• 2
  • 3
2008-07-07, 22:42
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Jag har precis fått en halvliters lepheton flaska som gick ut i februari, en läkare sa att den skulle vara helt okej att dricka!

Men nu när jag hälde upp i mätglaset så var det massa genomskinliga klumpar i! nu undrar jag om läsken är drickbar, eller bör jag låta bli ?

Skaka om den ordentligt. Tror inte att det skulle vara någon fara i att dricka den. Okej om den vore flera år gammal men nu så tror jag det är lugnt, jag hade ialf kunna dricka.
Citera
2008-07-07, 22:43
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
JAg skulle rekommendera att låta bli. Jag spydde dagen efter, sist jag drack lepheton med klumpar i. Och då menar jag verkligen SPY. Grönt var det. Usch ina mej va illa de va. Akta dej! ( eller så hade jag bara otur) Men jag drack iaf 2 dl av det, hade jättemysigt, ända tills jag vaknade och spydde upp allt jag åt i 8 h.

Inte konstigt att du mådde dåligt. 2dl Lepheton innehåller Way to Much effedrin.
Citera
2008-07-08, 11:36
Medlem
RockyRambos avatar
När jag tog mkt opiater förr brukade jag få en flarra med 1 liter coccilana utskrivet lite då och då, jag o tjejen brukade göra slut på en sådan på en dag. Man blev rätt skön faktiskt, men fyfan vilken smak!
Citera
2008-07-12, 11:44
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
JAg skulle rekommendera att låta bli. Jag spydde dagen efter, sist jag drack lepheton med klumpar i. Och då menar jag verkligen SPY. Grönt var det. Usch ina mej va illa de va. Akta dej! ( eller så hade jag bara otur) Men jag drack iaf 2 dl av det, hade jättemysigt, ända tills jag vaknade och spydde upp allt jag åt i 8 h.

ok, För mej gick det fint! klumparna försvann när man skakade flaskan ordentligt Men jag drack dock bara 60-80 ml!
Citera
2010-02-27, 19:02
Medlem
Hur mycket av lepheton måste man ta? en femtedel av flaskan eller mer?
Citera
2010-04-09, 14:08
Medlem
Tog precis 30 ml lepheton, och en ipren, bör ja känna något av detta
Väger 70 kg och är 1,80
Citera
2010-08-07, 19:00
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Jag får tvär ont i magen på Coc, magknip som gör cpont! Har ioförsig druckit en halvlitrare på 24 timmar då.
Fick en halvliters Lephenton idag av läkaren som sa att det har en mer lugnande effekt än cocillana.
Har inte "pundet" kvar inom mig så denna flaska kommer nog hålla längre
Citera
2010-08-07, 19:03
Medlem
B-F-F-Bs avatar
5.1 Farmakodynamiska egenskaper

Farmakoterapeutisk grupp: Hosthämmande medel i kombination med expektorantia.
ATC-kod R05FA02.

Cocillana-Etyfin innehåller etylmorfin som hostdämpande medel. Cocillana-Etyfin innehåller även cocillanaextrakt och senegaextrakt som traditionellt anses ha viss slemlösande effekt.

5.1 Farmakodynamiska egenskaper

Farmakoterapeutisk grupp: Hosthämmande medel med efedrin
ATC-kod: R05DA20

I Lepheton ingår etylmorfin med hostdämpande och svagt lugnande verkan samt efedrin. Efedrin verkar slemhinneavsvällande och bronkodilaterande genom stimulering av adrenerga α- och Beta-receptorer. Efedrin har dels en direkt verkan på receptorerna, dels en indirekt genom att frisätta noradrenalin.
Efedrin ökar det arteriella blodtrycket hos människa såväl genom perifer vasokonstriktion som direkt hjärtstimulering via blodet och via receptor-verkan. I låg dos ökar hjärtfrekvensen, det systoliska blodtrycket höjs men det diastoliska trycket sänks. Efedrin stimulerar syrgasupptaget varigenom glattmuskelfunktionen i bronkerna förbättras samtidigt som den direkta β2-stimulerande effekten relaxerar bronkialmuskulaturen.
Etylmorfinets verkan är främst centralnervös genom undertryckande av hostreflexen.
Citera
2010-08-07, 21:46
Medlem
warriors2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Cocillana är ju en svinskön liten dryck. Nu råkar jag ha tillgång till Lepheton. Hur är den? Närmelsevis lika bra? Jag tänker naturligtvis på ruset, har inte hosta för tillfället.
den inne håller så mycket effedrin så det tar över! jag har prövat fy fan inte alls att rekomendera
MVH
Warriors
Citera
2010-08-07, 21:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warriors2
den inne håller så mycket effedrin så det tar över! jag har prövat fy fan inte alls att rekomendera
MVH
Warriors

Haha, sen jag startade tråden har jag provat själv, och jag kan bara hålla med. Cocillana is the shitt.
Citera
2010-08-07, 22:13
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Vet inte om jag kan hålla med om det, man få mer goa rysningar av Lephentoet, det är väl kobinationen av morfin och efedrin. Jag har btw efedrin hemma, kanske ska ta ett par som tilltugg? Eller kanske blir för påfrestande när man är sjukling,.
Citera
2010-08-13, 01:39
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-F-F-B
Vet inte om jag kan hålla med om det, man få mer goa rysningar av Lephentoet, det är väl kobinationen av morfin och efedrin. Jag har btw efedrin hemma, kanske ska ta ett par som tilltugg? Eller kanske blir för påfrestande när man är sjukling,.

Eller det var nog inte så bra, man blev mer speedad än skön. Tjackrysningar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in