Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-17, 19:15
  #721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Fantastisk tråd. Snuten och åklagarna sitter och gottar sig. Helvete hur mycket golande man kan få ta del av på fb.

Iofs ska det vara inspelat i ett förhörsrum för att vara giltigt. Men ändå....man pusslar,
Kan inte annat än hålla med. Aldrig sett det pratas så öppet om kontakter, konflikter och aktörer i den stockholmska gängmiljön. Mkt underhållande. Görs det med flit för att gola folk? Eller är samtliga som nämns i tråden ej längre aktiva? Preskriptionstiden för mord tex existerar inte längre.
__________________
Senast redigerad av totalattack 2022-01-17 kl. 19:37.
Citera
2022-01-19, 08:42
  #722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Kan inte annat än hålla med. Aldrig sett det pratas så öppet om kontakter, konflikter och aktörer i den stockholmska gängmiljön. Mkt underhållande. Görs det med flit för att gola folk? Eller är samtliga som nämns i tråden ej längre aktiva? Preskriptionstiden för mord tex existerar inte längre.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...m-las-och-bom/
Citera
2022-01-19, 10:26
  #723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ploofz
Hahaha, du tror verkligen inlägg på flashback räcker som nån slags bevis i åtal?

Nej, det tror jag givetvis inte. Men det går ju att lägga ett puzzel utifrån namn, alias och andra uppgifter. Och du kan vara säker på att det görs av utredare hos polisen.
Citera
2022-01-20, 04:02
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Nej, det tror jag givetvis inte. Men det går ju att lägga ett puzzel utifrån namn, alias och andra uppgifter. Och du kan vara säker på att det görs av utredare hos polisen.

tro mig polisen vet mer än oss alla om allt med dagens golare och data avlyssningar, det ända vi gör är att ge svenska folket en inblick i saker och ting .och andra från förotren som vill ha insyn i andras konflikter
Citera
2022-01-21, 11:45
  #725
Medlem
postaposcouts avatar
Om ALA är ute, som påståtts av någon... varför var de då tvungna att ge sig på denna... som torde vara mindre prio? Inte för att man alltid kan vraka och välja, men har det framkommit något specifikt som gjort BO mer intressant?
Citera
2022-01-21, 12:22
  #726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Om ALA är ute, som påståtts av någon... varför var de då tvungna att ge sig på denna... som torde vara mindre prio? Inte för att man alltid kan vraka och välja, men har det framkommit något specifikt som gjort BO mer intressant?

Ala är inte ute. Sitter häktad för kidnappningsförsöket. Men innan han åkte fast där släpptes han relativt nyligen från ett fängelsestraff.
Citera
2022-01-21, 13:29
  #727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drazziel123
tro mig polisen vet mer än oss alla om allt med dagens golare och data avlyssningar, det ända vi gör är att ge svenska folket en inblick i saker och ting .och andra från förotren som vill ha insyn i andras konflikter

Skönt med någon på flashback som faktiskt fattar hur det ligger till. Polisen vet så mycket mer än vad folket på flashback verkar tro. Enda är att dom inte har bevis för att fälla någon, men dom har nog ett antal av morden såkallat "polisiärt" uppklarade.
Jag är rätt säker på att polisen skulle kunna starta 10 nya inbördeskrig i bara stockholm med sin information om det släpptes ut.
Citera
2022-01-21, 21:13
  #728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollekeramik
Skönt med någon på flashback som faktiskt fattar hur det ligger till. Polisen vet så mycket mer än vad folket på flashback verkar tro. Enda är att dom inte har bevis för att fälla någon, men dom har nog ett antal av morden såkallat "polisiärt" uppklarade.
Jag är rätt säker på att polisen skulle kunna starta 10 nya inbördeskrig i bara stockholm med sin information om det släpptes ut.

100%
Citera
2022-01-21, 22:10
  #729
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ala är inte ute. Sitter häktad för kidnappningsförsöket. Men innan han åkte fast där släpptes han relativt nyligen från ett fängelsestraff.
Då så... naturligtvis! blev lite förvirrad där :-) Ala sitter safe i båten. frustrerande för fansen att vänta kanske...
__________________
Senast redigerad av postaposcout 2022-01-21 kl. 23:00.
Citera
2022-01-22, 01:59
  #730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollekeramik
Skönt med någon på flashback som faktiskt fattar hur det ligger till. Polisen vet så mycket mer än vad folket på flashback verkar tro. Enda är att dom inte har bevis för att fälla någon, men dom har nog ett antal av morden såkallat "polisiärt" uppklarade.
Jag är rätt säker på att polisen skulle kunna starta 10 nya inbördeskrig i bara stockholm med sin information om det släpptes ut.

Polisen vet i princip allt som händer, sen ofta har de ba problem me att hitta alla bevis för att fälla folk som du sa och ja de vet exakt allt som händer i den världen. Bättre en va säkert de flesta som är en del av den världen vet själva
Citera
2022-01-23, 17:53
  #731
Medlem
svarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollekeramik
Skönt med någon på flashback som faktiskt fattar hur det ligger till. Polisen vet så mycket mer än vad folket på flashback verkar tro. Enda är att dom inte har bevis för att fälla någon, men dom har nog ett antal av morden såkallat "polisiärt" uppklarade.
Jag är rätt säker på att polisen skulle kunna starta 10 nya inbördeskrig i bara stockholm med sin information om det släpptes ut.

Ja precis det du säger är 100% sant, om dem gör det så blir det bara värre och till slut finns det inga roliga jobb kvar för polisen att hålla på med
Citera
2022-05-30, 22:04
  #732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drazziel123
om du kan något så förstår du att 90% ändå har med de här att göra, även om andra namn näms, sen att vissa av oss drar in ett och ett annat gamalt mord ja so what

jag har redan fått veta vem som utförde de och vem som beordrade det, men de behåller jag för mig själv, finns dock en till i denna tråd som skrev till mig privat och han visste också så de gör oss 2 som vet. ni andra kommer nog få reda på de om en månad eller så, på något sätt
Inget har kommit fram så berätta vad du vet då tråden dog
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback