Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion
Jag gillar det öppna Europa med trafficking, svartarbete, stölder, mord, våldtäkter. Fattiga desperata människor som inte kan bete sig. Ryssar, Polacker, Litauer osv. Balterna är våra Mexikanare. Jag har själv haft en alldeles utmärkt barnflicka från vitryssland. Hon pratade till och med svenska när hon kom hit. Jag vinner på det här systemet.
Allt blir billigare, och vi kan lägga pengarna på våra bostäder.
Dränerade vårt hus, alla förutom arbetsledaren var polacker. Men samtidigt är det skillnad på EU- och icke EU-medborgare, i detta fall är det en nicaraguan så vi pratar icke EU här.
Jag tycker som sagt att debatten om riket säkerhet tagit onödiga proportioner och man bör istället fokusera hur det egentligen fungerar på svensk arbetsmarknad.
Citera
2022-01-09, 08:01
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Jag tycker att man skall ställa SÄPO mot väggen. Har dom inte fått känna flåset i nacken tidigare så ska dom få det nu.
Frågan blir då om dom överhuvudtaget har insyn o skyddar de folkvalda eller bara sitter på höga löner?
Det låter sig knappast göras då vi har nyanställd chef ( kvinna, vad annars? ), på SKRÄPO sedan1 oktober 2021 Charlotte von Essen. Tidigare chefen Klas Friberg fick kalla fötter och avgick av privata skäl. Ja, det var säkert privata skäl!

Igår under intervjun gjorde Von Essen som kvinnor brukar göra, vände rygen till och hänvisade till arbetsbeskriviningen / uppdraget. Von Essen var helt enkelt för likgiltig för att ens kunna kläcka ur sig den väl etablerade ursäkten, - vi ska se över våra rutiner, bla bla -. Istället för att erkänna sina brister och säga; ja här får vi tänka utanför boxen, HA HA, och utöka arbetsbeskrivningen.

Allt är så korkat att man får andnöd bara man tänker på det!
Citera
2022-01-09, 08:01
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det ser ju verkligen inte seriöst ut. Men att han driver bolag trots att han kört med bluffakturor och stoppat pengarna i egen ficka enligt Kammarrätten är helt absurt.
Gift med en Tatjana och ligger i solen när Expressen når honom. Han vet ju iiiiiiiiiiinget han har bara underleverantörer. Skatt fick han betala 600000 då han dömdes. Vem vet om det är en kriminell organisation. Synd att han inte var mer noga för hans bolag kommer att synas i sömmarna.

På pappret se det seriöst ut, han har en ganska stå omsättning.
Citera
2022-01-09, 08:05
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Bra omsättning och vinst för städfirma. Funkar säkert om man betalar fjuttlöner men det är inget man kan kräva av en statsminister och tidigare finansminister att räkna ut. Säkerligen har företaget tappat fler av sina välavlönade kunder som säker också är kompis med Magda.

Gissar att resultatet för företaget kommer se annorlunda ut efter nästa bokslut om de ens finns kvar😂😂

Sossar har dubbla måttstocka, ni kom väl ihåg Laila Freivaldsn som ombilda till bostadsrätt, men vanliga Svenska skulle bo kvar i sina statar lägenheter, utan det skulle bara sosse adeln i innestan skulle få ombildning.

Sedan beslutade hon att stänga ner SD hemsida.
Citera
2022-01-09, 08:07
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Du är arg så att du håller på att spricka för att du blivit bestulen möjligheten som svensk att få städa hos Magdalena! Är du mest ledsen över att inte få rensa vasken eller skura muggen? Det är få svenskar som vill städa ditt lilla pulver…

Nej! Men jag tycker det är fel att man ens kan anställa illegal invandrare. Har man inte 100% korrekts asylskäl så skall man åka hem.
Citera
2022-01-09, 08:08
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Tycker att Lexbase är grovt kränkande, klassar normala Svenssons som kriminella för de rökt hasch en gång i månaden, som är lagligt i många andra länder och borde vara helt lagligt, om vi ska vara vetenskapliga.

Tycker inte de borde ha med sådana offerslösa brott, däremot om man utsätter någon annan för något brott då bör man tåla att vara med i sådana databaser.

Förstår inte dem som gör detta till en skandal, det är det inte så lägg ner med att förstora det. Tycker ändå synd om de som flytt, vissa har inget val än att fly tyvärr pga. diverse anledningar. Världen står i lågor i vissa länder dessvärre. Snälla ni som röstar SD osv, stör inte er på min åsikt, jag vill ändå ha en lagom invandring så att invandrarna som flyttar hit ska ha chansen till ett fungerande liv.

Tycker rasisterna överdriver pga. sitt hat. Jag har inte alls samma erfarenhet utav invandring som vissa här på forumet verkar ha. Förmodligen för de umgås i massa skumma kretsar, de flesta invandrare jag känner är schyssta människor som borde åtminstone få en chans till att stanna kvar speciellt om de har anledningar till varför de flyttat hit samt är skötsamma. Bor själv i en "multikulturell" stad och ser inte alls denna hypen rasisterna sprider om att det ska vara så dåligt. Visst finns det lite mer utsatta områden men de överdriver något enormt.
Åtta rader text och inte ett rätt. Vem hjälper dig med skorna på morgonen?
Citera
2022-01-09, 08:16
Medlem
Maggan har alltså lämnat ut sina nycklar till sin bostad och instruerat hur man stänger av larmet till helt okända personer.
Detta är helt otroligt.
Kunde lika gärna varit till nån som rotat igenom hennes papper och installerat buggutrustning i bostaden.
Hon verkar ha dåligt omdöme.
Citera
2022-01-09, 08:16
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Även Magdalena Andersson är ett offer i det här!

Magdalena Andersson: ”Även vi som vill göra rätt kan råka ut för oseriösa”
Det var som när Måna Muslim sa när hon ertappades för Toblerone och drivor med obetalda p-böter, - men vad vill vi ha för politiker här i landet? -.
Citera
2022-01-09, 08:17
Medlem
Giant Squids avatar
Kan man inte städa sitt eget hem, då kan man knappast sköta ett helt land.
Citera
2022-01-09, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Jag tror att det som upprör mig mest kring detta är medias respons.
Rapport la typ 25 sekunder på detta i mitten av programmet och Aftonbladet väljer en rubrik där det inte framgår att hon ens använt svart illegal arbetskraft.

Så mycket för att vara neutrala i sin rapportering...

Kan ni tänka er responsen om Jimmie Åkesson gjort samma sak?
Dubbla måttstockarna visar sig igen...
Aftonbladet är en sossetidning.
Är väl klart dom tonar ner det.
Citera
2022-01-09, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Det låter sig knappast göras då vi har nyanställd chef ( kvinna, vad annars? ), på SKRÄPO sedan1 oktober 2021 Charlotte von Essen. Tidigare chefen Klas Friberg fick kalla fötter och avgick av privata skäl. Ja, det var säkert privata skäl!

Igår under intervjun gjorde Von Essen som kvinnor brukar göra, vände rygen till och hänvisade till arbetsbeskriviningen / uppdraget. Von Essen var helt enkelt för likgiltig för att ens kunna kläcka ur sig den väl etablerade ursäkten, - vi ska se över våra rutiner, bla bla -. Istället för att erkänna sina brister och säga; ja här får vi tänka utanför boxen, HA HA, och utöka arbetsbeskrivningen.

Allt är så korkat att man får andnöd bara man tänker på det!
Charlotte von Essen, född Thyblad, utbildade sig först till socionom, och arbetade som socialsekreterare i Rinkeby, innan hon omskolade sig till jurist. Är efternamnet taget då endast sju personer heter så i Sverige?

Varför valde Magdalena Andersson detta städföretag? Billigast? Om det är orsaken så är det för illa. En överbetald sosse som väljer ett billigt städföretag är bara för mycket.
Citera
2022-01-09, 08:31
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är inget fel i att använda de tjänster som finns i ett samhälle som man har råd med. Statsministern tjänar bortåt 200k i månaden. Det vore konstigare om hon inte hade städhjälp. Ansvaret för kaoset och misären i städbranschen är dock borgarnas fel till 100%. Det var deras förslag och de som drev igenom detta.

Det är sossarna som till 100% ligger bakom Sveriges lagliga söelmarknad.

Ändå kritiserar många sossar Jimmy Åkesson för att han helt lagligt spelade för egna pengar.

Trippla måttstockar måntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in