Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
Ulf Kristersson har inte heller koll på om hans pigor har kollektivavtal. Nu har han skitit i det blå skåpet så att det blev helt brunt invändigt.
Jag tror att hela den här ”affären” är beställd av Timbro eller moderaterna. Inget städbolag skulle frivilligt sätta sig i den här situationen. Företagaren skulle ställa till skandal och fick antagligen ett minst tvåsiffrigt antal miljoner för att göra det. Follow the money, så vet vi vem som är skyldig och vem som är brottsoffer i det här.
Du överskattar dem. Varför skulle de vilja dra igång en affär som väcker folks avsky mot de som har råd att anlita pigor istället för att städa själv? Moderaterna var väl de som införde RUT?
Nej, tyvärr. Jag tror att Andersson är så här aningslös och klantig själv. Hon har gått på lägsta priset för städningen och inte tänkt några vändor till, tyvärr.
Det finns flera bottnar i detta: Anderssons häpnadsväckande anlitande av detta företag, företaget själv som inte verkar vara helt rumsrent, den utvisningsdömda tjuven som var städerska (varför åker hon inte hem?) samt SÄPOs totalt slappa säkerhetshantering av Anderssons hem.
Att Timbro skulle kunna sy ihop detta agerande tror jag inte alls på. Inte ens ryssarna skulle klara av att skapa denna härva. Det har de inblandade klantiga personerna själva lyckats med!