycket är högt i Sverige men inte högst världen. Utan det är ett land som brölarna ofta gillar - Danmark!

PS Flera stater i USA har börjat tittat på Norges fängelsesystem.
Citera
2022-01-05, 16:14
Avstängd
Niggerss avatar
1) Sverige har för höga skatter
2) Lindgren fick Palme förlora sosse makten i 40 år ,1976 års val. Hon hade en poäng. Skatterna måste ner och lyxen i Kumla bunkern lika så,

Citat:
Bara du att kommer och brölar om Astrid Lindgren visar väl att du inte är vidare påläst. Sen drar upp Svartenbrant i samma veva som beviset för att dina medeltida idéer skulle fungera visar väl på att jag har rätt. Sen som grädde på moset kommer urbrölet från de som inte fattar något på högerkanten - Kommunist? Jag tror inte ens du vet vad kommunism är för något.

1 Sverige har inte världens högsta skatter

2 Astrid pratade om marginalskatter - Där hon hade både rätt och fel.

3 Det var för cirka 50 år sedan.

Skattetrycket är högt i Sverige men inte högst världen. Utan det är ett land som brölarna ofta gillar - Danmark!

PS Flera stater i USA har börjat tittat på Norges fängelsesystem.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in