Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-29, 17:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Är det inte vanligt att de också har en sån där svinful jacka som ser ut som en flytväst också. Med massa insydda kuddar så man ser ut som en Michelin gubbe, oftast mörkblåa i färgen.

Dunväst ja! Jo, det hör till. Inomhus en tröja knuten över halsen, så den hänger ned baktill. Eller kanske en halsduk inomhus. Vill minnas att jag vid något tillfälle frågade en medarbetare på annan avdelning om han blivit förkyld och fick något mummel till svar.
Citera
2024-09-29, 22:37
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Dunväst ja! Jo, det hör till. Inomhus en tröja knuten över halsen, så den hänger ned baktill. Eller kanske en halsduk inomhus. Vill minnas att jag vid något tillfälle frågade en medarbetare på annan avdelning om han blivit förkyld och fick något mummel till svar.

Menade ju jackorna nu men de är väl säkert likadana som västarna fast med ärmar. Något jag också tänkt på är att även medelklassen verkar bära dessa plagg när det är alldeles för varmt, det trodde jag tillhörde gangsterkulturen.
Citera
2024-10-01, 12:58
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Menade ju jackorna nu men de är väl säkert likadana som västarna fast med ärmar. Något jag också tänkt på är att även medelklassen verkar bära dessa plagg när det är alldeles för varmt, det trodde jag tillhörde gangsterkulturen.

De som sportar dunväst tycker jag oftare är den som gärna har en sån där stadsjeep.
Tror det är nån sorts överklassgrej från USA:s östkust man vill åt. Typ folk som ska till sina lantställen vid havet i New Hampshire.

Ps.lustigt nog så kan en del gangsters vis hiphop anamma en del övre medelklass-grejer - jeepar, dunvästar, burberry..
Senast redigerad av swimp78 2024-10-01 kl. 13:01.
Citera
2024-10-02, 06:22
Medlem
AfghanMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Knuten runt halsen som en pylsig halsduk? Annars har det väl varit lite mode ända sedan 1985 att ha en vit eller en rosa tröja knuten på magen liksom och låta ha den hänga på ryggen. Typiskt 1985 och Jan Stenbeck. Fast jag gillade den tiden med lite glädje och optimism.
Citera
2024-10-02, 15:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfghanMupp
Knuten runt halsen som en pylsig halsduk? Annars har det väl varit lite mode ända sedan 1985 att ha en vit eller en rosa tröja knuten på magen liksom och låta ha den hänga på ryggen. Typiskt 1985 och Jan Stenbeck. Fast jag gillade den tiden med lite glädje och optimism.

Precis så ja. Bland tacky medelklass som möjligen vill leka överklass...

Lite så här ..

https://www.careofcarl.se/sv/carlmag...arkvallen.html
Senast redigerad av IMBILDEN 2024-10-02 kl. 15:46.
Citera
2024-10-05, 10:36
"smakfull" ledbelysning, typ runt ytterdörren eller spegel.
Citera
2024-10-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunorange
"smakfull" ledbelysning, typ runt ytterdörren eller spegel.

Eller för mycket ytterbelysning! Speciellt ute på landet. Det är fula vägglampor som lyser både uppåt och nedåt på fasaden så det ser ut som när man håller en ficklampa under hakan. Gärna flera stycken i rad.
Sen så är det lyktor på vägen fram till huset, gärna lite för låga och för många, som sitter för tätt så det ser ut som inflygningsljus på en landningsbana i mörkret.
Senast redigerad av Yllefilt 2024-10-15 kl. 17:03. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in