Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-09, 15:45
Medlem
Jag tycker detta är jättebra!

Detta är det bästa som hänt vår statsminister och alla andra strutsar i vår regering.

Klart de ska ha verkligheten. lllt i samhället, allt i vårt land ska de leva, exakt precis så som de bestämt åt oss andra. Vi drabbas av deras galenskap, då ska ju givetvis de också ha verkligheten hos sig.

Varför ska de bo i en skyddad verkstad? Strutsarna gör allt de kan för att vi andra ska få kriminallitet ute på våra gator och hemma i våra vardagsrum. Våra barn ska ha det så otryggt det bara går, ja men varsågoda sätt era barn i verklighetens skolor, bo i hus ute i verkligheten.

Kanon detta.
Citera
2022-01-09, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Men om hon har anlitat städfirman en längre tid så har väl det städats hemma hos henne mer än denna gång. (Om hon inte anlitade företaget enbart för flyttstädning.)

Men illa ändå att anlita ett företag vars hemsida är som något som ett barn snickrat ihop med alla särskrivningar, konstiga formuleringar, grammatiska fel och annat som sticker i ögat.

https://ibb.co/pyQdJTq

Bilden på pappan och sonen i kostymer och rosa slipsar med en dammsugare på gräsmattan slog dock allt 😂

Du missade att de rättar till eventuella synpunkter 🤔
Citera
2022-01-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
"Statsministern beklagar samröre med städfirma" är det något vi vanliga människor kan göra i framtiden?
Eller gäller det bara naiva socialdemokrater?
Jag formligen njöt av det fetade ordet när det användes om vad Sveriges statsminister ägnat sig åt, ljuvligt!

"samröre" -det har man med exempelvis maffia och/eller organiserad brottslighet. Man har INTE "samröre" med en städfirma hur bra eller usel den än må vara!
Citera
2022-01-09, 15:52
Medlem
Jack-Ryans avatar
Detta är en bild av det numera sorgligt korrumperade Sverige.
Citera
2022-01-09, 15:53
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kan inte Maggan städa själv? Sossarna har ju alltid varit emot pigor.
Fredrik Reinfeldt som jag inte heller gillar, brukade i alla fall säga att han älskade att städa.

Jag trodde att du drog en vits om att Reinfeldt älskar att städa så jag googlade och du har rätt.

Städmästaren Reinfeldt är dammets fiende nummer ett och ser städning som ett
gympass när han far runt med dammsugaren iklädd i sina städbyxor med många fickor. 😁

https://www.aftonbladet.se/relatione...ar-en-konstart
Senast redigerad av Pethuglin 2022-01-09 kl. 16:23.
Citera
2022-01-09, 15:56
Medlem
Duvlorts avatar
Men inte ens Reinfeldt hade väl kompetens nog om hur man dammsuger en gräsmatta?
Därför tyckte Maggan att det var bättre lämna över till de som hade den kunskapen.
Citera
2022-01-09, 15:58
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Du missade att de rättar till eventuella synpunkter 🤔

Nej, missade ingenting men om jag rättat till allt hade det blivit enda röd röra 😂
(Till exempel är inte rubriker lika utan ibland större bokstäver med fetstil och ibland inte.)
Citera
2022-01-09, 15:59
Medlem
Slappa Sverige, inget nytt. Det gömmer sig upp till 100 000 människor i Sverige som omedelbart borde utvisas, men den svenska inställningen är att de kränks om man kräver bevis på att de uppehåller sig legalt i landet.
Jag har förlorat all respekt för det land jag föddes i och kommer lämna så fort pensionen är säkrad.
Citera
2022-01-09, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Eller så diskuterar folk vad de vill utan att fascister som du får för sig att bestämma...

Försök komma in och arbeta på tex ett kärnkraftverk utan att bli kollad från topp till tå..det är helt omöjligt..i princip
Citera
2022-01-09, 16:03
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer
Slappa Sverige, inget nytt. Det gömmer sig upp till 100 000 människor i Sverige som omedelbart borde utvisas, men den svenska inställningen är att de kränks om man kräver bevis på att de uppehåller sig legalt i landet.
Jag har förlorat all respekt för det land jag föddes i och kommer lämna så fort pensionen är säkrad.

Då får du skynda dig:
"Ministern vill öka skatteuttag vid utlandsflytt

För att hindra skatteplanering vill regeringen införa en utflyttningsskatt för personer som för ut kapital från Sverige.

Det säger finansminister Magdalena Andersson till Ekot."
Citera
2022-01-09, 16:04
Medlem
Toppen av det så kallade ”arbetarpartiet” anlitar alltså företag som saknar kollektivavtal eller ens bryr sig om svensk arbetsrätt för att spara nån hundring i månaden på städning. Rot-avdraget var alltså inte tillräckligt. Fy fan.
Citera
2022-01-09, 16:06
Medlem
Har man pengar så är det väl all rätt att man ska få unna sig i personal som utför detta jobb så man kan fokusera på annat.

Dok så är det säkerhetspolisen, hennes personliga beskydd och dom som personligen vackar över henne liksom organiserar hennes schema efter hennes behag som borde coordinera att hennes bostad är säker att vistas, att personalen där har rätt utbildning för om larmet gick så har dom inte ens kompetens att vistas i den byggnaden för att utföra sitt jobb. Vilken städfirma som helst borde inte ens få vistas hos politiker och nu vet jag inte vem som städer i riksdagen men jag hoppas det är en kompetent grupp som får svara på tuff frågor dagligen åtminstone samt är under sträng bevakning av en myndighet så inget kan planteras, tas av främmande makt eller avlyssnas.

Detta är jävligt farligt om hanteras fel. Ryssarna är kända att använda alla tänkbara medel att få den info som krävs och vi i Sverige är kända att vara den mellanhand som försöker med diplomati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in