2022-01-06, 12:10
Medlem
RektumDestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Nej, du lägger den i tanklocket.

Dom är väl låsta? Äger ingen bil så har noll koll på bilar.
Citera
2022-01-06, 12:15
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RektumDestroyer
Vad leder det till? Först var tanken att slå sönder bilen med baseball trät, men tänkte att det var för milt och vill gärna steppa upp gamet lite. Är ostraffad sedan tidigare och nu när jag ändå ska begå brott ska det göras rejält.

Är du ostraffad sedan tidigare så har du allt att förlora. Är du straffad för våldsbrott så kommer det att sätta många käppar i hjulet för dig när du t ex ska söka jobb, vapenlicens eller flytta till ett annat land.
Den jäveln kan inte vara värd detta. Åker du dit för grov mordbrand och någon blir brännskadad kan du räkna med fängelsestraff och över 100 000 kr i skadestånd. Det är inget värt, kvittar vad han fördärvat.

Citat:
Han har redan flyttat ut så är inte min lägenhet. Ungen kommer skada personen mest känslomässigt livet ut.

Du borde ha tagit en deposition på minst 10 000 kr som du kunde reglera hans skuld. Har du inte gjort detta får du skylla dig själv att du var så korkad. Inte hämnas med våld.
Citera
2022-01-06, 12:15
Avstängd
SomaliaKickers46s avatar
Citat:
Dom är väl låsta? Äger ingen bil så har noll koll på bilar.

Men knark har du nog full koll på.
Citera
2022-01-06, 12:16
Medlem
RektumDestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Brottslighet ska vi inte diskutera i tråden. Släpp detta och gå vidare som en mer klok och erfaren person.

Det är brottsligheten vi ska diskutera och nej jag tänker inte släppa det. Handlar som sagt inte om pengar utan principer. Personen har redan fått hyra utan att jag tjänar något på det, sumpar sedan en dyr möbel för 4-5 tusen och hade bara ställt ut den i gången till förråden då den inte fick plats vilket ledde till att någon annan såklart snott den, säger sedan att jag ska polisanmäla för att någon snott den liksom WTF?! Ok. Skitsamma då! Personen säger sen sedan att även annan pryl saknas och kan ersätta den, sen skiter i det när jag skickar kvittot på någon hundralapp!

Personen ska få lida, och det med råge. Ska döda ungjäveln hans.. Ungen är ändå ful som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Men knark har du nog full koll på.

Knarkar inte längre men tänkte trycka i mig massa benso när jag ska döda ungen eller slänga in molotovs. Hur ska jag lägga in tampongen i tanken när den är låst?
Citera
2022-01-06, 12:17
Medlem
Citat:

Vad är era funderingar och förslag?

Fundering: Den här människan är ju inte vid sina sinnens fulla bruk.
Förslag: Uppsök närmaste psykiatriavdelning.
Citera
2022-01-06, 12:21
Medlem
RektumDestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Är du ostraffad sedan tidigare så har du allt att förlora. Är du straffad för våldsbrott så kommer det att sätta många käppar i hjulet för dig när du t ex ska söka jobb, vapenlicens eller flytta till ett annat land.
Den jäveln kan inte vara värd detta. Åker du dit för grov mordbrand och någon blir brännskadad kan du räkna med fängelsestraff och över 100 000 kr i skadestånd. Det är inget värt, kvittar vad han fördärvat.

Förväntar mig inte att komma ut efter, men njutelsen av att personen ligger där dag och natt med en sådan enorm ångest livet ut för några hundralappar är värt det. Så länge personen mår sämre än mig vilket han kommer göra när jag klipper ungjäveln räcker för mig.

Citat:
Du borde ha tagit en deposition på minst 10 000 kr som du kunde reglera hans skuld. Har du inte gjort detta får du skylla dig själv att du var så korkad. Inte hämnas med våld.

Ja tog ut en månadshyra men personen sket i att betala en månad.
Citera
2022-01-06, 12:25
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Vad är det som gynnar mig själv? Det gynnar väl för fan inte mig själv om jag sitter inne livet ut och det är hela poängen. Men det kan jag stå ut med så länge personen resten av sitt liv får leva med tanken - var detta värt för någon hundralapp?

Prova att låsa in dig på toaletten i 72 timmar utan mobil eller annan förströelse och kissa i handfatet. Sedan går du raka vägen till närmsta tingsrätt oduschad och i samma kläder och sitter med på en häktes förhandling, efter det låser du in dig i sovrummet med som mest en liten tv med fåtal kanaler att följa. Sitt där i 10 månader och återkom till tråden med en utvärdering, blir bara flamsigt annars. GLHF!
Citera
2022-01-06, 12:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Nej. Kommer inte gå vidare. Personen ska lida helt enkelt. Det hela har lätt till att jag nu tar överpris för den nuvarande hyresgästen, är det rätt att den personen ska få lida ekonomiskt för en person som jag ställde upp för bland 300 sökande till ett kanonpris? Och sedan inte kan betala några hundra kronor när jag redan släppt det med den dyrare möbeln? Det handlar inte om pengarna utan om principer.
Du har uppenbarligen inte släppt det. Om du kan skaka fram kvittot till den dyrare möbeln, lämna in den till inkasso (eller du kanske kan fakturera personen, lämna över det efter tio dagar till inkasso). Om denne inte betalar så får han en prick i tre eller fem år eller vad fan det är. Verkar mer rimligt än att göra barnet cp-skadat över ett par tusen.
Citera
2022-01-06, 12:27
Medlem
RektumDestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Prova att låsa in dig på toaletten i 72 timmar utan mobil eller annan förströelse och kissa i handfatet. Sedan går du raka vägen till närmsta tingsrätt oduschad och i samma kläder och sitter med på en häktes förhandling, efter det låser du in dig i sovrummet med som mest en liten tv med fåtal kanaler att följa. Sitt där i 10 månader och återkom till tråden med en utvärdering, blir bara flamsigt annars. GLHF!

Rapporterad för trams och offtopic.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du har uppenbarligen inte släppt det. Om du kan skaka fram kvittot till den dyrare möbeln, lämna in den till inkasso (eller du kanske kan fakturera personen, lämna över det efter tio dagar till inkasso). Om denne inte betalar så får han en prick i tre eller fem år eller vad fan det är. Verkar mer rimligt än att göra barnet cp-skadat över ett par tusen.

Jag hade verkligen släppt den dyrare möbeln, tänkte skitsamma då. Men då personen skrivit att han ska ersätta den mindre prylen för några hundralappar och sedan SKITER i det, där gick gränsen.

Barnet ska inte bli cp-skadet utan ungjäveln ska DÖ! Sedan kan han sitta där gråtandes livet ut för några jävla hundralappar.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Exakt. Verkar som TS borde straffa sig själv istället med ett slag i huvudet.

Rapporterad för trams och offtopic. Meningslöst inlägg som inte bidrag något till diskussionen.
Senast redigerad av RektumDestroyer 2022-01-06 kl. 12:31.
Citera
2022-01-06, 12:27
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Exakt. Verkar som TS borde straffa sig själv istället med ett slag i huvudet.
Citera
2022-01-06, 12:36
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Mest fascinerad över all särskrivning . Så TS är hyresvärd ?? Säg upp kontraktet med hänvisning till aktuellt ämne .

Ps .. SFI har utbildningar.
Citera
2022-01-06, 12:53
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Hej!

En andra handshyres gäst till mig har gjort sig av med en dyr möbel till mig och vägrar ersätta. Även har denna lyckas sumpa en mindre pryl för endast någon enstaka hundralapp. Hyresgästen hade gått med på att ersätta den mindre prylen, och nu när jag skickar kvitto på denna så ignoneras jag totalt.

Tänker därmed ta ut min hämnd, och det med råge. Antingen har jag planer på att kasta in 3-4 Molotov cocktail i fönstret där denna bor. Målet är inte att döda och vill inte just döda personen men om någon familjemedlem stryker med är det helt okej.

Eller så tänker jag klippa personens barn med ett baseball trä i huvudet till döds, barnet är 5-7år.

Efter händelsen överlämnar jag mig till polisen och sitter gärna på kåken livet ut med ett stort smile om dagarna.

Målet med allt är att personen resten av livet ska vakna upp med dilemmat - borde jag kanske ändå inte ha betalt någon enstaka hundralapp för den mindre prylen istället när personen ändå sket i möbeln som kostade runt 4-5 tusen?

Vad är era funderingar och förslag? Baseball trät i huvet på ungjäveln eller molotov cocktails genom fönstret?

Det är bättre att du tar ditt liv.
Det är vad Gud hade velat. Tänk så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in