Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Ska man verkligen behöva kontrollera varje företag som man köper varor och tjänster ifrån? Det är skatteverkets och polisens uppgift att se till att verksamheter bedrivs lagligt inte den enskilde medborgarens. Om jag till exempel handlar på en webbshop kan jag ju inte kolla upp ifall de har betalat sina skatter och inte har kriminella som anställda.
Det enda problemet i detta fall är väl att SÄPO inte har haft koll på personer som har kommit in i statsministerns bostad.
Det är inte
olagligt att anlita företag utan kollektivavtal. Men det är hyckleri på rent sinnessjuka nivåer när politiker, som läxar upp befolkningen för att anlita dessa oseriösa företag,
själv anlitar ett sådant bolag. Trots att det bara tar 5 min att kolla upp huruvida dom har kollektivavtal eller inte.
Det man däremot måste göra när man som privatperson anlitar hantverkare, städare osv. är att bolaget verkligen finns & att dom har F-skattesedel. Annars kan man åka på en jävla skattesmäll.
Den viktigaste frågan just nu är huruvida timdebiteringen varit så låg att hon borde fattat att det rörde sig om svartjobbare.
För om detta är fallet så kommer hon att tvingas avgå.